وزیر بهداشت: تفکر درمان فقط با دارو باید از ذهن مردم دور شود

وزیر بهداشت گفت: باید تفکر درمان فقط با دارو را از ذهن مردم دور کنیم، در نسخه ایرانی‌ها بیش از ۳ قلم دارو داریم که این عدد باید ۱.۶ دهم باشد.

وزیر بهداشت: تفکر درمان فقط با دارو باید از ذهن مردم دور شود

به گزارش اقتصاد100، بهرام عین اللهی افزود: دومین تجارت دنیا بعد از نفت دارو است و بسیاری دنبال آن هستند که دارو را حذف نکنند، اکنون زمان آن است که از روش‌های دیگری مانند سلول درمانی و ژن درمانی بیماری‌ها را درمان کرد.

وی با بیان اینکه نتیجه پژوهش باید منجر به دانش و محصول جدید شود، گفت: ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی داریم که تعداد دانشجویان این مراکز کم است و در این مراکز بیشتر استادان برجسته هستند، باید کاری کنیم که دانشجویان در مراکز تحقیقاتی فعالیت کنند و اگر در مرکز تحقیقاتی دانشجو نباشد نمره آن مرکز باید کم شود.

بهرام عین اللهی افزود: هم اکنون بسیاری از مشکلات حوزه سلامت با پژوهش حل می‌شود و باید با نسخه‌های ایرانی مشکلات خود را حل کنیم، خلاقیت و نوآوری به دست نسل جدید پژوهشگر ایجاد خواهد شد و نتیجه پژوهش نباید مبهم باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پیش از انقلاب ۸ دانشکده پزشکی داشتیم و تعداد رشته‌های تخصصی به عدد انگشتان دست نبود، گفت: در این ۴۴ سال مستکبران با اعمال انواع تحریم‌ها، تصور می‌کردند که می‌توانند ما را متوقف کنند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما