رئیس اتحادیه طلا خبر داد:

حذف قیمت صرافی‌ها / چرا طلا گران شد؟

قیمت طلا و سکه از تابلو صرافی‌ها حذف شد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تائید این خبر گفت: احتمالا از سمت بانک مرکزی دستور دادند که قیمت طلا و سکه را از تابلوهای صرافی‌ها حذف کنند.

حذف قیمت صرافی‌ها / چرا طلا گران شد؟

به گزارش سرویس کسب و کار سایت اقتصاد 100، قیمت طلا و سکه امروز شنبه (14 آبان 1401) به دلیل نوسان قیمت دلار گران شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز قیمت دلار از کانال 35 هزار تومان گذشت. از طرفی عدم عرضه سکه از سوی بانک مرکزی باعث افزایش نوسان‌ها در بازار طلا شد.

فعالان بازار می‌گویند بانک مرکزی از سال ۱۳۹۷ واگذاری سکه نداشته است و سکه‌های موجود در بازار چون پاسخگوی تقاضا نیست حباب سکه رشد کرده است.

به نظر می رسد با توجه به صحبت‌های کارشناسان، بانک مرکزی به دنبال رفع مشکل عرضه در بازار برآمده و سعی می‌کند تا با بهبود عرضه تقاضای بازار سکه را کنترل کند تا حباب سرکش سکه مهار شود.

در همین مورد رئیس اتحادیه طلای تهران درباره چرایی حذف قیمت طلا و سکه از تابلو صرافی‌ها به اقتصاد 100 گفت: با توجه به نوسان روزانه قیمت طلا و سکه احتمالا بانک مرکزی به صرافی‌ها دستور داده از درج قیمت طلا و سکه در تابلو صرافی‌ها خودداری کنند.

نادر بذرافشان توضیح داد: فعلا هیچ تقاضایی در بازار برای خرید طلا و سکه وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود با برنامه اخیر بانک مرکزی در زمینه انتشار اوراق قیمت سکه به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

او با اشاره به قیمت انواع سکه بیان کرد: امروز سکه طرح جدید با قیمت 16 میلیون و 150 هزار تومان فروخته شد. سکه طرح قدیم با قیمت  15 میلیون و 500 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

نیم سکه با قیمت هشت میلیون و 750 هزار تومان داد و ستد شد. ربع سکه و سکه گرمی هر یک به ترتیب با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان و سه میلیون و 300 هزار تومان معامله شدند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما