ترجمه اقتصاد100

هزینه 21 میلیون دلاری شرکت‌های رمز ارز برای ارتباط با سیاستمداران آمریکایی

اقتصاد100- شرکت‌های کریپتو در سال 2022 که با کاهش شدید ارزش و فشار برخی دولت‌ها بر رمزارزها مواجه بودند رقم بی‌سابقه 21.55 میلیون دلار برای لابیگری در این زمینه در آمریکا هزینه کردند.

هزینه 21 میلیون دلاری شرکت‌های رمز ارز برای ارتباط با سیاستمداران آمریکایی

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد100، بررسی‌های «اوپن سیکرتس» نشان می‌دهد که بیش از 50 بازیگر حوزه کریپتو این مبلغ را هزینه کردند تا روابط نزدیکی با سیاستگذاران برقرار کنند.

صرافی کوین بیس با 3.4 میلیون دلار در صدر فهرست شرکت‌ها و بازیگرانی است که برای لابیگری پول خرج کردند.

بلاک‌چین اسوسیشن، کریپتو دات کام، بایننس و ریپل نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

این شرکت‌ها به کارزارهای انتخاباتی نامزدهای کنگره‌های ایالتی و فدرال نیز کمک کردند که البته کمک‌های آنها جزو مبالغ لابیگری محاسبه نشده است.

آنها از مبالغ لابیگری برای ایجاد روابط نزدیک با سیاستگذاران و کمک به بهبود شرایط صنعت کریپتو استفاده کردند.

هر چند هزینه شرکت‌های کریپتو برای لابیگری در آمریکا افزایش نشان می‌دهد اما هزینه‌های آنها در مقابل شرکت‌های سایر حوزه‌ها بسیار ناچیز است؛ بطوریکه آمازون به تنهایی 21.38 میلیون دلار یعنی تقریبا به اندازه تمام کمپانی‌های کریپتو برای لابیگری خرج کرده است.

همچنین شرکت آلفابت که گوگل بخشی از آن است 13 میلیون دلار در سال 2022 برای لابیگری هزینه کرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما