ذخایر رمز ارز دولت آمریکا چقدر است؟ فدرال رزرو از بزرگان بازار بیت کوین جهان

دولت آمریکا چقدر رمز ارز دارد؟ در این باره باید عنوان کرد که اکنون فدرال رزرو آمریکا بعد از «کوین تراست گری اسکیل» که دارای 643572 توکن بیت است در مقام دومین دارنده توکن بیت کوین قرار دارد.

ذخایر رمز ارز دولت آمریکا چقدر است؟ فدرال رزرو از بزرگان بازار بیت کوین جهان

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مقامات قضایی آمریکا این هفته اعلام کردند که وزارت دادگستری این کشور میزان 50676 بیت کوین را از یک شبکه غیر قانونی به نام جاده ابریشم کشف و ضبط کرده است.

به گزارش اقتصاد 100، طی سه فقره مصادره بیت کوین توسط دولت آمریکا، اکنون میزان ذخیره دولت این کشور به 214682 بیت کوین رسیده که ارزش فعلی آن با وجود سقوط قیمت ها به 4.22 میلیارد دلار رسیده است. اولین توقیف بزرگ بیت کوین در نوامبر سال 2020 توسط وزارت دادگستری آمریکا صورت گرفت که در آن زمان 69370 توکن بیت کوین مصادره شد که در آن زمان بیش از 1 میلیارد دلار ارزش داشت.

دومین توقیف هم میزان 94 هزار توکن بوده که در زمان مصادره 1.86 میلیارد دلار ارزش داشته است. آخرین آن هم مربوط به شبکه جاده ابریشم است که به قیمت امروز بیت کوین در حدود یک میلیارد دلار ارزش دارد.

انتهای پیام/

با این حساب اکنون فدرال رزرو آمریکا بعد از «کوین تراست گری اسکیل» که دارای 643572 توکن بیت است در مقام دومین دارنده توکن بیت کوین قرار دارد. در این رابطه مشخص نیست که دولت قرار است با این حجم از بیت کوین چه کاری انجام دهد. برخی معتقدند که شاید قرار باشد آنها را به مزایده بگذارند. زیرا پیش از این دولت آمریکا در ژوئن 2021 مقداری بیت کوین و  لایت کوین به ارزش 377 هزار دلار را به حراج گذاشته بود.

نکته جالب این است که دولت ایالات متحده فرصت های زیادی برای فروش حداقل بخشی از بیت کوین ها به قیمت بسیار بیشتر از ارزش امروز (4.22 میلیارد دلار) داشته است. به عنوان مثال، اولین انبار بزرگ کشف شده در نوامبر 2020 می توانست به راحتی به قیمت 50 تا 60 هزار دلار به ازای هر BTC فروخته شود  و سکه های Bitfinex ضبط شده نیز می توانست به قیمت 30 تا 40 هزار دلار در هر بیت کوین فروخته شود. از لحاظ تاریخی، دولت ایالات متحده بیت کوین توقیف شده را با ضرر فروخته است.( در مقایسه با ارزش هایی که در صورت فروش با نرخ ارز بهتر می توانست به دست آورد)

در واقع این اولین بار نیست که دولت ایالات متحده بزرگترین دارنده بیت کوین است، زیرا زمانی که بیت کوین های جاده ابریشم مصادره شده در سال 2013 را در اختیار داشت، بزرگترین دارنده بیت کوین بود.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما