چه کسانی سال آینده بیشتر مالیات می دهند؟

دولت به صورت غیرمستقیم اطلاعاتی درباره وضعیت مالیات دهندگان در سال آینده منتشر می کند.

چه کسانی سال آینده بیشتر مالیات می دهند؟

به گزارش اقتصاد100 سیاست تیم رسانه ای دولت آماده سازی افکار عمومی برای اعمال روش های جدید مالیاتی است.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران با بیان اینکه کاهش مالیات واحدهای تولیدی، یک نقطه عطف در حمایت دولت از بنگاه‌های صنعتی است، گفت: کاهش مالیات واحدهای تولیدی باعث می‌شود که این واحدها با امیدواری بیشتری در فضای صنعتی و تولیدی کشور فعالیت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، «امیر عباس اختراعی»، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، در گفت و گو با شادا در خصوص تاثیر کاهش مالیات های بخش تولید بر سودآوری تولیدکنندگان و حمایت واقعی از تولید اظهار داشت: باید تمایزی بین بخش تولید و تجارت و خدمات بوده و تولیدی‌ها این حس را داشته باشند که توجه بیشتری به این بخش به عنوان صنعت، بخش مولد و مادر اقتصادی کشور می‌شود.

وی با اشاره به اعمال کاهش ۵ درصدی مالیات تولیدکنندگان در سال جاری و پیشنهاد دولت برای کاهش ۷ درصدی مالیات تولیدکنندگان در سال آینده تصریح کرد: این مشوق قطعا تاثیر مثبتی بر بخش تولید داشته و خواهد داشت؛ تولید کننده در این فضا به این اصل که نگاه حاکمیت به تولید، زیربنایی است، امیدوار می‌شود و با قدرت بیشتری برای تولید سرمایه گذاری می‌کند.

این فعال بخش خصوصی بر لزوم اتخاذ تدابیر بلندمدت برای حمایت از تولید از سوی دولت تاکید و تصریح کرد: این بخش برای رسیدن به سودآوری باید از مسیرهای طولانی عبور کند؛ وقتی ثبات اقتصادی در نظام ارزی، تصمیم گیری‌های کلیدی و ارائه تسهیلات بنگاه های تولیدی با مشکل مواجه شوند، قطعا این روند بر برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت واحدهای تولیدی اثر گذار بوده و پایه های تولید نیز متضرر می شود.

اختراعی در ادامه درباره فواید اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیز گفت: اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه خوب است و قطعا اجرای آن ضروری است و باید این مهم در سال های گذشته قبل از اینکه دلالان و سوداگران، اقتصاد کشور را با مشکلات جدی مواجه کنند، مصوب و اجرا می شد.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: اینکه سرمایه‌های سرگردان در دست مردم زیاد است، بر کسی پوشیده نیست؛ سوداگران در هنگام نوسانات اقتصادی و اتفاقات خلق‌الساعه برای مدیریت بهتر سرمایه خود دائما در اشکال مختلف، این سرمایه را وارد فضاهای مختلف مانند ارز و طلا می کنند و متاسفانه این سبب بی ثباتی اقتصادی می شود.

وی ادامه داد: ایران نیز باید مانند سایر کشورها با ایجاد برنامه‌های ثابت اقتصادی توسط حاکمیت، مردم و دلالان را به این نتیجه برساند که نه تنها هر گونه بازی اضافی مالی و خرید و فروش کاذب با هزینه مواجه می شود، بلکه سبب زیان‌دهی نیز خواهد شد تا در نهایت این سرمایه ها از بازارهای کاذب به سمت تولید هدایت شوند.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران با بیان اینکه با اجرای مالیات برعایدی سرمایه، سرمایه های سرگردان به سمت تولید حرکت می کنند، یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، سوداگران و کسانی که سرمایه‌های راکد و زیادی دارند، معمولا به سمت سرمایه‌گذاری در بخشی می‌روند که دوره چرخش مالی کوتاه‌تر و سود بهتری دارد.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین وقتی با وضع مالیات بر سوداگری این گزینه از پیش روی این افراد برداشته شود، قطعا توجهات به سمت تولید که هزینه کمتری دارد، سوق داده می شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما