طلا تخت گاز در مسیر افزایش قیمت / بخریم یا بفروشیم ؟

قیمت طلا در 28 نوامبر به واسطه بروز ناآرامی‌ها در چین کاهش یافت. با این حال دو روز بعد یعنی اول دسامبر بر اساس اظهارات رئیس فدرال رزرو نه تنها این کاهش قیمت جبران شد، بلکه قیمت طلا به طور لحظه‌ای با افزایشی که یافته اکنون بالای 1800 دلار است.

طلا تخت گاز در مسیر افزایش قیمت / بخریم یا بفروشیم ؟

به گزارش اقتصاد 100، اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در مورد سیاست‌های پولی ایالات متحده باعث شد تا بازار طلا تخت گاز در مسیر صعودی قرار بگیرد. همچنین در نتیجه صحبت های پاول که روز چهارشنبه انجام شد، همزمان با کاهش ارزش دلار و نیز بازدهی اوراق قرضه دولتی آمریکا، قیمت نفت خام نیز به میزان زیادی افزایش یافت. در همین رابطه جیم ویکوف از تحلیل‌گران Kitco، معتقد است که این مساله باعث افزایش سیر صعودی قیمت در بازار فلزات گران‌بها خواهد شد.

به طور کلی اکنون وضعیت نمودارها حاکی از آن است که حرکت صعودی آغاز شده و احتمالاً در آینده نزدیک این افزایش قیمت تداوم خواهد داشت. در واقع  نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت ها بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که قیمت طلا در 28 نوامبر به واسطه بروز ناآرامی‌ها در چین و بالا رفتن USDX، کاهش یافت. با این حال دو روز بعد یعنی اول دسامبر شاهد بودیم که بر اساس اظهارات رئیس فدرال رزرو نه تنها این کاهش قیمت جبران شد، بلکه قیمت طلا به طور لحظه‌ای با افزایشی که یافته اکنون بالای 1800 دلار است.

لذا سرمایه گذاران باید حواسشان باشد که در صورتی که روز جمعه آمار خرید و فروش کمتر از حد انتظار رقم بخورد، نوسانات حرکتی صعودی طلا ممکن است سرعت بیشتری به خود بگیرد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما