پیش‌بینی از وضعیت شاخص بورس/ ناامیدی سرمایه‌گذاران از دولت

فاصله بین گفتار بانک مرکزی و واکنش بازار به نرخ دلار، نشان از ناامیدی و نااطمینانی فعالین اقتصادی از توانایی مدیریت اقتصادی و جریان نقدینگی و همچنان انتظار افزایش نرخ دلار است.

پیش‌بینی از وضعیت شاخص بورس/ ناامیدی سرمایه‌گذاران از دولت

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100 - مهشید خیزان- در رابطه با وضعیت کنونی بازار سرمایه، مهشید داداش‌زاده، تحلیلگر بازار سرمایه به اقتصاد 100 گفت: شاخص بورس تهران درحالی هفته گذشته 6.5 درصد بازدهی داشت که با اصلاح قیمت سهام صنایع دلاری و ریالی و نیز افزایش نرخ دلار کماکان سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش پول به بازار سرمایه به عنوان ارزنده‌ترین دارایی برای سرمایه‌گذاری توجه ویژه دارند.

وی اضافه کرد: امروز در حالی نرخ دلار بازار آزاد به 39220 تومان رسید که رئیس بانک مرکزی اعلام می‌کند رشد نقدینگی تا انتهای سال قرار است به کمتر از 30 درصد برسد. این فاصله بین گفتار بانک مرکزی و واکنش بازار به نرخ دلار طبعا نشان از ناامیدی و نااطمینانی فعالین اقتصادی از توانایی مدیریت اقتصادی و جریان نقدینگی و همچنان انتظار افزایش نرخ دلار است.

داداش‌زاده برای حل این موضوع راهکاری ارائه داد و گفت: برای رفع این واگرایی حمایت از بازار سرمایه برای هدایت نقدینگی‌ها می‌تواند بهترین سپر برای افزایش تورم انتظاری باشد و به تنهایی ارزنده بودن قیمت سهام کمکی به رشد بازار سرمایه نخواهد کرد و قطعا دولت در این راستا باید حامی مصمم‌تری برای حفظ سرمایه‌های سرمایه‌گذاران باشد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به 20 بندی که توسط بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز در نظر گرفته شده و رشد نرخ دلار، توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران در تخصیص دارایی‌های خود برای پوشش تورم توجه ویژه‌ای داشته باشند و به‌صورت هیجانی در سبد دارایی خود وزن ارز را افزایش ندهند. بازار سرمایه همچنان با وجود اصلاح‌های مینوری می‌تواند به رشد خود تا مقاومت یک میلیون و ششصد هزار واحد ادامه دهد.

داداش‌زاده پیش‌بینی خود از هفته جاری را اینگونه بیان کرد: این هفته پیش‌بینی می‌شود صنایع بانکی و خودرویی با تقاضای بهتری روبه‌رو شوند. زیرا در صنعت بانکی اصلاح مناسبی در قیمت‌ها روی داده و در صنعت خودرویی نیز به‌واسطه عرضه در بورس کالا و احتمال واگذاری سهام تودلی قیمت‌ها در یک محدوده مشخص در حال نوسان هستند که با حفظ این سطح، ادامه رشد این صنعت احتمال می‌رود. صنایع صادرات‌محور، پالایشی‌ها، فلزات و کانی‌ها نیز به دلیل افزایش نرخ دلار همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی اضافه کرد: صنایع غذایی و زراعی نیز در شاخص صنعت خود به یک محدوده ‌های مقاومتی در حال نزدیک شدن هستند که این صنایع نیز می‌توانند به دلیل پوشش تورم همچنان پرتقاضا باشند اما توصیه می‌شود معامله‌گران به رشد قیمت‌های این صنایع به دلیل بالا بردن حد زیان و ورود در مناطق پرریسک توجه ویژه‌ای داشته باشند.

داداش‌زاده در پایان تاکید کرد: شاخص کل نیز این هفته می‌تواند در محدوده یک میلیون و چهارصد و پنجاه و یک هزار واحدی تا یک میلیون و پانصد هزار واحدی نوسان داشته باشد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما