اینها در آشفته بازار رمزارزها سود می کنند

افرادی که در آشفته بازار رمزارزها سود می کنند، موضوعی است که درباره آن باید گفت؛ ورشکستگی‌های صرافی ارزهای دیجیتال پر مخاطب فرصت‌های جدیدی برای شرکت‌های حقوقی ایجاد کرده است.

اینها در آشفته بازار رمزارزها سود می کنند

به گزارش خبرنگار  پول و سرمایه اقتصاد 100 - آشفتگی در صنعت کریپتوکارنسی صرافی‌های بزرگ را متزلزل کرده و ارزش دارایی‌های دیجیتال را کاهش داده است، اما حداقل یک گروه در این میان سود می‌برد؛ وکلای ورشکستگی.

در واقع  ورشکستگی‌های صرافی ارزهای دیجیتال  پر مخاطب مانند FTX، صندوق تامینی Three Arrows Capital و وام‌دهنده‌های رمزنگاری BlockFi، Celsius Network و Voyager Digital Ltd فرصت‌های جدیدی برای شرکت‌های حقوقی ایجاد می‌کنند که به شرکت‌های مشکل‌دار مشاوره ‌دهند. به گفته کارشناسان، شرکت‌های حقوقی بزرگ می‌توانند بیش از 100 میلیون دلار هزینه‌های قانونی در طول یک ورشکستگی طولانی‌مدت دریافت کنند.

در این رابطه آدام لویتین، استاد حقوق دانشگاه جورج تاون که در قانون ورشکستگی متخصص است، می‌گوید : باید به گورکن پول بدهید. زیرا اینها پرونده‌های پیچیده‌ای هستند با یکسری مسائل بدیع. در نتیجه جای تعجب نیست که آنها به وکیل نیاز فراوانی داشته باشند. ارزش بیت کوین تا به امروز در سال جاری 65 درصد کاهش یافته است، که دیگر دارایی های رمزنگاری را به سمت پایین کشیده و سرمایه گذاران را متحیر کرده است. ورشکستگی  FTX در ماه گذشته موج شوک جدیدی را در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

گفته می‌شود کرکلند به عنوان یکی از شرکت‌های حقوقی در ایالات متحده برخی نرخ‌های صورت حساب برای وکالت پرونده‌های رمزارز را منتشر و اعلام کرده که برای پرونده‌هایی نظیر سلسیوس و وویجر تا 1995 دلار در ساعت دریافت می‌کند. این شرکت که به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است، تاکنون به طور متوسط هر ماه حدود 3.3 میلیون دلار در هر یک از این موارد صورتحساب پرداخت کرده است.

البته نرخ‌های صورت‌حساب شرکت‌های حقوقی معمولاً عمومی نیستند، اما در موارد ورشکستگی، وکلای شرکت بدهکار باید جزئیات صورت‌حساب‌های خود را توضیح دهند و برای هزینه‌های خود از قاضی تأییدیه درخواست کنند. حقوق وکلا از دارایی های یک شرکت ورشکسته پرداخت می شود و کارشناسان می‌گویند که قضات به ندرت خواهان کاهش قابل توجه در حق الزحمه های حرفه ای هستند.

لین لوپوکی، استاد حقوق در دانشگاه فلوریدا که درباره ورشکستگی‌ها و تجدید ساختار شرکت‌ها مطالعه کرده است در این رابطه توضیح می‌دهد: «کرکلند در ورشکستگی‌های شرکت‌های دولتی بزرگ در حال حاضر غالب است، و این فقط در حال گسترش به حوزه جدیدی از ورشکستگی است. اگر آنها بر کریپتو تسلط داشته باشند، سود بالایی کسب می‌کنند.

در میان پرونده‌های بزرگ‌تر اخیر، کرکلند 83 میلیون دلار به‌ عنوان هزینه‌های قانونی و بازپرداخت برای کارش در ورشکستگی طولانی‌مدت ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای اینتلست به دست آورده و بیش از 87 هزار ساعت صورتحساب دریافت کرده است.

شریک کرکلند، جاشوا ساسبرگ، مشاور اصلی هر سه ورشکستگی مرتبط با رمزنگاری این شرکت است. او در سال‌های اخیر در بسیاری از ورشکستگی‌های شرکت‌های بزرگ شرکت داشته است، از جمله برای سینماهای زنجیره‌ای Cineworld Group و J.C. Penney Co Inc.

شرکت وال استریت سالیوان و کرامول وکیل ورشکستگی FTX است. این شرکت هنوز هزینه های خود را فاش نکرده است، اما در یک پرونده در سال 2021 که مربوط به شرکت Kumtor Gold بود، شرکای شرکت تا 1825 دلار در ساعت صورت حساب پرداخت کردند.

به گفته کارشناسان حقوقی، پرونده‌های ارزهای دیجیتال به ویژه برای شیوه‌های ورشکستگی شرکت‌های حقوقی مهم هستند، زیرا پرونده‌های فصل 11 به دلیل همه‌گیری کووید-19 آغاز شده و مبارزات خرده‌فروشان بزرگ شروع به کند شدن کرده است. بحران در صنایع خاص، مانند ارزهای دیجیتال، می تواند جریان کسب و کار را حفظ کند و سال ها درآمد ثابتی را فراهم کند. به گفته آنها کارشناسان ورشکستگی، وکلای پرونده‌های کریپتو باید با مجموعه‌ای از مسائل جدید در قانون ورشکستگی، از جمله اینکه آیا دارایی‌های دیجیتال سپرده‌شده در یک پلتفرم متعلق به مشتری است یا خود پلتفرم، رسیدگی کنند. این تصمیم می تواند به تصمیم گیری در مورد اینکه مشتری چه مقدار از سپرده خود را از یک شرکت ورشکسته بازپس می گیرد کمک کند.

گفتنی است بسیاری از این شرکت‌های حقوقی تا به حال در خصوص درآمدهای خود از ورشکستگی شرکت‌ها و صرافی‌های رمزارز سکوت کرده و به سوالات پاسخ نداده اند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما