دعوای کودکانه همتی وصالح آبادی ! / بی اعتباری بانک مرکزی چه بهایی دارد؟

فضای رسانه ای این روزها شاهد تداوم خسته کننده دعوای دو رئیس کل فعلی و سابق بانک مرکزی است، دعوایی که هیچ نتیجه ای جز بی اعتبار کردن نهاد بانک مرکزی ندارد.

دعوای کودکانه همتی وصالح آبادی ! / بی اعتباری بانک مرکزی چه بهایی دارد؟

به گزارش اقتصاد 100؛ دعوای حیدری نعمتی بین بچه مدرسه ای ها قابل توجیه است ولی وقتی بین رجل سطح بالای یک کشور شاهد چنین برخوردهایی هستیم، دیگر حای توجیه ندارد.

متاسفانه تخریبچی های رسانه ای در هر جریان قدرت گرفته اند و به نظر می رسد نان چنین افرادی تداوم فضای دعواهای انتخاباتی است. تداوم رفتارهایی که شاید برای دو روزه رقابتهای انتخاباتی قابل توجیه باشند؛ ولی وقتی نزدیک به دوسال است که از انتخابات ریاست جمهوری فاصله گرفته ایم و می بینیم همچنان همان رفتارها ادامه دارند.

تلخ تر آنکه تداوم رفتارهای تخریبی در سطح دو رئیس کل بانک مرکزی رخ می دهد که نمی تواند به معنی دل نگرانی ایشان برای منافع ملی باشد و همانطور که اشاره شد شکل دعوای حیدری نعمتی به خود گرفته و در نهایت آسیب آن به غیر از حیثیت سیاسی دو طرح دعوا بلکه به بهای بی اعتباری نهاد کلید سیاستهای پولی کشور یعنی بانک مرکزی تمام می شود.

نقد های ناصر همتی در فضای اینستاگرامی بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری 1400 آغاز شد و هر حرکت بانک مرکزی را بنا به روش نقد هایی که در دوران ریاست وی بر ساختمان میرداماد از او شده بود پاسخ داد، این رشته پست ها اما بی جواب نماند و از سوی رسانه های نزدیک به علی صالح آبادی پاسخ داده شد و به مرور تعداد رسانه ای پاسخ دهنده کاهش و مدتی است خبرگزاری ایرنا که باید رسانه کل دولت باشد به مانند توپچی شخص آقای صالح آبادی هر آنچه را که می تواند برسر همتی هوار می کند.

نکته جالب هم این است که به تبع زمین دعوا که اقتصاد و نظام پولی است همه فحاشی ها به زبان آماری در شکل نمودار مستند سازی می شود.

اما چرا باید این دعوا ادامه پیدا کند، کسی نمی تواند پاسخگو باشد، ناصر همتی از دهه 60 کارنامه مدیریتی دارد وتنها مقام پولی است که در این کشور در جایگاه رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل بیمه مرکزی فعالیت کرده است.

از سوی صالح آبادی از مدیران جوانتر و از دهه هشتاد کارنامه دارد، وی هم تنها مدیر پولی کشور است که هم ریاست بورس و هم ریاست بانک مرکزی را عهده دار شده است.

حال می توان تصور کرد این دو مدیر با چنین کارنامه هایی بازیچه فضای دعوایی کودکانه شوند؟

آخرین نمونه این ضد و خورد رسانه ای در این روزها پس از این پست اینستاگرامی رخ داد: 

پست اینستاگرامی عبدالناصر همتی

به فاصله کمتر از 24 ساعت خبرگزاری ایرنا که ظاهرا خبرنگار بانکی آن وظیفه سازمانی پاسخگویی به همتی را عهده دار شده است گزارشی را با این عنوان منتشر می کند: «بدترین رئیس بانک مرکزی از لحاظ تورم معرفی شد».

نویسنده در این گزارش با انتشار نمودار زیر ثابت می کند که همتی در مهار تورم بدترین رئیس کل بانک مرکزی ایران طی از دهه شصت شمسی تا به امروز است.

مقایسه عملکرد روسای بانک مرکزی در مبارزه با تورم

فارغ از آنکه این استدلال ها درست باشد یا غلط آیا سطح خبرگزاری ایرنا به قدری تنزل کرده که باید در مقام پاسخگویی فردی قرار گیرد، یا به عنوان یک رسانه وظایف خطیرتری دارد که باید به آنها بپردازد؟

شخص آقای همتی در حال حاضر یک فرد تلقی می شود و هیچ سمت رسمی ندارند، اگر چه در جایگاه رئیس کل سابق شاید انتظارات دیگری از ایشان وجود داشته باشد ولی آیا برخورد نهادی با یک فرد در هیچ منطقی قابل توجیه است؟

البته اگر این نوع دعواها به قول حاج میرزا آقاسی صدر اعظم محمد شاه، اگر برای مردم آب ندارد برای برخی که نان دارد.

تکمله کلام آنکه امروز بازار ملتهب ارز در حال بازی در کانال قیمتی 40 هزار تومان و بلکه بالاتر برای قیمت دلار است، آیا دوستان رسانه ای باید به این موضوعات توجه کنند یا بر تداوم همین دعواهای کودکانه پافشاری کنند؟

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما