پیش بینی اظهارات دلاری و ارزی رئیس کل بانک مرکزی در تلویزیون

رئیس کل بانک مرکزی کمتر از یک ساعت دیگر از گشایش های ارزی خبر خواهد داد.

پیش بینی اظهارات دلاری و ارزی رئیس کل بانک مرکزی در تلویزیون

 به گزارش اقدصاد100، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی که امشب با حضور در اخبار ساعت ۲۱ شبکه ۱ سیما با مردم درباره مسائل ارزی گفتگو می‌کند یکی از همسفران رئیس جمهور در سفر به چین است.

فرزین از ابتدای ورود به بانک مرکزی ارتقای دیپلماسی اقتصادی به ویژه در حوزه بانکی را در دستور کار قرار داده و پیش از این نیز از مذاکرات با کشورهای از جمله قطر، امارات، چین و عراق در قالب دیپلماسی پولی و بانکی خبر داده بود. 

وی در این باره اعلام کرد که نتیجه این مذاکرات آزاد شدن بخش زیادی از منابع ارزی مسدود شده است که در حال حاضر در سامانه نیما از آن استفاده می‌کنیم و در همین راستا به عمان هم سفر می‌کنم.

رئیس کل بانک مرکزی البته در راستای افزایش تبادلات و همکاری‌های پولی و بانکی ایران با کشورهای حاشیه خلیج  فارس، به امارات و قطر سفر کرده بود. با روسیه نیز در تهران تفاهم نامه همکاری پولی و بانکی را به امضاء رساند که نتیجه آن راه‌اندازی کانال مالی بین بانک‌های ایران و روسیه و ۱۳ کشور که در روسیه شعب بانکی فعال دارند. 

پیش بینی می شود در سفر چین هم تلاش هایی برای آزاد سازی دلار های بلوکه شده داشته باشد که در مصاحبه تلویزیونی امشب هم بخش عمده ای از اظهاراتش به آن اختصاص خواهد داشت.

بخش دیگری از مصاحبه فرزین در مصاحبه تلویزیونی 23 بهمن هم به تشریح 9 اقدام در 45 روز اخیر اختصاص دارد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما