بازدید مشاور فرهنگی وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت از شرکت پالایش نفت تهران

اقتصاد 100- مشاور فرهنگی وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت ضمن بازدید از شرکت پالایش نفت تهران با مدیرعامل این شرکت دیدار و گفت وگو کرد.

بازدید مشاور فرهنگی وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت از شرکت پالایش نفت تهران

به گزارش گروه ویترین؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاجی کمالی با حضور در شرکت پالایش نفت تهران و بازدید از این مجموعه با مهندس آرمان فر مدیرعامل این شرکت دیدار و گفت گو کرد.

در این دیدار مشاور فرهنگی وزیر نفت ضمن تمجید از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در شرکت پالایش نفت تهران بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور شیعی جهان است که در معادلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیشرو و تاثیرگذار می باشد. همه چیز ما از دین نشات می گیرد. هدف ما استقرار حکومت قرآن در صنعت نفت کشور است که این مهم با تلاش و سیاست گذاری درست مدیران عامل شرکت های نفتی در حال اجراست.

وی با تاکید بر انجام کار علمی و حساب شده در کلیه امور به ویژه فرهنگ سازی در امور دینی تاکید کرد: ما در صنعت نفت مدیرانی که منویات مقام معظم رهبری را نصب العین قرار داده و در سازمان های خود جاری و ساری می کنند رصد می کنیم که خوشبختانه شرکت پالایش نفت تهران در این زمینه نمره قبولی می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاجی کمالی با بیان اینکه در صنعت نفت کشور وظیفه ما تولید است گفت: در وزارت نفت کشور رویکرد جدیدی پیرامون جاری سازی فرهنگ قرآن و اقامه نماز در کنار تولید محصولات نفتی اتخاذ شده است. به بیان دیگر درحال تقویت بعد معنوی کار درکنار بعد صنعتی آن هستیم. فرهنگ، دیانت و صنعت ۳ ضلع بنیادینی هستند که مقام معظم رهبری در هر ۳ بخش تاکیدات ویژه ای فرمودند. این مهم نیازمند همکاری مدیران و دستگاه های اجرائیست. اینگونه صنعت نفت هم قدرتمند تر است. ما با همه توان از انجام اقدامات ریشه ای و بنیادین جهت تقویت روحیه معنوی کارکنان صنعت نفت حمایت می کنیم. شعار ما احیای فرهنگ قرآن و اقامه نماز در صنعت نفت کشور است. خوشحالم که میبینم پرچم قرآن و نماز در شرکت پالایش نفت تهران برافراشته است که جا دارد از مدیرعامل و کلیه کارکنان زحمتکش این شرکت به شکل ویژه قدردانی کنم.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران توضیحاتی پیرامون کیفیت محصولات و چگونگی پالایش نفت در این شرکت و سهم آن در صنعت پالایش نفت کشور ارائه داد. وی با اشاره به تجارب جنگ و بمباران پالایشگاه در سال های دفاع مقدس اظهار داشت: مجاهدت و رشادت همکاران ما در ۸ سال جنگ تحمیلی کمتر از دلاوری های رزمندگان در جبهه های جنگ نبود. افرادی که در پالایشگاه ها بودند کشور را سرپا نگه داشتند.کار در پالایشگاه و در مجاورت مواد نفتی زیر آتش موشک های دشمن در سال های جنگ بسیار سخت و طاقت فرسا بود. شرکت پالایش نفت تهران به برکت خون ۱۸ شهید خود توانست چرخ های اقتصاد کشور را در صنعت نفت به حرکت درآورد.

مهندس آرمان فر در ادامه به مقوله تحریم و تاثیر آن در صنعت نفت کشور به ویژه پالایشگاه ها شاره کرد و گفت: نمیخواهم شعار بدهم، تحریم ها ما را اذیت کرد اما فرصت هم بود. تحریم ما را تکان داد. من هیچ وقت فکر نمیکردم روزی در کشور بتوانیم کاتالیست بسازیم. ماده ای ارزشمند و پیچیده که حیات پالایشگاه ها به آن وابسته است. اما امروز افتخار می کنیم که اولین کاتالیست در کشور با کمک شرکت پالایش نفت تهران ساخته شد. با تبدیل تحریم به فرصت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تکیه بر دانش و توان متخصصان ایرانی امروز کاتالیست به کشورهای دیگر صادر می کنیم. مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران تصریح کرد: ۸۵ درصد از کل اقلام مورد نیاز پالایشگاه تهران (اعم از قطعات یدکی، برق، ابزار دقیق، مکانیکی و شیمیایی) در داخل کشور تولید می شود.

در خلال این دیدار طی مراسمی با حضور مشاور فرهنگی وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت و مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران از ۲۴ تن از خادمین نماز شرکت پالایش نفت تهران تجلیل شد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما