نماینده اتاق اصناف ایران در استان تهران:

تامین مواد اولیه؛ دغدغه اصلی واحدهای تولیدی کشور

اقتصاد 100- نماینده اتاق اصناف ایران در استان تهران، شهرقدس گفت: در حال حاضر سه شهرک تولیدی صنفی در شهر قدس فعال هستند که دغدغه اصلی همه واحدهای تولیدی تامین مواد اولیه و همچنین عدالت مالیاتی است.

تامین مواد اولیه؛ دغدغه اصلی واحدهای تولیدی کشور

 به گزارش گروه ویترین؛ امیدرضاکورانی با اعلام این مطلب، افزود: امروز تامین مواد اولیه و نرخ ارز به یک دغدغه بزرگ برای تولیدکنندگان تبدیل شده و تمامی واحدهای تولیدی چه صنفی و چه صنعتی ظرفیت بالایی برای تولید دارند، اما به دلیل تامین نشدن مواد اولیه با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: زمانی که مواد اولیه با قیمت مناسب و آسانتر در دسترس تولیدکنندگان قرار بگیرد، تولیدکنندگان بهتر می‌توانند محصولات خود را تولید و عرضه کنند و در فضای رقابتی حضور داشته باشند.

دبیر اتاق اصناف شهرقدس اظهار کرد: به طور قطع تامین مواد اولیه با قیمت مناسب بر قیمت تمام شده کالا، کیفیت و همچنین ایجاد اشتغال و رونق بازار بسیار تاثیرگذار است و همه مراحل تولید از تامین مواد اولیه گرفته تا عرضه و توزیع کالا همه این موارد زنجیره وار به هم مرتبط هستند و به افزایش تولید منجر می شوند.

کورانی افزود:در شرایط فعلی دلیل رکود حاکم بر بخش تولید، عدم تامین مواد اولیه است به همین دلیل ورود به عرصه فعالیتهای تولیدی با استقبال کمی روبه رو است چرا که هزینه تولید گران تمام می شود و ورود جنس های بی کیفیت به کشور نیز انگیزه تولید و رقابت را از تولیدکنندگان می گیرد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات تامین مواد اولیه عرضه آن در بورس است که سبب بالا رفتن قیمت آن می شود و لازم است این مساله مورد بررسی قرار بگیرد زمانی که تولیدکننده نیاز مبرم به مواداولیه دارد چرا باید کارخانجات این مواد را در بورس عرضه کنند و برای رسیدن به اقتصاد پویا لازم است در مرحله اول واحدهای تولیدی حمایت شوند.
نماینده اتاق اصناف ایران در استان تهران، شهرقدس در خصوص روند اخذ مالیات از واحدهای تولیدی گفت: حمایتی از واحدهای تولیدی صورت نمی گیرد از یک طرف نبود حمایت در زمینه تامین مواد اولیه و تخصیص وام های کم بهره و از سوی دیگر روند صعودی اخذ مالیات از واحدهای تولیدی است و با نبود حمایت از بخش تولید نمیتوان انتظار معجزه داشت و به توسعه رسید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما