مدیر شعب پست بانک استان:

توسعه اقتصاد دیجیتال در روستاها از دغدغه های اصلی پست بانک کردستان است

اقتصاد 100- مدیر شعب پست بانک استان کردستان،با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال، حدود ۱۶ شرکت دانش بنیان بومی و جوانان نخبه در این حوزه شناسایی شده و به پارک علم و فناوری استان معرفی شده اند، گفت: قریب به ۹۷۰۰ درگاه پرداخت در روستاهای استان ایجاد شده که نقش مهمی در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال داشته است.

توسعه اقتصاد دیجیتال در روستاها از دغدغه های اصلی پست بانک کردستان است

 به گزارش گروه ویترین؛ حسین واحدی، مدیر شعب پست بانک استان کردستان، امروز در نشست با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شعب پست بانک استان کردستان با ۱۱۰ مرکز روستایی و ۱۰ شعبه ناظر، گسترده ترین شبکه بانکی استان را از نظر سطح دسترسی به نقاط دور دست به خود اختصاص داده است.

وی از بهره‌مندی ۷۷ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصد جمعیت شهری استان کردستان از ۵۳ خدمت پولی و مالی با کیفیت در مراکز بانکی روستایی استان خبر داد و افزود: ثبت بیش از ۱۰ میلیون تراکنش مالی حضوری و غیرحضوری در سال گذشته در مناطق روستایی استان کردستان و ارتقاء کیفیت دسترسی روستاییان از ۵۰ کیلومتر به کمتر از ۱۰ کیلومتر به سبد خدمات پولی و مالی مبین نقش بی بدیل پست بانک در عرصه اشتغالزایی و محرومیت زدایی است.

 مدیر شعب پست بانک استان کردستان، بیان کرد: امید است با حمایت و مساعدت مسئولان استانی و اتصال ۳۰ روستای جدید به شبکه بانکی کشور این شاخص به کمتر از ۵ کیلومتر ارتقاء یابد.

به گفته وی، مشارکت فعال در مسیر توسعه و اشتغال استان با پرداخت بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی و ترکیبی، اجرای صد درصدی مصوبات تکلیفی سفر ریاست جمهوری، اشتغال پایدار روستایی و نهادهای حمایتی مبین اعتقاد راسخ و عملکرد جهادی این مجموعه در مسیر محرومیت زدایی، عمران و توسعه کشور است.

واحدی، بیان کرد: ایجاد تعهدات و تضمین اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ایی استان همواره یکی از اولویت های تیم اعتباری مستقر در پست بانک استان بوده که مجموعاً تا به امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از پروژه های زیر ساختی و عمرانی و توسعه ای در استان و استان های همجوار به پشتوانه تضمین تعهدات و گشایش اعتبارات اسنادی پست بانک کردستان مورد بهره برداری قرار گرفته و این شاخص همواره پست بانک کردستان را در شبکه بانکی استان و کشور پیشتاز و کارنامه درخشانی را در این عرصه به یادگار نهاده است.

وی ادامه داد: کمک به رشد اقتصادی، همراهی با برنامه های توسعه ای دولت، تامین مالی واحدهای توسعه ای و صنایع خرد، حمایت طرح های دانش بنیان در بخش های آی تی، آی سی تی و غیره، کاهش هزینه های ملی و رونق اقتصادی در روستاها به عنوان یک رسالت و مسئولیت های حمایتی همواره مورد تاکید مدیران ارشد بانک بوده که امید است با ادامه و استمرار این سیاست های مطلوب، شاهد امیدآفرینی، رونق و توسعه اقتصادی و رشد کیفی شاخص های مالی و اجتماعی در کردستان همیشه سرافراز و به تبع آن ایران باشیم.

واحدی، از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: امید است بتوانیم این امر را محقق کنیم.

مدیر شعب پست بانک استان کردستان،با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال، حدود ۱۶ شرکت دانش بنیان بومی و جوانان نخبه در این حوزه شناسایی شده و به پارک علم و فناوری استان معرفی شده اند، افزود: قریب به ۹۷۰۰ درگاه پرداخت در روستاهای استان ایجاد شده که نقش مهمی در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال داشته است.

وی، با اشاره به اینکه بانکداری الکترونیک در روستاها یکی از دغدغه های اصلی پست بانک است اعلام کرد: در سال ۹۸ تعداد کاربرگ های روستایی در عرصه بانکداری دیجیتال ۳۷۰۰ فقره بوده که اکنون این رقم به ۹۸ هزار کاربرگ فعال رسیده است و این امر نشان از توسعه اقتصاد دیجیتال پست بانک در استان است.

مدیر شعب پست بانک استان کردستان، خدمات رسانی به روستاها را رسالت اصلی و وظیفه اجتماعی پست بانک ذکر کرد و ادامه داد: رونق اقتصادی در روستاها کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد و امید است بتوانیم خدمات پست بانک را در روستاهای مرزی استان نیز بیش از پیش توسعه دهیم.

وی، از پرداخت۷۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در روستای خامسان به عنوان روستای بدون بیکار در استان خبر داد و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات و محرومیت زدایی در روستاهای استان کردستان اولویت پست بانک بوده و معتقدم که آبادانی و حفظ امنیت کردستان، آبادانی و امنیت کشور را به دنبال دارد.

واحدی افزود: پست بانک استان کردستان تنها مجموعه ای است که ۱۰۰ درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری را انجام داده و در این راستا ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای پروژه های عمرانی پرداخت کرده است.

وی، از پرداخت ۱۹۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته قریب به ۱۹۸۰ فقره پرداخت تسهیلات در حوزه عمرانی از سوی پست بانک استان تضمین شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما