معرفی رمزارزهایی که ارزان نمی شوند / هنوز فرصت سود آوری هست؟

جف بوث (Jeff Booth)، نویسنده و حامی بیت کوین، معتقد است که اکوسیستم کریپتو در نهایت به دلیل متمرکز بودن آن – به جز بیت کوین – سقوط خواهد کرد.

معرفی رمزارزهایی که ارزان نمی شوند / هنوز فرصت سود آوری هست؟

 

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- سقوط صرافی FTX و تعدادی دیگر از پلتفرم‎های مالی متمرکز در سال 2022 این روایت را تقویت می‌کند که بخش اعظمی اکوسیستم رمزارزی در نهایت به دلیل متمرکز بودن آن فرو می‌ریزد، به استثنای بیت کوین – حداقل به گفته جف بوث. در واقع، بوث معتقد است که پلتفرم‌های رمزارزی متمرکز مانند FTX و Celsius به سادگی سیستم مالی سنتی را با تمام نقص‌های ذاتی آن تکرار کرده‌اند:

همه رمزارزها در تلاش برای بازسازی یک سیستم مالی بر اساس دستکاری و تمرکز هستند که ما در حال حاضر داریم.

وی استدلال می‌کند که حتی پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز – که به دنبال ارائه جایگزینی همتابه‌همتا و بدون نیاز به اعتماد برای خدمات مالی سنتی هستند – قطعاً شکست خواهند خورد؛ زیرا بر اساس پروتکل‌هایی ساخته می‌شوند که غیرمتمرکزسازی و امنیت را قربانی افزایش مقیاس‌پذیری کرده‌اند.

در مقابل، به عقیده بوث، بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که به اندازه کافی غیرمتمرکز و امن باقی مانده تا لایه پایه سیستم مالی آینده باشد. وی اظهار کرد: کل اکوسیستم کریپتو به غیر از بیت کوین به صفر خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع : رمز ارز نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما