ابرپولدارهای چینی بهشت تازه‌ای پیدا کرده‌اند

اقتصاد۱۰۰- ابرسرمایه‌دارهای چینی از بیم بدگمانی و فشارهای حزب کمونیست چمدان‌های خود را بسته و راه خروج از کشور را در پیش گرفته‌اند.

ابرپولدارهای چینی بهشت تازه‌ای پیدا کرده‌اند

به گزارش پول و سرمایه اقتصاد100 به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیوع کرونا و محدودیت‌های آن و همچنین فشار حکومت چین بر میلیاردرهای فناوری و سلبریتی‌هایی که مالیات زیادی نمی‌دهند باعث شده است تا پولدارها و سرمایه‌دارهای چینی به فکر سرمایه‌گذاری و زندگی در جای دیگری باشند.

این افراد که نگران پول و سرمایه خود شده‌اند، مامن جدیدی برای خود یافته‌اند: سنگاپور، یکی از مهمترین هاب‌های مالی آسیا. سنگاپور در 6 دهه گذشته تحت حاکمیت یک حزب واحد قرار داشته و اعتصاب‌های کارگری و اعتراضات خیابانی در آنجا ممنوع است. همچنین مالیات در این کشور بسیار پایین بوده و جمعیت آن غالبا چینی‌ها هستند.

حضور چینی‌های تازه‌وارد و پولدار در سنگاپور بسیار ملموس است؛ خصوصا در جزیره «سنتوزا» که کازینو و باشگاه گلف معروفی دارد. «پیرس چنگ» مدیرعامل شرکت AIMS که خدمات مهاجرتی ارائه می‌دهد، درباره ابرپولدارهای چینی می‌گوید: نمی‌توانید تصور کنید آنها چقدر راحت پول خرج می‌کنند. دیوانه‌کننده است.

چینی‌ها تازه‌وارد در سنگاپور خودروهای رولزرویس و بنتلی می‌رانند و اغلب در باشگاه‌های گلف گرانقیمتی دیده می‌شوند که هزینه عضویت سالانه خارجی‌ها در آنها 670 هزار دلار است.

«بنی تئو» مدیر شرکت مشاوره‌ای «بلازون» که در حوزه گلف فعالیت می‌کند، می‌گوید: بسیاری از اعضای این باشگاه‌ها، چینی‌های جوان هستند که لباس‌های شیک و مد روز می‌پوشند.

مهاجرت ابرپولدارهای چینی به سنگاپور باعث می‌شود که هم زندگی مرفه خود را در کمال آرامش ادامه دهند و هم اینکه پول‌های کلان آنها از دسترس حکومت کمونیست چین خارج شود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما