اقتصاد 100 بررسی می کند

رکود تورمی چگونه بر ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد؟

سرمایه گذاران اغلب به دنبال راهی برای محافظت از ثروت خود در برابر رکود تورمی هستند، به خصوص در کشورهایی مانند ونزوئلا یا آرژانتین، که در آن تورم فوق العاده بالا وجود دارد.

رکود تورمی چگونه بر ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد؟

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- رکود تورمی پدیده نسبتاً نادری است که ممکن است همراه با رکود اقتصادی پدیدار شود.  در واقع رکود تورمی که در تضاد با رشد اقتصادی است، زمانی رخ می دهد که قیمت ها در کنار کاهش تولید افزایش می یابند.

در واقع رکود اقتصادی پدیده ای است که اقتصاد به اندازه کافی رشد نکرده و نیازهای مردم را برآورده نمی کند، اما در رکود تورمی هم اقتصاد رشدی ندارد و هم اینکه تورم  افزایش می یابد. همچنین در دوران رکود تورمی، رشد اقتصادی آ نقدر کند است که بیکاری افزایش می یابد. در همین حال، قیمت ها همچنان افزایش می یابد که گویی شرکت ها هر چیزی را که می توانند تولید کنند، می فروشند.  در این شرایط  تقاضای کمتری برای کالاها و خدمات وجود دارد که ممکن است منجر به بیکاری بیشتر شود.

در اقتصاد با نرخ تورم بالا، افراد نمی دانند در آینده چقدر سرمایه می توانند خرج کنند. در واقع تورم باعث سخت تر شدن برنامه ریزی و سرمایه گذاری می شود، زیرا هیچ کس نمی داند که در آینده چه میزان درآمد خواهد داشت. چنین امری به عدم اطمینان بیشتر و کاهش رشد دامن می زند. بنابراین رکود تورمی ترکیبی از دو کلمه رکود اقتصادی و تورم است. یکی از مناسب‌ترین نمونه‌های رکود تورمی در دهه 1970 بود، زمانی که چندین اقتصاد توسعه‌یافته رشد اقتصادی کند، بیکاری بالا و تورم فزاینده را به دلیل کمبود سوخت جهانی تجربه کردند.رکود تورمی نیز ممکن است به دلیل سیاست های پولی یا مالی رخ دهد، مانند زمانی که ایالات متحده دلار خود را از استاندارد طلا در دوره مذکور جدا کرد

 چه چیزی باعث رکود تورمی می شود؟

رکود تورمی می‌تواند ناشی از افزایش هزینه‌های زندگی باشد که از تقاضای مصرف‌کننده یا سطح تولید پیشی می‌گیرد یا کاهش تولید ناخالص داخلی، که زمانی رخ می‌دهد که دولت تدابیر ریاضتی را اعمال کند. چندین دلیل دیگر برای رکود تورمی وجود دارد، از جمله شوک های عرضه و خطاهای سیاست پولی.

شوک عرضه رویدادی است که باعث می شود قیمت ها بدون تغییر در تقاضای کل یا موجودی شرکت ها افزایش یابد. این شوک ها می توانند به دلیل اعمال انسان تحریک شوند. به عنوان مثال، تضاد بین دولت‌ها ممکن است قیمت نفت یا سایر ورودی‌های ضروری را در فرآیند تولید افزایش دهد؛ امری که منجر به تورم کششی هزینه‌ها شده و تورم ناشی از افزایش هزینه‌ها در نتیجه افزایش دستمزدها و مواد خام است.

شوک های عرضه همچنین می تواند شامل افزایش قیمت ها به دلیل بلایای طبیعی باشد که منجر به افزایش قیمت ها می شود. به عبارت ساده تر، تغییر در فرآیند تولید منجر به کاهش عرضه کالا یا خدمات می شود که این مساله به تورم کششی تقاضا تبدیل خواهد شد؛ نوعی تورم خاص که ناشی از کمبود عرضه است

. خطاهای سیاست پولی به نحوه مدیریت عرضه پول کشور توسط بانک های مرکزی اشاره دارد. فرض کنید آنها پول زیادی را برای وام دادن به دلیل نرخ بهره پایین در دسترس دارند. در این صورت، نرخ بهره کاهش می یابد و باعث فشار تورمی بر دستمزد و قیمت مصرف کنندگان می شود. با این حال، با نرخ های بهره بسیار بالا، کاهش فعالیت اقتصادی نیز ممکن است منجر به رکود تورمی شود.

رکود تورمی چگونه بر بازارهای ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟

رمزارزها مدت زمان زیادی نیست که ایجاد شده است.از این رو، هنوز اطلاعات زیادی در مورد اینکه آیا ارز دیجیتال سرمایه گذاری خوبی در طول رکود تورمی است یا خیر وجود ندارد. برای درک اینکه آیا سرمایه گذاری های ارزهای دیجیتال در طول رکود تورمی به خوبی کار می کنند، می توان بررسی کرد که بازارهای سنتی در طول تورم یا رکود تورمی چگونه رفتار می کنند.

رکود تورمی به طور طبیعی برای بازارهای سنتی بد است و از آنجایی که بازارهای ارزهای دیجیتال همبستگی بالایی با شاخص‌های عمومی دارند، احساسات منفی بازار می تواند بر ارزهای دیجیتال تاثیرگذار باشند. به طور کلی، سرمایه‌گذارانی که پول خود را در بازارهای سنتی سرمایه گذاری می کنند، نسبت به سرمایه‌گذارانی که در

رمز ارزها سرمایه گذاری کرده اند،  تمایل بیشتری به دور زدن دوره‌های عدم اطمینان اقتصادی دارند. بنابراین در طول رکود تورمی، ممکن است تقاضای کمتری برای ارزهای دیجیتال نسبت به معمول وجود داشته باشد. رکود تورمی همچنین ممکن است به بازارهای ارزهای دیجیتال صدمه بزند زیرا باعث می شود سرمایه گذاران خرده فروشی کمتر به خرید دارایی های دیجیتال علاقه مند شوند. به هر حال، تورم بالا به طور مستقیم بر میزان پولی که مردم برای خرید ارزهای دیجیتال دارند، تأثیر می‌گذارد که سرمایه‌گذاری پرخطرتری محسوب می‌شود.

به گزارش کوین تلگراف، با این حال، بسته به استراتژی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ممکن است سرمایه‌گذاری در این دارایی‌ها نسبت به ابزارهای مالی سنتی انتخاب شود. ارزهای دیجیتال بر روی یک بلاک چین اجرا می شوند و مانند ارزهای فیات به سیاست پولی کشور خاصی وابسته نیستند. هنگامی که تورم در یک کشور افزایش می‌یابد اما در کشور دیگر افزایش نمی‌یابد، سرمایه‌گذاران همچنان می‌توانند از سود حاصل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده کنند. حتی اگر ارزش پول اصلی آنها به دلیل فشارهای تورمی از دست برود. سرمایه گذاران اغلب به دنبال راهی برای محافظت از ثروت خود در برابر رکود تورمی هستند، به خصوص در کشورهایی مانند ونزوئلا یا آرژانتین، که در آن تورم فوق العاده بالا وجود دارد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما