سیگنال منفی ایلان ماسک به بازار رمزارزها

جهان تا 2024 درگیر رکود است

ایلان ماسک در پیامی توئیتری اعلام کرده که اقتصادی جهانی ممکن است تازه در بهار 2024 از رکود خارج شود. یعنی این رکود احتمالا تا سه ماهه دوم سال 2024 باقی می ماند.

جهان تا 2024 درگیر رکود است

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100محمدرضا ستارd: ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد جهان به تازگی اعلام کرده که ممکن است قیمت بیت کوین به نصف میزان کنونی در سال 2024 برسد. چرا که به نظر می رسد اقتصاد جهانی تا این سال در حال رکود باشد و همین امر ضربه ای تازه به دارایی های ریسک پذیر مانند رمزارزها وارد می کند.

به گزارش اقتصاد 100 به نقل از کوین تلگراف، ایلان ماسک در پیامی توئیتری اعلام کرده که اقتصادی جهانی ممکن است تازه در بهار 2024 از رکود خارج شود. یعنی این رکود احتمالا تا سه ماهه دوم سال 2024 باقی می ماند.

این صحبت ها از آن جهت اهمیت دارد که ماسک از مدت ها قبل اعلام کرده بود که اقتصاد آمریکا وارد یک دوره رکود می شود. امری که اکنون همزمان با آمریکا با یک رکود جهانی محقق شده است. او البته در پیام خود پیش بینی این رکود تا 2024 را تنها یک حدس عنوان کرده و سپس افزوده است: چه خوب بود اگر یک سال بدون رویداد وحشتناک جهانی داشتیم.

در همین رابطه صحبت های اخیر ایلان ماسک، یک سینگال منفی برای فعالان بازار رمزارز است. زیرا این بازار به شدت نسبت به چنین اخباری حساسیت نشان می دهد. نمونه آن نیز سقوط قیمت بیت کوین به زیر 19 هزار دلار بود.

با این حال هستند مفسرانی که معتقدند چنین قیمتی برای بیت کوین یک اصلاح برای جهش است. در واقع آنها مطابق با نمودارها می گویند نمودار روزانه حاکی از احتمال جهش قیمت است. در این خصوص متیو هایلند از مفسران مشهور بازار کریپتو می گوید: بسته شدن قیمت بیت کوین به بالای 20500 یک اقدام ضروری است. این رمزارز از ماه ژوئن به طور مداوم افزایش یافته و کاهش به بازه قیمتی 18 هزار دلار می تواند اصلاحی برای جهش به کانال 20500 هزار دلاری باشد.

گفتنی است علاوه بر توئیت ناامیدکننده ایلان ماسک، خبر احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا نیز مزید بر علت جهش کاهش قیمت بیت کوین شده است. قرار است این مساله در تاریخ 1 تا 2 نوامبر مشخص شود. این اقدام هر چند که ارزش دلار را بالا می برد، اما به طور همزمان می تواند فشار را بر روی سایر کشورهای متحد آمریکا افزایش دهد. به طوریکه اکنون شاهد هستیم ارزش ین ژاپن به پایین ترین میزان خود در طول 32 سال اخیر رسیده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما