اختصاصی اقتصاد 100؛

ترمز بورس دوباره کشیده خواهد شد؟ / تقویت چشم انداز تورمی!!!

پیش بینی می‌شود که در ادامه و تا انتهای آذرماه 1401 تدریجا از سرعت رشد یک دست بازار کاسته شود و سهام با اهرم دلاری پایین تر، مانند صنایع زراعت، دارو و غذا رشدی با سرعت کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر تجربه کنند.

ترمز بورس دوباره کشیده خواهد شد؟ / تقویت چشم انداز تورمی!!!

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100 - مژده ابراهیمی: فرید شعبانی – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت: بازار سهام در واکنش به رشد شدید نرخ دلار طی هفته های گذشته روند رو به رشدی را پیش گرفته است که منجر به رسیدن شاخص کل تا ناحیه یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار واحد شده است، شک ارزی اخیر منجر به رشد تمامی گروه‌های بازار شد.

وی افزود: از میان گروه‌های پیشرو گروه خودرو با سیگنال قوی عرضه‌های موفق و پی در پی در بورس کالا و زمزمه‌های خصوصی سازی پیشرو در رشد بود، اما تدریجا و با سرعت گرفتن رشد نرخ دلار بازار از ناحیه سهام کامودیتی که از رشد دلار بیشتر منتفع می‌شده، رشد بیشتری را تجربه کرد. همچنین پیش بینی می‌شود که تا انتهای هفته جاری شاخص روند صعودی خود را حفظ کرده و تا انتهای ماه هم این روند صعودی ادامه دار باشد.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: انتشار آمار رشد نقدینگی از مهر 1400 تا مهر 1401 در هفته جاری یکی دیگر از سیگنال‌هایی بود که منجر به تقویت چشم انداز تورمی و مشوق سرمایه‌گذاران به بازگشت به بازارسرمایه بود.

به گفته وی؛ پیش بینی می‌شود که در ادامه و تا انتهای آذرماه 1401 تدریجا از سرعت رشد یک دست بازار کاسته شود و سهام با اهرم دلاری پایین تر مانند صنایع زراعت، دارو و غذا رشدی با سرعت کم تر تجربه کنند؛ همچنین بحران انرژی در فصل سرد و قطع شدن انرژی برخی پتروشیمی‌ها و صنایع فولادی و سیمانی می‌تواند روند رو به رشد این گروه‌ها را کند کند، بخصوص ممنوعیت استفاده از سوخت‌های جایگزین مانند مازوت می‌تواند در سال جاری توقف تولیدی طولانی تر برای این صنایع به همراه بیاورد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما