دلار از چشم سرمایه‌گذاران می‌افتد؟

اقتصاد۱۰۰- دلار آمریکا دهه‌هاست که مهم‌ترین ارز دنیا به شمار می‌آید اما با تغییرات گسترده جهانی در مسائل سیاسی و اقتصادی رقبای قدرتمندی برای پول ایالات متحده عرض اندام می‌کنند.

دلار از چشم سرمایه‌گذاران می‌افتد؟

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد۱۰۰، «جن فریدا» استراتژیست ارشد «شرکت مدیریت سرمایه پاسیفیک» گفت که دلار آمریکا بتدریج جذابیت خود را بعنوان «آخرین پناهگاه ارزی» از دست می‌دهد.

فریدا گفت: ارزش دلار در ماه دسامبر به بالاترین حد خود در 20 سال گذشته رسید. احتمال می‌رود که با کاهش تورم و کاسته شدن از احتمال تورم و سایر شوک‌های اقتصادی در سال 2023 ارزش دلار باز هم کمتر شود.

این استراتژیست افزود که کاهش محدودیت‌های ضدکرونایی در چین هم به احیای رشد اقتصادی کمک می‌کند، تاثیر قابل توجهی در کاهش توجه به دلار خواهد داشت.

جرمی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا اخیرا با بیان اینکه تورم در حال کاهش است، گفت: بسیار خوشحال کننده است که روند کاهش تورم شروع شده است و این واقعیت را در قیمت کالاها می‌بینیم.

فدرال رزرو اخیرا نرخ بهره بانکی را افزایش داد اما انتظار می‌رود که این روند کاهش یافته یا معکوس شد. بنابراین، دلار آمریکا هر چند فعلا سوددهی خوبی دارد اما بتدریج اهمیت آن بعنوان یک مامن ارزی کاهش خواهد داشت.

 

انتهای پیام

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما