تلاش اوکراین برای جلوگیری از سقوط اقتصاد

تلاش اوکراین برای جلوگیری از سقوط اقتصاد را در شرایطی شاهد هستیم که گفته شده به زودی تولید ناخالص داخلی اوکراین بیش از حد انتظار سقوط خواهد کرد.

تلاش اوکراین برای جلوگیری از سقوط اقتصاد

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال جاری میلادی به علت درگیری ها و حملات هوایی روسیه به زیرساخت‌های انرژی کشور مذکور بیش از آنچه که انتظار می رود سقوط خواهد کرد. آنچه که سرهی نیکولایچوک، معاون رئیس بانک مرکزی اوکراین هم به آن اشاره دارد.

 همچنین گفته می شود؛ کاهش تولید ناخالص داخلی امسال بیشتر از ماه اکتبر خواهد بود و سال آینده بهبود اقتصادی بسیار بی‌رونق و کمتر از آنچه انتظار داشتیم، خواهد بود.

این در حالی بوده که بسیاری از کارشناسان براین باور هستند که فراتر از هزینه های هنگفت بازسازی این کشور، انتخاب های دشوار و ظریفی در مورد چگونگی اتصال دوباره به بازارها و تجارت اروپایی وجود دارد.

ضمن اینکه برخی ها از جمله یوری گورودنیچنکو، اقتصاددان تاکید دارند که کی اف، اوکراین، پایتخت کشوری است که «بوروکراسی حرفه‌ای و آموزش دیده ندارد». آنچه که می تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

البته این را هم باید گفت که اگرچه با اصابت موشک‌های روسی به ساختمان‌های آپارتمانی، نیروگاه‌ها، مدارس و جاده‌ها، چشم‌انداز درخشانی از بازسازی اوکراین پس از جنگ بسیار دور به نظر می‌رسد. اما این تصور نیز وجود دارد که در حال حاضر نبرد بر سر چگونگی مدیریت پروژه ای که گسترده ترین پروژه بازسازی در اروپا از پایان جنگ جهانی دوم خواهد بود آغاز شده است و براین اساس می توان امید داشت که بتوان در این زمینه تا حدی موجبات پیشگیری از عقب افتادگی اقتصادی این کشور را فراهم آورد.

از سوی دیگر اما شاهد هستیم در شرایطی که رگبار حملات موشکی روسیه در سراسر کشور جنگ زده، چشم انداز اقتصادی را بیشتر به خطر انداخته است، بانک مرکزی اوکراین با تلاشی که داشته هزینه های استقراض را بدون تغییر در 25 درصد نگه داشت.

سیاست گذاران بارها گفته اند که تا سال 2024 نرخ اصلی را کاهش نخواهند داد، اگرچه آندری پیشنی، رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته گفت که بانک احتمالا چشم انداز اقتصادی خود را پس از تشدید حملات روسیه علیه سیستم انرژی کشور کاهش خواهد داد.

انتهای پیام

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما