یک کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد؛

منتظر معجزه بانک مرکزی نباشید

باتوجه به انتظارات تورمی درکشور و نداشتن چشم اندازی روشن در کنترل نرخ ارز، بازار سرمایه در میان مدت روند رو به رشدی خواهد داشت.

منتظر معجزه بانک مرکزی نباشید

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد ۱۰۰-مژده ابراهیمی: محمد حویزاوی - مدیر توسعه بازار کارگزاری توسعه معاملات کیان در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت: بازارسرمایه اکثر اوقات دستخوش تغییراتی بر مبنای نرخ ارز، سیاستگذاری های سازمان بورس، وزارتخانه های صمت و اقتصاد، نرخ بهره بانکی و سایر عوامل بوده است، ولی عوامل اصلی در میزان تولید و ارائه خدمات شرکت‌های بورسی و فرابورسی مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: در هفته های اخیر که بازار ارز، طلا و خودرو رشد افسارگسیخته ای داشته اند، بازارسرمایه هم با تاخیر نسبتا طولانی حرکت رو به رشد خود را آغاز کرد، ولی بازار در شنبه 10 دی ماه با تغییر ریاست بانک مرکزی و صحبت های ایشان مبنی بر تثبیت نرخ ارز نیمایی در عدد28500 تومان(هرچند این عدد  با عدد فعلی فاصله چندانی ندارد) هر آنچه را که در چهارشنبه 7 دی ماه نصیب فعالان خود کرده بود را پس گرفت.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: هرچند در کوتاه مدت سیاست های ارزی بانک مرکزی به تصمیمات رییس و تیم ایشان بستگی دارد، ولی در نگاه کلان نباید انتظار معجزه از ایشان و تیم فعلی داشت؛ چراکه این بازار تا حدود زیادی تحت تأثیر اخبار سیاست خارجی، میزان ذخایر بانک مرکزی و میزان ورود و خروج ارز از کشور دارد.

حویزاوی در نهایت گفت: باتوجه به انتظارات تورمی درکشور و نداشتن چشم اندازی روشن در کنترل نرخ ارز، بازارسرمایه در میان مدت روند رو به رشدی خواهد داشت.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما