مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس:

عرضه خودرو در بورس کالا، پشتوانه قانونی دارد

اقتصاد۱۰۰- مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: تصمیم عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس تصویب شده است و این عرضه ادامه خواهد داشت.

عرضه خودرو در بورس کالا، پشتوانه قانونی دارد

به گزارش اقتصاد۱۰۰ و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، امیر مهدی صبایی در گفتگو با بخش خبری ساعت ۱۴ سیما، افزود: این عرضه زمانی متوقف می‌شود که شورای عالی بورس به عنوان عالی‌ترین رکن بازار سرمایه تصمیمات دیگری اتخاذ کند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس ادامه داد: عرضه محصولات در بورس کالا بر اساس قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه و ماده ۳۶ بند ج، معامله می‌شوند.

وی همچنین گفت: ماده ۱۸ قانون توسعه ابزار‌ها و نهادها، دولت را مکلف کرده است که کالای پذیرفته شده در بورس را از نظام قیمت گذاری خارج کند.

صبایی اظهار داشت: بر اساس این دو ماده قانونی و مفاد قانون بازار اوراق بهادار و در چارچوب ضوابط و مقررات بازار سرمایه اگر خودروسازی درخواست عرضه خودرو در بورس کالا را داشته باشد، بورس هم موظف است این عرضه را انجام دهد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس تاکید کرد: عرضه خودرو در بورس این هفته هم ادامه دارد و چنانچه درخواست جدیدی برای عرضه خودرو از طرف خودروسازان دریافت شود، اطلاعیهِ عرضه آن منتشر می‌شود.

صبایی با اشاره به معایب روش قرعه کشی عرضه خودرو برای مصرف کننده از یک طرف و زیان انباشته صنعت خودرو سازی گفت: به لحاظ اقتصادی اگر می‌خواهیم این بازار را به تعادل برسانیم به جای تعیین قیمت دستوری و فرمول برای قیمت، باید فرمول یا زمان بندی و حجم عرضه را تعیین کنیم.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس همچنین گفت: اگر عرضه در بورس کالا به نحو صحیحی مدیریت شود، قیمت هم در یک بازه متعارف و معقول تنظیم خواهد شد.

انتهای پیام

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما