واکنش تاصیکو به خبر افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان / سهامداران اخبار رسمی را از هلدینگ بگیرند

اقتصاد100- شرکت صدر تأمین به سهامداران محترم تاصیکو و ذوب آهن اعلام می دارد که به شایعات توجهی نداشته و اخبار موثق و رسمی را تنها از سوی این هلدینگ پیگیری نمایند.

واکنش تاصیکو به خبر افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان / سهامداران اخبار رسمی را از هلدینگ بگیرند

به گزارش گروه ویترین؛ اوایل اردیبهشت­ ماه که وضعیت بازارسرمایه مناسب بود و روندی صعودی به سمت ارزش ذاتی داشته، استفاده از روش افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم به عنوان کم هزینه­‌ترین و سریع‌­ترین روش تأمین مالی در بازار سرمایه مورد استقبال این هلدینگ برای شرکت ذوب آهن اصفهان   قرار گرفت.

افزایش سرمایه مذکور با هدف اصلاح ساختار مالی جهت تسویه بدهی شرکت به سازمان تأمین اجتماعی (که در صورت‌های مالی بارگذاری شده در سامانه کدال مشهود است) با هماهنگی سازمان بورس در دستور کار قرار گرفت که ارزش آن به میزان کمتر از حدود 5% کل سهام شرکت بوده است؛ به طوریکه کرسی مدیریتی برای سازمان تـأمین اجتماعی حفظ گردد. همچنین مقرر شده بود این فرایند با رعایت تمامی ساز و کارهای سازمان بورس و اخذ مجوزات لازم اجرا گردد و قیمت اعلامی نه به صورت سلیقه‌­ای بلکه با رعایت صرفه وصلاح سهامدارن در مجمع با تایید سهامداران خرد تصویب شود.

با توجه به ریزش بازارسرمایه در اردیبهشت ماه و دور شدن آن از ارزش ذاتی و کاهش قیمتی قابل توجه سهام ذوب آهن اصفهان که در گروه فلزات اساسی و کلیت بازار هم شاهد بودیم، مدیران مربوطه تاصیکو جهت جلوگیری از کاهش قیمت سهم و حفظ منافع سهامدارن، افزایش سرمایه شرکت از این محل را در اواخر اردیبهشت ماه لغو و با هماهنگی هیئت مدیره محترم ذوب آهن برای اصلاح ساختارمالی شرکت در حال تدوین برنامه دیگری هستند که متعاقباً اطلاع رسانی می‌­گردد.

شایان ذکر است تنها مصاحبه هلدینگ سرمایه گذاری صدر تأمین از سوی مدیرعامل آن در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه صورت پذیرفت که در آن صرفاً به چشم انداز شرکت و برنامه­‌های مدون سرمایه­‌گذاری اشاره شد و خبر آن همان روز اطلاع رسانی شد، که با توجه به منتفی بودن افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم برای شرکت ذوب آهن هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده بود.

با توجه به تمرکز تاصیکو در سال جاری در صنایع طلا، زغالسنگ و زنجیره مس و نیاز به تأمین مالی پروژه­‌ها،  برنامه تملک ذوب آهن اصفهان در استراتژی مصوب سال جاری هلدینگ وجود ندارد.

امید است امسال در شرکت زغالسنگ پروده طبس طرح توسعه 400 هزارتن کنسانتره زغالسنگ به همراه خرید ست دوم لانگ وال اجرایی گردد که موجب بر طرف شدن بخشی از مشکل خوراک ذوب آهن اصفهان در سال­‌های آتی شود و همزمان با راه اندازی باتری شماره 2 شرکت ذوب آهن شاهد اتفاقات خوبی در آن شرکت باشیم.

 شرکت صدر تأمین به سهامداران محترم تاصیکو و ذوب آهن اصفهان اعلام می دارد که به شایعات توجهی نداشته و اخبار موثق و رسمی را تنها از سوی این هلدینگ پیگیری نمایند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما