شرکت پتروشیمی پارس

شرکت پتروشیمی پارس

شرکت پتروشیمی پارس در ۲ اسفندماه ۱۳۷۷ تاسیس و به­ نام شرکت پتروشیمی عسلویه به ­ثبت رسیده و فعالیت­های مؤثر آن با تشکیل هیئت مدیره جدید از تاریخ ۷۸/۰۷/۱۰ شروع شد. نام این شرکت با تصویب در جلسه فوق­العاده مورخ ۷۹/۰۲/۱۷ به پتروشیمی پارس تغییر یافت.                             

این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که در شمال خلیج­ فارس در بندر عسلویه می­باشد قرار دارد. این منطقه در حد فاصل ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و ۵۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس می­باشد. فعالیت­های اجرایی مرتبط با آن از سـال ۱۳۷۸ آغـاز گردید. کل سرمایه­ گـذاری ارزی انجام شده ۷۲۰ میـلیون دلار و سرمایه­ گذاری­ ریـالی انجام شده ۲۸۳۵ میلیارد ریـال بوده است. پنجاه درصد سهام شرکت پلیمر آریاساسول نیز متعلق به شرکت پتروشیمی پارس می­باشد.

این بخش مشتمل بر واحد مخازن و خطوط لوله می باشد و با چهار مخزن ذخیره سازی LPG امکان ذخیره سازی ۱۲۰ هزارتن LPG به منظور صادرات از طریق کشتی را برای شرکت فراهم می نماید.

ویژگی های شرکت

  • یکی از تولید کنندگان بزرگ C۲+ در خاورمیانه.
  • یکی ازتولیدکنندگان بزرگ استایرن منومر در دنیا
  •  دسترسی آسان به آب­های آزاد جهت صادرات محصولات LPG، استایرن منومر و تحویل به موقع آن
  •  بزرگترین تامین­ کننده نیاز داخلی استایرن منومر در داخل کشور که از این محصول برای تولیدات پلی ­استایرن و کالاهای مصرفی مختلف در صنایع پایین­ دستی استفاده می گردد.
  •  تزریق گاز طبیعی ( سوخت پاک )به شبکه‌سراسری‌گاز (IGAT) به مقدار حدود ‌‌۴۸ هزارتن در روز‌‌ (از طریق مجتمع گاز پارس جنوبی)

 شرکت منافع کلیه ذینفعان، توسعه صنایع پتروشیمی و تولید سوخت پاک حرکت می‌نماید. ما خود را متعهد می‌دانیم با استفاده از فن‌آوری و دانش روز و با کیفیت فرآیندها و محصولات در راستای بهبود مستمر تلاش نماییم

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما