خریداران طلا حتما بخوانند

آیا انس طلا 4000 دلار ی می شود؟

طلا 4000 دلار؟ تحلیلگران چشم انداز سال 2023 خود را به اشتراک می گذارند زیرا نگرانی های تورم و رکود همچنان ادامه دارد.

آیا انس طلا 4000 دلار ی می شود؟

به گزارش اقتصاد 100، یورگ کینر، مدیر عامل و مدیر سرمایه گذاری شرکت سوئیس آسیا کپیتال، گفت: قیمت طلا ممکن است در سال 2023 به 4000 دلار در هر اونس افزایش پیدا کند زیرا افزایش نرخ بهره و ترس از رکود باعث بی ثباتی بازارها می شود.

کینر به CNBC گفت: قیمت این فلز گرانبها ممکن است در سال آینده بین 2500 تا 4000 دلار باشد.

او گفت که احتمال خوبی وجود دارد که بازار طلا شاهد یک حرکت بزرگ باشد و افزود: «این تنها به اندازه 10٪ یا 20٪ نخواهد بود بلکه حرکتی است که "واقعاً بالاترین قیمت های جدیدی را ایجاد می کند.»

کینر توضیح داد که بسیاری از اقتصادها ممکن است در سه ماهه اول با «کمی رکود» مواجه شوند، که منجر به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی می‌شود و طلا را فوراً جذاب‌تر می‌کند. او گفت: طلا همچنین تنها دارایی است که هر بانک مرکزی در اختیار دارد.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، بانک های مرکزی در سه ماهه سوم 400 تن طلا خریداری کردند که حدود دو برابر رکورد قبلی 241 تنی در مدت مشابه در سال 2018 است.

کینر همچنین گفت که سرمایه گذاران به دنبال طلا خواهند بود، زیرا تورم در بسیاری از نقاط جهان همچنان بالاست. «طلا یک پوشش تورمی بسیار خوب است، در زمان رکود تورمی یک جذب عالی و یک افزودنی عالی به سبدسهام سرمایه گذاران است.»

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما