نوسانات محدود قیمت ارز تحت تاثیر اخبار سیاسی / چرخش نرخ دلار در کانال 32 هزار تومان

تحلیلگران و فعالان بازار ارز معتقدند که نوسانات جزئی قیمت دلار در روزهای گذشته چندان اهمیتی ندارد و مهمترین عامل تلاش دولت در هفته پایانی مهرماه برای تزریق دلار به بازار است.

نوسانات محدود قیمت ارز تحت تاثیر اخبار سیاسی / چرخش نرخ دلار در کانال 32 هزار تومان

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100-مونا معافی:  نگاهی به بازار ارز در این روزها نشان می دهد که سطح تقاضا در بازار برای دلار بالا آمده است. این موضوع از افزایش تعداد افراد حاضر در صف های مقابل صرافی ها به سادگی قابل تشخیص است. با وجود چنین اتفاقی، روند قیمتی دلار حداقل در اکثر روزهای هفته جاری صعودی نبوده است. روز سه شنبه بود که تحت تاثیر برخی اخبار سیاسی قیمت دلار تا نزدیکی 33 هزار تومان افزایش یافت اما با کاهش قیمت در نهایت در محدوده ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان کرد.

هرچند اخبار مثبت و منفی توامان بر قیمت دلار فشار می‌آورند اما در این روزها برخلاف هفته گذشته قیمت دلار روند کاهشی بیشتری داشته است و با وجود نوسان اندک اما بازار کماکان در کانال ۳۲ هزار تومانی جا خوش کرده است. در روزی که قیمت دلار به مرز 33 هزار تومان رسید، پایگاه اطلاع رسانی نورنیوز با انتشار یک توییت کاهش قیمت ارز در بازار را کلید زد. به نظر می رسد که اظهارات رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی برای بازار ارز مهم است. برخی از تحلیلگران و فعالان رسانه ای معتقدند که علت کاهش قیمت دلار رمزگشایی نورنیوز از پیام های مقامات آمریکایی درباره به بن بست رسیدن مذاکرات احیای برجام بود. 

نور نیوز خبرگزاری نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در توییتی اعلام کرد دلیل بیانات منفی دموکرات های آمریکایی و اظهارات رابرت مالی مسؤل امور ایران در وزارت خارجه آمریکا که گفته احیای برجام حتی در دستور کار واشنگتن نیست به دلیل انتخابات ماه نوامبر است. از طرف دیگر برخی فعالان باور دارند که ذهنیت معامله گران بزرگ درباره آینده کوتاه مدت دلار به طور قابل توجهی صعودی نشده است یا اینکه عرضه بازارساز در سمت حواله اسکناس آمریکایی تا اندازه ای بالا رفته است که مانع از اثرگذاری تقاضاهای سنگین شده است.

در همین حال برخی کارشناسان بازارهای مالی معتقدند بازار ارز تحت تاثیر اخبار ثابت نشده‌ای نوسان دارد و تا زمانی که دلار سقف ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان را نشکسته نمی‌توانیم قیمت را به صورت شارپی صعودی ببینیم. در چنین شرایطی و با توجه به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا باید گفت که این‌ها نشانه‌هایی است که بازار از آن تاثیر می‌گیرد. اگر قیمت دلار را با فضای سیاسی که ترسیم می‌شود اما هنوز به صورت رسمی جایی اعلام نشده در نظر بگیریم، شاهد رشد دلار خواهیم بود.

از طرف دیگر در هفته پیش رو اگر وزن خبرهای مثبت بالا رود، می‌توانیم از قیمت ۳۲ هزار تومان به عنوان کف قیمت دلار یاد کنیم. ولی اگر وزن خبرها به سوی اخبار سیاسی منفی برای ایران باشد قیمت دلار افزایشی خواهد بود. تحلیلگران بازارهای مالی درباره آینده قیمت دلار نیز معتقدند که فعلا با اخبار و اطلاعاتی که شاهد آن هستیم نمی‌توانیم بلندمدت را پیش‌بینی کنیم و باید قدم به قدم حوادث را تحلیل کنیم که از این زاویه دید کار سخت می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما