سهم بیمه از اقتصاد کلان باید افزایش یابد

اقتصاد۱۰۰- بیمه مرکزی ایران اعلام کرد: سهم صنعت بیمه باید از اقتصاد کلان کشور بیش از این باشد، اما با توجه به شرایط معیشتی، نرخ تورم، تحریم‌های ظالمانه و مولفه‌های دیگر باید نمره قبولی را در کارنامه صنعتی به ثبت رساند.

سهم بیمه از اقتصاد کلان باید افزایش یابد

به گزارش اقتصاد۱۰۰ و به نقل از فارس،‌ بیمه مرکزی ایران در پی انتشار مطلبی با عنوان" کاهش ضریب نفوذ بیمه با رشد قیمت دلار‌/ سهم بیمه باید از اقتصاد ملی افزایش یابد"  توضیحاتی ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است: سیاست بیمه مرکزی در دولت سیزدهم رعایت اصل شفافیت است و در همین راستا رئیس کل بیمه مرکزی در نشست های متعدد با مسئولان و فعالان بیمه‌ای نسبت به ضرورت تلاش همه ارکان صنعت بیمه برای کمک به رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور تاکید و آمار فعلی را غیرقابل قبول توصیف کرده و افزایش قطعی آن را از تکالیف قانونی نهاد ناظر صنعت بیمه دانسته است.

آنچه از سوی مهندس مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی اعلام شده، موضوع از دست رفتن رتبه پیشین ایران در دو بخش تولید حق بیمه و سرانه حق بیمه است که در برخی از نشریات خارجی با توضیح و توجیه مسائلی نظیر کاهش برابری ریال و ارزهای بین‌المللی به آن پرداخته شده است.

آنچه مسلم است اینکه سهم صنعت بیمه باید از اقتصاد کلان کشور بیش از این باشد اما با توجه به شرایط معیشتی، نرخ تورم، تحریم های ظالمانه و مولفه های دیگر باید نمره قبولی را در کارنامه صنعتی به ثبت رساند که تا امروز حتی یک ریسک بزرگ و کوچک کشور را بدون پوشش بیمه ای مناسب به حال خود رها نکرده و همواره در راستای خدمات رسانی آسان و ارزان کوشیده است.

پایان پیام

منبع : فارس

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما