نفس های آخر برای بازی ایران و امارات جام ملت های آسیا + افشای کلیدی ترین تکنیک ها

اقتصاد 100- تیم های ملی ایران و امارات در چارچوب یک بازی از دیدارهای دور سوم مرحله گروهی جام ملت های آسیا ۲۰۲۴ به مصاف هم خواهند رفت.

نفس های آخر برای بازی ایران و امارات جام ملت های آسیا + افشای کلیدی ترین تکنیک ها

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، بازی ایران و امارات امشب سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای بازی با امارات

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، شهریار مغانلو و مهدی طارمی

داور بازی

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تانتاشف ایلگیز از کشور ازبکستان قضاوت این دیدار را برعهده خواهد داشت.

غایب تیم ملی

طبق اعلام امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی سید مجید حسینی که در دیدار با هنگ‌کنگ دچار مصدومیت شد، در این بازی غایب است.

اما سایر نفرات مصدوم مهدی ترابی و شجاع‌ خلیل زاده مشکلی برای حضور در دیدار با امارات ندارند.

سوابق مهم ایران و امارات

*ایران 1-1 امارات

یکی از معدود دفعاتی که در تمامی این سال ها کار ایران مقابل امارات گره خورد، به مقدماتی جام جهانی 2010 بر می گردد.

جایی که ایران با علی دایی به عنوان سرمربی کار خود را در این رقابت ها آغاز کرد و در تاریخ 29 آبان 1387 در ورزشگاه آل مکتوم دبی مهمان امارات بود. در این مسابقه تیم میزبان ابتدا توسط عبدالرحیم جمعه پیش افتاد و به غیر از این گل، موقعیت های متعددی هم خلق کرد که با واکنش های به موقع سیدمهدی رحمتی، دروازه ایران بسته ماند.

در شرایطی که ایران نتوانسته بود نمایش خوب همیشگی خود را نشان دهد، این کریم باقری بود که در مقام کاپیتانی تیم ملی توانست منجی ایران باشد و با ضربه سری دقیق، کار را به تساوی بکشاند و ایران را از شکستی خارج از خانه مقابل امارات نجات دهد.

*ایران 1-0 امارات

شکست تلخ و غیرمنتظره در نوروز 88 مقابل عربستان در یکی دیگر از بازی های پیچیده مقدماتی جام جهانی 2010، باعث شد تا علی دایی از نیمکت تیم ملی کنار گذاشته شود و این یعنی بازگشت دیگر علیِ سرشناس فوتبال ایران به تیم ملی؛ علی کریمی.

افشین قطبی بر خلاف دایی، کریمی را به تیم ملی دعوت کرد تا او در سه بازی پایانی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 در خرداد پر تب و تاب 1388 بتواند به کمک توان فنی بالای خود، آب از جوی رفته را به جوی برگرداند.

ایران در آن سه بازی، ابتدا در پیونگ یانگ مقابل کره شمالی با تساوی بدون گل متوقف شد اما در تاریخ 20 خرداد 88، توانست با گل دیدنی علی کریمی امارات را 1-0 شکست دهد و امیدها را برای صعود به جام جهانی زنده نگه دارد.

گل انفرادی کریمی باعث شد تا ایران، امیدوار به مصاف کره جنوبی برود اما این امید چندان دیری نپایید چرا که برد مقابل امارات در آزادی، در سئول تکرار نشد و ایران با تساوی مقابل میزبان قدرتمند خود، از راهیابی به جام جهانی آفریقای جنوبی بازماند.

*ایران 1-0 امارات

داستان ایران و امارات در جام ملت های 2023 درست یادآور شرایط دو تیم در جام ملت های 2015 است. با این تفاوت که در آن دوره هر دو تیم در روز پایانی 6 امتیازی بودند و این امارات بود که به لطف تفاضل گل بهتر، دست بالاتر را داشت و ایران برای صدرنشینی حتما باید پیروز می شد.

پیروزی ای که در آخرین ثانیه های بازی و به لطف پاس گل آندرانیک تیموریان و ضربه سر دقیق رضا قوچان نژاد به دست آمد تا ایران با 9 امتیاز و بالاتر از امارات پا به یک چهارم نهایی جام ملت ها بگذارد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما