رمز ارز بازان این هفته سود می‌کنند یا ضرر؟

رمز ارز بازان این هفته سود می‌کنند یا ضرر؟ می توان امیدوار بود که سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا در سال جدید میلادی در خصوص نرخ بهره، کاملاً معکوس شود. به همین دلیل است که هر سیگنالی در حال حاضر از سوی بانک مرکزی آمریکا می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه در قیمت رمزارزها داشته باشد.

 رمز ارز بازان این هفته سود می‌کنند یا ضرر؟

به گزارش گروه پول و سرمایه اقتصاد 100- محمدرضا ستاری: قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته بازگشته و همچنان 21000 دلار را هدف قرار داده است. در اینجا سه دلیل برای افزایش بازارهای رمزنگاری وجود دارد.

قیمت بیت کوین تا شامگاه دوشنبه به 20377 دلار رسید. آیا این شروع یک تغییر روند اساسی است؟ در واقع در طول هفته گذشته قیمت بیت کوین دو بار از مقاومت 21 هزار دلاری عبور کرد. حالا هم در هفته جاری و به لطف موضع‌گیری اخیر بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره، باز به سمت نوسانات جدید حرکت می کند.

به گزارش کوین تلگراف، اکنون نظرات در مورد حرکت صعودی یا نزولی بیت کوین متفاوت است، چرا که بازار همچنان در حالت سردرگمی قرار دارد. به گفته کارشناسان آغاز حرکت صعودی بیت کوین برای سرمایه‌گذاران این خاطره تلخ را به جا گذاشته که بازار کریپتو به شدت بالا و پایین رفتن ارزش دلار واکنش نشان می‌دهد. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، ارزش کل بازار کریپتو بار دیگر از مرز 1 تریلیون دلار عبور کرده است.

در همین رابطه لازم به ذکر است که همچنان نگرانی‌ها در خصوص سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره وجود دارد. این موضوع بدترین خبر برای دارایی‌های ریسکی از قبیل رمزارزهاست.

با این وجود، در هفته گذشته نتایج این سیاست به سایر اقتصادها، به ویژه ژاپن، که مداخلات مکرر در بازار مبادلات خود برای تقویت ین پرچمدار انجام داد، سرایت کرد. در همان زمان، شایعات در مورد چشم انداز افزایش نرخ بهره تقویت شد. البته این انتظار هم وجود دارد که پس از ماه‌ها افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، این بار چنین افزایشی در دستور کار نباشد یا حداقل به میزان گذشته افزایش صورت نگیرد. اگر این اتفاق را شاهد باشیم، آن وقت می توان امیدوار بود که سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا در سال جدید میلادی در خصوص نرخ بهره، کاملاً معکوس شود. به همین دلیل است که هر سیگنالی در حال حاضر از سوی بانک مرکزی آمریکا می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه در قیمت رمزارزها داشته باشد.

بر اساس گزارش FedWatch Tool، انتظار می‌رود که نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا مانند ماه‌های سپتامبر و جولای افزایش یابد.

اما تجزیه و تحلیل داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView، نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین برای مدتی طولانی تغییرات چشمگیری نداشته و این امر با توجه به نوسانات باندهای بولینگر که در تاریخ بیت کوین به ندرت به هم نزدیکتر بوده قابل مشاهده است. در واقع در ماه جاری نوسانات بیت کوین آنچنان اندک و ناچیز بوده که این رمزارز مهم را بیشتر به یک استیبل کوین شبیه کرده است. با این حال، تحلیلگران مدتها انتظار داشتند که این روند دستخوش تغییری پرشتاب شود. به همین دلیل هم هست که بازار کریپتو وارد ناامیدی جدی نشد.

نگاهی به شاخص نوسان تاریخی بیت‌کوین (BVOL) که اخیراً در پایین‌ترین حد چندساله بوده است، نشان می‌دهد که بیت‌کوین هنوز راهی برای کنار گذاشتن این ویژگی دارد. ویلیام کلمنته، یکی از بنیانگذاران شرکت تحقیقاتی Reflexivity Research، می‌گوید: «بسیار خنده‌دار است که نوسانات آنقدر فشرده شده و ما آن قدر به عنوان شرکت‌کنندگان در بازار شرطی شده‌ایم که کوچک‌ترین حرکت ۳ درصدی به نظر حرکت ۱۵ تا ۲۰ درصدی می‌رسد».

همه چیز به دلار بستگی دارد

ارزش دلار آمریکا پس از یک روند صعودی در سال 2022، به تازگی نشانه‌های از ضعف را نمایش می‌دهد. البته شاخص دلار آمریکا (DXY) اخیراً به بالاترین سطح خود از سال 2002 رسیده است و ممکن است شتاب همچنان به بالاترین سطح خود بازگردد.  با این حال، در این بین، DXY تحت فشار است و نزول آن با بازگشت به شکل بیت کوین و آلت کوین ها همراه شد. این موضوعی را نشان می‌دهد که گاوهای بیت‌کوین می‌خواهند آن را تکان دهند (یک همبستگی قوی مداوم با بازارهای سنتی و همبستگی معکوس با دلار)

در این رابطه، شرکت بازرگانی بارچارت در این هفته اعلام کرد: بیت کوین اکنون با طلا همبستگی حدود 0.50 دارد که نسبت به اواسط آگوست افزایش یافته است.

به گفته چارلز ادواردز، تحلیلگر موسسه دارایی های رمزنگاری Capriole، پایین بودن قیمت بیت کوین اغلب با افزایش همبستگی طلا همراه است. اسکات ملکر، تحلیلگر و میزبان برنامه معروف "گرگ همه خیابان ها" نیز تغییر رابطه بین بیت کوین و نزدک را تایید کرد. در واقع در حالی که شاخص سهام نزدک سقوط کرده، قیمت بیت کوین بالا می رود و همبستگی کوتاه مدت بین این دو در چند هفته گذشته ناپدید شده است.

   انتهای پیام/                         

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما