چگونه و از کجا وام بگیریم؟ ( قسمت دوم)

چگونه و از کجا وام بگیریم؟ اگر به دنبال وام هستید حتما سری هم به بانک صادرات بزنید. این بانک هم تعدادی تسهیلات با شرایط آسان برنامه ریزی کرده است که می‌توانید از آنها استفاده کنید

چگونه و از کجا وام بگیریم؟ ( قسمت دوم)

وام بانکی1

به گزارش گروه پول و سرمایه اقتصاد 100- به انواع وام‌های بانک سامان در گزارش قبل اشاره شد. اما این بانک یک وام دیگر هم دارد که می‌توان از آن بهره برد. وامی تحت عنوان وام کارت اعتباری.

در این تسهیلات اگر برای خرید کالا و خدمات موردنیاز خود کمبود نقدینگی دارید با دریافت کارت اعتباری می‌توانید کالای موردنظر را خریداری کرده و وجه کارت اعتباری را به‌صورت یکجا یا به‌صورت اقساطی با بانک تسویه کنید. در این وام مکان تسویه مبلغ اعتبار استفاده‌شده به‌صورت یکجا (حداکثر یک ماه پس از خرید) یا به‌صورت اقساطی ماهانه حداکثر ظرف مدت 4 سال، امکان دریافت کارت اعتباری حداکثر به مبلغ 200 میلیون تومان و امکان تسویه مبلغ اعتبار استفاده‌شده پس از هر بار خرید و شارژ مجدد کارت اعتباری و استفاده آن در خریدهای بعدی نیز وجود دارد.

همچنین باید توجه داشته باشید که مدت اعتبار، کارت اعتباری یک‌ساله است و در صورت عدم استفاده از کارت اعتباری سودی به بانک پرداخت نخواهید کرد. همچینین درصورتی‌که مبلغ خرید شما با استفاده از کارت اعتباری، کمتر از 1% مبلغ کارت اعتباری باشد تسویه کارت اعتباری باید به‌صورت نقدی صورت گیرد، در غیر این صورت امکان تسویه اقساطی مبلغ استفاده‌شده برای شما فراهم است. لازم به ذکر است که اشخاص حقیقی دارای 18 سال تمام که سابقه چک برگشتی یا تسهیلات غیر جاری در سیستم بانکی ندارند و عضو یکی از این گروه‌های می‌توانند برای دریافت کارت اعتباری به بانک مراجعه کنند: 1- دارندگان سپرده سرمایه‌گذاری، گواهی سپرده، صندوق سرمایه‌گذاری یا افراد مورد معرفی آن‌ها (برای این گروه از مشتریان شرایط چک برگشتی یا بدهی غیر جاری در سیستم بانکی لحاظ نمی‌شود) 2-مشتریان دارای وثایق ملکی نزد بانک یا مالکین دارای وثایق ملکی نزد بانک بابت سایر تسهیلات 3- سایر مشتریان با معرفی وثایق ملکی و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها با ارائه یک برگ چک و ضمانت یک عضو هیئت‌علمی یا ارائه کسر قسط

وام آسان بانک رفاه

یاز به پول دارید و برای فراهم کردن آن به این در و آن در می‌زنید، دریافت یک وام فوری و آسان می‌تواند کار شما را راه بیندازد. اخیراً بانک رفاه تسهیلاتی را برای متقاضیان در نظر گرفته است که نسبت به سایر وام‌ها شرایط راحت‌تری دارد.  این بانک اخیراً از طرح جدید خود به نام وام بانک رفاه بدون ضامن رونمایی کرده است. این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و به افراد واجد شرایط اعطا می‌شود. گفتنیست که سقف این وام در گذشته ۵۰ میلیون تومان بوده که به تازگی رقم آن  به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. اگر مستمری بگیر یا حقوق بگیر این بانک باشید یا در این بانک سپرده قرض الحسنه داشته باشید، نیازی به ارائه ضمانت ندارید اما حتما باید در مرحله اعتبارسنجی، نمره اعتبار بالایی به‌دست آورید. این وام با سود ۱۸ درصد و حداکثر زمان بازپرداخت ۴۸ ماه اعطا می‌شود. البته  اگر سقف ۵۰ میلیون تومانی را انتخاب کنید، حداکثر زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه است.

وام 300 میلیونی بانک رفاه با سود ۱ درصد

یکی دیگر از وام های قابل توجه بانک رفاه تسهیلات حرکت بانک رفاه  است که عموم مشتریان حقیقی و حقوقی می توانند از تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان (اشخاص حقیقی مانند کارگران , کارمندان , کسبه و...) و ( ۱ میلیار تومان ) اشخاص حقوقی با سود ۱ تا ۱۷ درصد استفاده کنند. البته اولویت های دریافت این وام هم مهم است. زیرا اعطای این تسهیلات بر حسب میانگین ۶ و ۹ ماهه حساب جاری بدون دسته چک یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت انجام می‌شود. همچنین باید توجه داشت که جهت  دریافت وام طرح حرکت بانک رفاه کارگران نیاز به سپرده است و سپرده شما باید بین ۶ تا ۹ ماه گردش داشته باشد. همچنین بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماه و سود آن برحسب مدت ماندگاری سپرده بین ۱ تا ۱۷ درصد است و وام گیرنده و ضامنین هم  باید فاقد تسهیلات سررسید گذشته و معوق  و نیز فاقد چک برگشتی در شبکه بانکی کشور باشند.

سری هم به بانک صادرات بزنید

اگر به دنبال وام هستید حتما سری هم به بانک صادرات بزنید. این بانک هم تعدادی تسهیلات با شرایط آسان برنامه ریزی کرده است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.یکی از این وام ها «کارت اعتباری مرابحه» است. سقف این کارت ۵۰ میلیون تومان هست و شخص متقاضی باید دارای مدرک شغلی و اندکی معدل حساب باشد. برای دریافت وام خرید کالا از بانک صادرات تا سقف ۵۰ میلیون تومان نیازی به مسدودی سپرده نیست. شما با داشتن یک حساب قرض‌الحسنه یا سپرده کوتاه‌مدت در بانک صادرات می‌توانید اقدام به گرفتن وام خرید لوازم خانگی کنید. بانک صادرات در ازای ارائه پیش‌فاکتور مبلغ وام را به‌صورت چک در وجه فروشنده صادر می‌کند. بانک صادرات برای این وام دو ضامن کسر از حقوق را شرط قرار داده است. نرخ سود این وام در حال حاضر ۱۸ درصد است و مدت بازپرداخت وام ۳۶ ماهه است.

یکی دیگر از تسهیلات این بانک طرح تسهیلاتی همیاران سپهر است. این طرح تسهیلاتی که با کارت اعتباری  عرضه می‌شود بر پایه عقد مرابحه است و متقاضیان از طریق بانک صادرات می‌توانند اقدام به دریافت این کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی از گروه انتخاب و شرکت اسنوا کنند. در این طرح، انواع محصولات گروه صنعتی انتخاب که تولیدات لوازم خانگی با برند «اسنوا» بخشی از آن است، با استفاده «کارت اعتباری سپهر انتخاب» قابل خریداری خواهد بود. کارت اعتباری همیاران سپهر صرفاً بر روی پایانه‌های فروش تعیین شده قابلیت خرید داشته و امکان مشاهده صورت‌حساب بر روی دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرات ایران و مانده موجودی بر روی تمامی پایانه‌های فروش و دستگاه‌های خودپرداز را نیز خواهد داشت.

مشتریان در صورت تمایل با مراجعه به نمایندگی شرکت طرف قرارداد و یا مراجعه مستقیم به شعب بانک، ضمن اطلاع از شرایط کارت اعتباری همیاران سپهر، درخواست خود را ارائه و بانک نیز نسبت به اعتبارسنجی مشتری، تعیین سقف اعتبار قابل پرداخت، تشکیل پرونده و صدور کارت اعتباری حداکثر به میزان مبلغ اعتبارسنجی شده و مورد درخواست مشتری اقدام خواهد کرد. مشتری ضمن مراجعه به نمایندگی شرکت طرف قرارداد بر اساس اعتبار موجود در کارت اقدام به خرید می‌کند. در کارت اعتباری همیاران سپهر به ازای مجموع خریدهای صورت گرفته در بازه‌های زمانی یک ماهه، یک فقره تسهیلات حداکثر ۳۶ ماهه برای مشتری لحاظ می‌شود و این کارت قابلیت شارژ مجدد ندارد و بدون هزینه آبونمان برای مشتریان است. لازم به ذکر است که نرخ سود تسهیلات این قرارداد معادل ۱۵ درصد و از روز انجام تراکنش تا پایان مهلت پرداخت (۷ روز پس از صدور صورتحساب) محاسبه سود به صورت روزشمار محاسبه می‌شود و بازنشستگان کشوری، سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهادها و … می‌توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات ایران و یا گروه انتخاب، ضمن انعقاد قرارداد و ارائه تعهد پرداخت اقساط، بدون ضامن برای کارکنان خود کارت اعتباری مذکور را دریافت کنند.

طرح تبسم با سود صفر

 بانک صادرات ایران با طرح «تبسم» تا دویست میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌کند. بانک صادرات امکان دریافت تسهیلات تا سقف دو میلیارد ریال برای اشخاص حقیقی با نرخ سود صفر درصد را در قالب طرح «تبسم» (تسهیلات بدون سود مرابحه) فراهم کرده است. بنابراین گزارش بانک صادرات ایران به منظور تسهیل و تامین نیازهای تسهیلاتی مردم و مشتریان، هر چند ماه یک طرح جدید را معرفی می‌کند که جدیدترین آن طرحی با عنوان «تبسم» (تسهیلات بدون سود مرابحه) برای ارائه تسهیلات حداکثر تا دو میلیارد ریال و بدون ضامن با نرخ سود صفر درصد عملیاتی شده است. متقاضیان حقیقی و حقوقی می‎توانند در چارچوب این طرح، با افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری بدون دسته‌چک، تا میزان ٨٠ درصد مبلغ سپرده‌گذاری شده خود را با نرخ سود صفر درصد با مدت بازپرداخت حداکثر ٦٠ ماهه ظرف حداکثر ٤٨ ساعت و بدون ضامن از بانک صادرات ایران دریافت کنند. سقف تسهیلات فردی برای افراد حقیقی در این طرح دو میلیارد ریال در نظر گرفته ‌شده است، بر اساس طرح «تبسم»، اشخاص حقیقی می‌توانند نسبت به افتتاح حساب برای استفاده خود یا اقوام درجه یک شامل؛ همسر، فرزند، برادر، خواهر، پدر و مادر تا سقف دو میلیارد ریال اقدام کنند. ضمن اینکه اشخاص حقوقی نیز می‌توانند با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه نسبت به افتتاح حساب بدون سقف مبلغ، اقدام و شخص یا اشخاص زیرمجموعه و کارکنان را برای دریافت تسهیلات با نرخ سود صفر درصد تا سقف دو میلیارد ریال برای هر یک، به بانک صادرات ایران معرفی کنند. این گزارش می‌افزاید: علاوه بر طرح موصوف، بانک صادرات ایران قبلا در قبال سپرده‌گذاری، دو طرح ٦٧ (اعطای تسهیلات با نرخ ۶ درصدی به پشتوانه سپرده ۷ درصدی) و طرح اعتبار سپهر (اعطای تسهیلات با نرخ ١٨ درصدی به پشتوانه سپرده ١٥ درصدی) را به  مشتریان خود ارائه داده بود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما