پالایشگاه اصفهان جزو ۱۰ پالایشگاه برتر خاورمیانه

اقتصاد 100 - پالایشگاه اصفهان و پالایشگاه یکم آبادان بین 10 پالایشگاه برتر خاورمیانه قرار گرفتند.

پالایشگاه اصفهان جزو ۱۰ پالایشگاه برتر خاورمیانه

خاورمیانه به طلای سیاه‌اش مشهور است به همین دلیل صنایع بالادستی و پایین دستی نفت در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است. سال‌هاست کشورهای نفت‌خیز برای توسعه صنایع نفتی با یکدیگر در رقابت هستند. در صنایع پالایشی عربستان گوی سبقت را از دیگر کشورهای تولیدکننده نفت در خاورمیانه ربوده و در رتبه نخست قرار دارد.

 

براساس آمار  ۷۳ پالایشگاه فعال در خاورمیانه وجود دارد. در سال ۲۰۲۲، عربستان سعودی بالاترین ظرفیت CDU (واحد تقطیر خام) را داشته است و پس از آن ایران و عراق قرار دارند. در این گزارش به معرفی ۱۰ پالایشگاه بزرگ فعال نفت بر اساس ظرفیت CDU در خاورمیانه پرداخته‌ایم.

۱-پالایشگاه الزور کویت

۲-پالایشگاه رویس امارات

 ۳-پالایشگاه جبیل دوم عربستان

 ۴-پالایشگاه مینا عبدالله کویت

 ۵-پالایشگاه ینبع سوم عربستان

 ۶-پالایشگاه ینبع دوم عربستان

 ۷-پالایشگاه رابیگ عربستان

 ۸-پالایشگاه جیزان عربستان

 ۹-پالایشگاه یکم آبادان

 ۱۰- پالایشگاه اصفهان


 Picture2

پالایشگاه یکم آبادان

پالایشگاه یکم آبادان در خوزستان، ایران قرار دارد. این پالایشگاه کراکینگ در سال ۱۹۱۲ به بهره برداری رسید. ظرفیت CDU 399 بشکه در روز است. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران مجری این پالایشگاه است و متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران است. این پالایشگاه یکپارچه دارای NCI 3.6 است.

Picture3

پالایشگاه اصفهان

پالایشگاه اصفهان، متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، یک پالایشگاه کراکینگ واقع در اصفهان، ایران است. این پالایشگاه در سال ۱۳۵۸ به بهره برداری رسید. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران مجری این پالایشگاه است که ظرفیت سی دی یو ۳۷۵ بشکه در روز را دارد. این پالایشگاه یکپارچه دارای NCI 7.0 است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما