«ملکه بیت‌های» اروپا چگونه سقوط کرد

اقتصاد۱۰۰- آخرین ماه 2022 به معنای آخرین لحظات زندگی یک اسطوره در دنیای رمزارزها بود. وقتی ماجرای رشوه قطر به نمایندگان اتحادیه اروپا فاش شد پایان زندگی سیاسی «ملکه بیت‌ها» هم رقم خورد. «اوا کایلی» معاون پارلمان اروپا و یکی از سیاستمداران معروف یونانی که در اصل نقش مادر یا ملکه رمزارزها را داشت، قربانی پول‌های قطری‌ها شد.

«ملکه بیت‌های» اروپا چگونه سقوط کرد

به گزارش گروه پول و سرمایه اقتصاد۱۰۰ به نقل از تارنمای «بی‌این کریپتو»، دنیای رمزارزها در یکی دو سال گذشته وضعیت متلاطمی را سپری کرده است. بازداشت اوا کایلی، فروپاشی صرافی FTX، اعلام ورشکستگی شرکت Genesis و چندین خبر ناخوشایند دیگر فضای فناوری اقتصادی و مالی را تبدیل به غرب وحشی کرده است. اما بازداشت کایلی از جهاتی بسیار تلخ‌تر بود.

او و چند مقام اروپایی دیگر متهم شده‌اند که از قطر رشوه گرفته‌اند تا برای این کشور لابی کنند. از او و همدستانش 600 هزار یورو پول نقد کشف شده است. کایلی اتهام دریافت رشوه و فساد را رد کرده است.

کایلی یکی از معدود سیاستمداران چپ‌گرا بود که از رمزارزها حمایت می‌کرد و جایگاهش بعنوان معاون پارلمان اروپا این فرصت را می‌داد تا هواداران کریپتو به بهبود وضع این صنعت امیدوارتر باشند. او پیش از ورود به سیاست مجری تلویزیون بود و در نشریات زرد وی را یکی از جذاب‌ترین سیاستمداران می‌دانستند.

به نوشته یورونیوز، کایلی 44 ساله در ژانویه 2022 بعنوان یکی از 14 معاون پارلمان اروپا انتخاب شد. اهمیت کار او در پارلمان به این دلیل است که تلاش‌های زیادی برای قانونگذاری در حوزه‌های دیجیتال از جمله هوش مصنوعی، امنیت سایبری و بلاک‌چین داشت.

از این روست که او را «ملکه رمزارزها» معرفی کرده‌اند و رسوایی‌اش ضربه‌ای بزرگ به کریپتو قلمداد می‌شود.

بازداشت کایلی برای هواداران کریپتو زمانی تلخ‌تر می‌شود که بدانیم اتحادیه اروپا قرار است در سال جاری میلادی بحث‌های گسترده‌ای درباره ایجاد یوروی دیجیتال داشته باشد و ملکه نمی‌تواند از وضع قوانین سختگیرانه جلوگیری کند.

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما