هشدار رئیس سابق دویچه بانک به دولت سوئیس:

اگر دارایی‌های روسیه مصادره شود مردم جهان از بانک‌های سوییس وحشت می‌کنند

اقتصاد100- به گزارش راشاتودی، جوزف آکرمن، رئیس سابق دویچه بانک به دولت سوئیس نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا بلوکه شده‌اند، هشدار داد؛ چراکه این اقدام اعتماد سرمایه‌گذاران به سیستم بانکی سوئیس را به خطر می‌اندازد. آکرمن در مصاحبه با خبرگزاری بلیک این اقدام را به «باز کردن جعبه پاندورا» تشبیه کرد.

اگر دارایی‌های روسیه مصادره شود مردم جهان از بانک‌های سوییس وحشت می‌کنند

به گزارش اقتصاد100 به نقل از تسنیم او تاکید کرد که سوئیس اگر تصمیم بگیرد «به‌طور رسمی شهروندان روسیه را مسوول اقدامات دولت آنها بداند» احتمالا موقعیت خود را به‌عنوان یک مرکز مالی جهان از دست خواهد داد.

این بانکدار اظهار کرد: پس در آینده، شهروندان کشورهای دیگر نیز باید از سرمایه‌گذاری پول در سوئیس بترسند...، چنین پیامی برای این کشور به‌عنوان یک مرکز مالی ویرانگر خواهد بود. به‌نظر آکرمن، سوئیس باید موضع خود را در این مورد مشخص کند و برای تقلید از اقدامات سایر کشورهای غربی عجله نکند.

بر اساس گزارش بلیک، حدود ۵/ ۷میلیارد فرانک سوئیس (۹/ ۷ میلیارد دلار) از دارایی‌های روسیه در زمان حاضر به‌همراه ۱۵ملک متعلق به شهروندان روسیه در سوئیس بلوکه شده است. دولت سوئیس برای آزادسازی وجوه بلوکه‌شده برای بازسازی اوکراین به‌شدت تحت فشار فزاینده بین‌المللی است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما