جزئیات دریافت وام 200 میلیون تومانی ارزان / آشنایی با انواع تسهیلات بانک ملت

بانک ملت در این سال‌ها علاوه بر تسهیلات تکلیفی پنح طرح فرابانک ، مانی کارت، شایان، حامی و شاپ کارت برای اعطای وام به مشتریان خود طراحی کرده است.

جزئیات دریافت وام 200 میلیون تومانی ارزان / آشنایی با انواع تسهیلات بانک ملت

به گزارش خبرنگار حوزه بانک خبرگزاری اقتصاد 100، در شرایط کنونی که افراد با مشکلات مالی روبه‌رو هستند دریافت وام برای شروع زندگی، کار و حتی پرداخت بدهی جزئی لاینفک از زندگی شده است تا افراد بتوانند نیاز خود را در صنایع مختلف و معیشت تامین کنند.

بانک ملت از سال 59 فعالیت خود را آغاز کرد و در این سال‌ها تسهیلات مختلفی به متقاضیان پرداخت کرده است. تسهیلات پرداختی این بانک در حوزه تعهدات ریالی شامل قرض‌الحسنه، جعاله، مضاربه،‌ مشارکت مدنی، اجاره به شرط تملیکی، ضمانت‌نامه‌های ریالی، طرح‌های اعتباری، تسهیلات ویژه متخصصان، ویه مددجویان، هوشمند فرابانک، مانی کارت، شاپ کارت، طرح حامی، طرح شایان و بسته اعتباری پذیرندگان از جمله وام‌هایی است که این بانک پرداخت می‌کند.

 

تسهیلات با سامانه فرابانک ملت

فرابانک ملت تسهیلاتی را با نرخ سود ۱۸ درصدی به متقاضیان و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان ارائه می‌کند. برای دریافت این نوع از تسهیلات بانکی متقاضی باید در بانک ملت یک حساب سپرده قرض الحسنه داشته باشد و برای ضمانت نیز مسدودی سپرده، ضامن رسمی و اعتبار شغلی متقاضی نیاز است.

زمان مسدودی سپرده در این طرح نیز ۶۰ ماه بوده که در تسهیلات با ضمانت سپرده بلندمدت،‌ مسدودی سپرده تا تسویه کامل وام است. حداکثر زمان بازپرداخت نیز ۶۰ ماه بوده اما کوتاهترین زمان بازپرداخت ۳۶ ماه بوده که با توجه به هریک از انواع تسهیلات متغیر است.

در صورتی که بانک ملت حداکثر مبلغ وام را با نرخ سود ۱۸ درصد به متقاضیان بپردازد، مبلغ اقساط پنج میلیون و ۷۸هزار و ۶۸۵ تومان خواهد بود.

کل سود این مبلغ تسهیلات ۱۰۴ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۲۹ تومان و مجموع رقم وام و سود آن ۳۰۴ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۲۹ تومان است.

 

شرایط دریافت وام فرابانک ملت

شرط نخست اوام‌ گیرنده این است که بدهکار به بانک و یا دارای چک برگشتی نباشد، طبق شرط بعدی وام‌گیرنده از مشتریان بانک ملت باشد و آخرین مورد این است که متقاضی باید 30 هزار تومان برای تشکیل پرونده و اعتبارسنجی بپردازد.

 

مانی کارت ملت

بانک ملت به منظور تسهیل در انجام خریدهای مورد نیاز افراد کارت خرید اعتباری تجدید پذیر‌‌‌‌- غیر تقسیطی با عنوان مانی کارت ملت را طراحی کرده است که این کارت به دو صورت عمومی و اختصاصی ویژه برند  به متقاضیان ارائه می‌شود. با هدف جلب رضایتمندی مشتریان اعطای تسهیلات مانی کارت عمومی  به عنوان کارت مساعده حقوق کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها و همچنین تنخواه پرداخت دیون و تعهدات کسب‌وکاری در اصناف  مختلف مانند سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، داروخانه‌ها و... امکان پذیر است.  

همچنین مشتریان می‌توانند با استفاده از مانی کارت اختصاصی ویژه برند ، نسبت به خرید اعتباری خدمات/کالا صرفاً از طریق پایانه‌ها و درگاه‌های پرداخت اینترنتی شریک تجاری خاص اقدام کنند.

بر این اساس متقاضیان می‌توانند با بهره گیری از مزایای این کارت نسبت به انجام خریدهای مورد نیاز خود در طول ماه اقدام نموده و در صورت پرداخت مانده بدهی پس از دریافت صورتحساب، مجدداً از اعتبار کارت به صورت مستمر و ماهیانه در طول یکسال استفاده کنند.

 

نحوه دریافت مانی کارت ملت

متقاضیان در صورت احراز اهلیت و ظرفیت اعتباری مورد تأیید بانک می‌توانند با مراجعه حضوری به هر یک از شعب بانک ملت ، به صورت انفرادی و هم به شیوه گروهی (برای اشخاص حقیقی معرفی شده از سوی شرکت‌ها یا سازمان‌ها) از تسهیلات مانی کارت بهره‌مند شوند.

مهلت استفاده از کارت 365 روز و برای صدور صورتحساب حداکثر 30 روز زمان نیاز است. مبلغ تسهیلات فردی بین 100 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان در نوسان است.

 

نحوه بازپرداخت اقساط

مشتریان می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به شعب بانک با استفاده از سامانه بانکداری الکترونیکی، همراه پلاس، همره بانک ملت، خودپرداز، تلفنبانک ملت، پایانه‌های خود دریافت، سامانه بستام ملت و نرم افزایش سکه نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات خود به صورت غیر حضوری اقدام کنند.

 

طرح شاپ کارت ملت

بانک ملت برای افزایش رونق اقتصادی و قدرت خرید افراد کارت خرید اعتباری با عنوان شاپ کارت ملت را با نرخی پایین‌تر از تسهیلات عادی ارائه می‌کند.  متقاضیان می‌توانند با استفاده از این کارت، نسبت به خرید کالا یا خدمات مورد نظر خود صرفاً از فروشندگان کالا یا ارائه‌دهندگان خدمات طرف قرارداد بانک ملت اقدام کنند.

 

شرکای تجاری (پذیرندگان) شاپ‌کارت ملت

مجموعه‌ای از فروشگاه‌های معتبر و مراکز ارائه دهنده کالا و خدمات که به عضویت شبکه فروشندگان این طرح در آمده و پذیرای شاپ‌ کارت‌های صادره این بانک می‌باشند. با مراجعه به وب سایت«ملت شاپ» به نشانی اینترنتیwww.mellatshop.bankmellat.ir اطلاعات مراکز ارائه کننده کالا و یا خدمات را مشاهده کنند.

 

نحوه عضویت پذیرندگان طرح

مشتریان بانک ملت اعم از صاحبان کسب و کار، تولیدکنندگان/ فروشندگان کالا و ارائه کنندگان خدمات که دارای پایانه فروشگاهی حضوری و غیر حضوری (POS و VPOS) شرکت به پرداخت ملت بوده، می‌توانند با مراجعه به شعبه افتتاح کننده حسابِ خود، نسبت به اخذ پذیرندگی در طرح شاپ کارت اقدام نمایند.

 

نحوه دریافت

متقاضیان در صورت احراز اهلیت و ظرفیت اعتباری مورد تأیید بانک می‌توانند با مراجعه حضوری به هر یک از شعب بانک ملت و یا غیر حضوری از طریق سامانه فرابانک ملت، به صورت انفرادی و هم به شیوه گروهی (برای اشخاص حقیقی معرفی شده از سوی شرکت‌ها یا سازمان‌ها) از تسهیلات شاپ کارت بهره‌مند می‌شوند.

مبلغ تسهیلات حداکثر 200 میلیون تومان، مهلت استفاده از کارت 120 روز، مهلت صدور صورتحساب حداکثر 30 روز است. مدت بازپرداخت اقساط نیز حداکثر 36 ماه و با نرخ سود 11 تا 16 درصد است.

 

نحوه بازپرداخت اقساط

مشتریان می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به شعب بانک با استفاده از سامانه بانکداری الکترونیکی، همراه پلاس، همره بانک ملت، خودپرداز، تلفنبانک ملت، پایانه‌های خود دریافت، سامانه بستام ملت و نرم افزایش سکه نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات خود به صورت غیر حضوری اقدام کنند.

 

تسهیلات حامی

بانک ملت به منظور تحقق اهداف حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی، خدمت اعتباری با عنوان تسهیلات حامی را طراحی کرده است که گیرندگان تسهیلات یادشده می‌توانند ضمن اخذ تسهیلات بانرخ پایین تر از سایر انواع تسهیلات، نسبت به خرید محصولات مورد نیاز خود از یک یا مجموعه نمایندگی‌های یک شریک تجاری خاص اقدام نموده و وجه آن را به صورت یکجا یا تقسیطی، بازپرداخت کنند.

تسهیلات حامی با هدف جلب رضایت مشتریان اعطای تسهیلات حامی در دو قالبصدور کارت اعتباری و عقد مرابحه واریز به‌حساب شریک تجاری به‌طور هم‌زمان تاسقف 500 میلیون تومان با رعایت شرایط طرح امکان‌پذیر است.

 

نحوه استفاده از حامی کارت ملت

برای استفاده از حامی کارت ملت متقاضی ابتدا باید به شعبه عامل مراجعه و درخواست خود را اعلام کند. در مرحله بعد اهلیت و ظرفیت اعتبارسنجی متقاضی بررسی و پرونده تشکیل می‌شود و در پایان کار حامی کارت ویژه شریک تجاری منتشر و متقاضی به شریک تجاری مراجعه می‌کند.

متقاضیان جهت اخذ این نوع تسهیلات می بایست نسبت به تهیه پیش‌‌فاکتور از نمایندگی‌های معتبر و یا سایت‌ فروش شرکت و ارائه آن به شعب بانک ملت اقدام کنند.

گروه هدف این طرح در موضوع انفرادی اشخاص حقیقی است که قصد بهره‌گیری از خدمات یا خرید محصولات از سرویس‌دهندگان یا پذیرندگان طرح تسهیلات حامی طرف قرارداد را دارند. در بحث گروهی نیز استفاده از خدمات یادشده برای معرفی‌شدگان از سوی سازمان‌ها، نهادها یا شرکت‌ها (اعم از خصوصی و دولتی) با انعقاد قرارداد گروهی امکان‌پذیر است.

 

طرح شایان

در طرح شایان مشتریان می‌توانند در قبال معدل یکی از انواع حساب‌های قرض‌الحسنه جاری عادی بدون دسته چک یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت عادی متناسب با ماندگاری حسابِ خود، به شرط احراز اهلیت و ظرفیت اعتباری و سایر شرایط مورد نیاز در قبال وثایق و تضامین وفق مقررات از اولویت دریافت تسهیلات با نرخ‌های پایین‌تر از تسهیلات عادی به شرح آتی بهره مند شوند.

با این طرح امکان دریافت تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان، امکان سپرده‌گذاری تدریجی، دریافت تسهیلات تا دو برابر معدل حساب فراهم می‌شود و بازپرداخت تسهیلات 60 ماهه است.

مدت سپرده‌گذاری در طرح شایان حداقل یک ماه و حداکثر 12 ماه و حداقل مبلغ سپرده‌گذاری 10 میلیون و حداکثر مبلغ 350 میلیون تومان است.

 

نحوه دریافت تسهیلات طرح شایان

تمامی افراد حقیقی می‌توانند با افتتاح حساب یا افزایش موجودی حساب فعلی خود در چارچوب شرایط طرح نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کند.

همچنین مشتریان مهان بانک ملت می توانند متناسب با امتیاز حساب خود نسبت به معرفی افراد جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

شرکت‌ها یا سازمان‌ها، می توانند نسبت به افتتاح حساب یا افزایش موجودی حساب فعلی خود اقدام نموده و مطابق شرایط طرح کارکنان خود را جهت دریافت تسهیلات متناسب با امتیاز اکتسابی به بانک معرفی کنند.

 

قرض الحسنه

وام قرض‌الحسنه عقدی است که به موجب آن بانک (بعنوان قرض‌دهنده) مبلغ معینی را طبق ضوابط مقرر به اشخاص حقیقی و یا حقوقی (به عنوان قرض گیرنده) به قرض واگذار می‌کند. تعهد بازپرداخت قرض‌گیرنده، صرفاً معادل مبلغ دریافتی به علاوه کارمزد آن خواهد بود. سهم قرض‌الحسنه اعطایی هر بانک، سقف تسهیلات اعطایی به متقاضیان و کارمزد آن سالانه توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود، حداکثر مجموع کل قرض‌الحسنه‌های اعطایی هر بانک معادل کل سپرده‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه پس از کسر سپرده و الزامات قانونی است. 

مدت بازپرداخت قرض‌الحسنه‌های اعطایی پرداختی با توجه به نوع و محل مصرف  بصورت معمول از 24 ماه تا 60ماه متغییر می باشد.

 

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز در وام‌های قرض‌الحسنه درخواست کتبی متقاضی، ارائه معرفی نامه از سازمان‌/ارگان معرفی کننده و  سایر مدارک (براساس در خواست متقاضی، نوع تسهیلات، نظر مرجع تصویب اعتبار) است.

 

مراحل انجام کار

برای دریافت وام قرض الحسنه از طریق بانک ملت متقاضی باید درخواست کتبی متقاضی و مدارک مربوطه اخذ کند در مرحله بعد بررسی درخواست متقاضی و تصویب اعتبار حسب اختیارات تفویضی توسط مراجع ذیصلاح بانک است و اخذ وثیقه و تضمین مورد قبول بانک، انعقاد قرارداد و اعطای تسهیلات آخرین مرحله کار در دریافت وام قرض الحسنه است.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 
  • مرتضی ارسالی در

    کجای این وام خوب است
    هم پولت در بانک باشه هم کلی سود بدهی و.....

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما