کاهش قدرت خرید آلمانی‌ها در کریسمس

کاهش قدرت خرید آلمانی‌ها در کریسمس موضوعی است درباره آن گفت؛ واقعیت این است که در این کشور مانند بسیاری از کشورهای اروپایی مردم با تورم در اجناس مختلف همچنین هزینه های بالای انرژی رو به رو هستند که بر مصرف کنندگان فشار وارد می کند. اکنون مردم تا حد زیادی در مورد نحوه خرج کردن پول محتاط هستند.

کاهش قدرت خرید آلمانی‌ها در کریسمس

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100؛ فرانزیسکا برگ از انجمن خرده فروشان آلمان بیان کرده است که خرده فروشان با کاهش قابل توجه فروش و درآمد مواجه شده اندتا به آنجا که در فصل کریسمس وضعیت فروش خوب نیست و اگرچه تا حدی بهبود یافته اما همچنان عدد و رقم ناچیزی است.

وی همچنین گفته است که در چند ماه گذشته مشاهده کردیم که میزان مصرف‌، مصرف کنندگان  در سطح پایینی قرار  گرفته و این روند نیز ادامه دارد.

واقعیت این است که در این کشور مانند بسیاری از کشورهای اروپایی مردم با تورم در اجناس مختلف همچنین هزینه های بالای انرژی رو به رو هستند که  بر مصرف کنندگان فشار وارد می کند. اکنون مردم تا حد زیادی در مورد نحوه خرج کردن پول محتاط هستند.

بر اساس نظرسنجی شرکت تحقیقات بازار NielsenIQ نیز، مردم آلمان به دلیل تورم کنترل نشده، خویشتن داری می کنند.

به طور نمونه حدود 44 درصد از افراد مورد بررسی گفته اند که از محصولات لوکس اجتناب می کنند و 31 درصد تعداد دفعات غذا خوردن در بیرون از خانه را کاهش داده اند و به جای آن ترجیح می دهند در خانه با خود رفتار کنند.

برگ گفت که تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان دیگر به سراغ برندهای گران‌قیمت نمی روند و ترجیح آنها به برندهای ارزان تر بیشتر شده است، ضمن اینکه ترجیح می‌دهند به سراغ محصولات تخفیف‌خورده بروند. علاوه براین مصرف‌کنندگان متفاوت از قبل از بحران خرید می‌کنند، نسبت به قیمت خرید آگاه‌تر هستند، به تخفیف‌ها توجه بیشتری دارند.

علاوه براین اما  بر اساس داده‌های منتشر شده، شاخص قیمت تولیدکننده آلمان در نوامبر برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و به نشانه‌هایی اضافه کرد که تورم بالا ممکن است در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کاهش یابد زیرا هزینه گاز طبیعی و برق کاهش یافته است.

اداره آمار فدرال آلمان گزارش داد که قیمت تولیدکننده محصولات صنعتی در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۲۸.۲ درصد در مقایسه با ۳۴.۵ درصد افزایش سالانه در ماه اکتبر افزایش یافت. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که این رقم در نوامبر ۳۰.۶ درصد باشد. قیمت‌ها در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۲،  ۳.۹ درصد کاهش یافت که کمتر از حد توافق برای کاهش ۲.۵ درصدی بود. قیمت انرژی نسبت به ماه قبل ۹.۶ درصد کاهش داشت که عمدتاً ناشی از کاهش هزینه‌های گاز طبیعی و برق بود.

بر اساس گزارش رویترز، رالف سولوین، اقتصاددادن ارشد در Commerzbank گفت: به نظر می‌رسد که حرکت صعودی برای سایر کالاها نیز در حال کاهش است. در نتیجه، این امید وجود دارد که فشار صعودی اساسی بر قیمت‌های مصرف‌کننده نیز به زودی ضعیف شود.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های بوندس بانک، انتظار می‌رود تورم در آلمان در سال ۲۰۲۳ به ۷.۲ درصد برسد و در سال ۲۰۲۴ به ۴.۱ درصد کاهش یابد.

در یک نظرسنجی که توسط سازمان مصرف کنندگان آلمان انجام شد، 61 درصد از مصرف کنندگان گفتند که خواربار ارزان تری می خرند، 56 درصد لباس کمتری می خرند و 56 درصد نیز به طور کلی کمتر مصرف می کنند. باید گفت؛ در حالی که منطقه یورو تورم بی سابقه ای را تجربه می کند، آلمان ضربه شدیدی دیده است.

بر اساس داده‌های رسمی، قبوض انرژی خانگی در آلمان در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، بیش از 50 درصد افزایش یافته است. تورم قیمت مواد غذایی در حال حاضر بیش از 20 درصد است. براین اساس خانواده ها و افراد مجبور به سختگیری در هزینه ها هستند تا بتوانند قبض های ماهانه خود را بپردازند.

 

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما