اقتصاد 100 دلیل کاهش قیمت بیت کوین را بررسی می کند

سرکوب قیمت با وعده جدید فدرال رزرو

قیمت بیت کوین به پایین ترین حد خود در یک هفته گذشته رسیده است. به این دلیل که شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه امکان دارد بانک مرکزی آمریکا بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

سرکوب قیمت با وعده جدید فدرال رزرو

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100محمدرضا ستاری: بیت کوین در حالی روز جمعه به زیر 19 هزار سقوط کرد که دوباره شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو ) به گوش می رسد. بنابر داده هایی که TradingView منتشر کرد هاست، بیت کوین قبل از تعیین تکلیف وال استریت به طور ناگهانی کاهش یافته و به پایین ترین سطح اخیر خود یعنی 18860 دلار رسید. این در حالی است که برخی از کارشناسان پیش بینی می کردند که قیمت بیت کوین در تلاش برای عبور از مقاومت 19 هزار دلاری است.

در همین رابطه گفته می شود که فدرال رزرو قرار است در تاریخ 1 تا 2 نوامبر بار دیگر بر روی سیاست افزایش نرخ بهره پافشاری کند. امری که یکی از خبرنگاران ارشد وال استریت ژورنال درباره آن گفته است: برخی از مقامات اقتصادی در نظر دارند مجدداً  نرخ بهره را افزایش دهند.

لازم به ذکر است که بورس آمریکا شروع مطمئنی را برای معاملات در روز جمعه داشت. در این راستا ایلان ماسک در پیامی توئیتری اعلام کرده است: به واسطه رکود جهانی ممکن است قیمت بیت کوین به نصف قیمت کنونی در سال 2024 برسد.  از سوی دیگر، پی یر تاجر و تحلیل گر معروف بازار رمزارزها معتقد است: همه نشانه ها بیانگر این است که DXY تثبیت شده و روند D1 سعودی است. 

همچنین در حالی ارزش دلار رشد کرده که ین ژاپن از مرز 150 پایین تر رفته است. امری که در 32 سال گذشته بی سابقه بوده است. به گفته رئیس تحقیقات Goldmoney، سیاست های BOJ درباره اوراق قرضه ادامه داشته باشد، باید در انتظار کاهش ارزش ین ژاپن باشیم.

انتهای پیام/

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما