همه چیز درباره لیست عجیب تیم ملی / کی هست و کی نیست+جزییات

اقتصاد 100 - لیست تیم ملی در حالی برای جام ملت‌ها اعلام شد که جای خالی چند بازیکن در آن حس می‌شود.

همه چیز درباره لیست عجیب تیم ملی / کی هست و کی نیست+جزییات
به گزارش گروه اقتصاد ورزش، امیر قلعه‌نویی از لیست تیم ملی برای جام ملت‌ها رونمایی کرد. لیستی که در آن نام‌های غایب زیادی وجود ندارد اما چند سورپرایز در آن دیده می‌شود.

دروازه‌بان‌ها - منصفانه و کامل

گزینه اول قلعه‌نویی برای دروازه علیرضا بیرانوند است و این دروازه‌بان جایگاهی دست نیافتنی در تیم ملی دارد. پس از او هم نیازمند و حسینی گزینه‌های نیمکت ذخیره هستند. در این بخش قلعه‌نویی بدون هیچ خطایی بهترین‌ها را دعوت کرده است.

مدافعان - جای خالی یک استعداد

در خط دفاعی تقریبا بهترین‌های ایران حضور دارند اما نبود حزباوی، به عنوان یکی از آینده‌دارترین مدافعان تیم ملی که پیشتر هم در اردو حضور داشته عجیب به نظر می‌رسد. او می‌توانست میانگین سنی را هم پایین بیاورد و با حضورش پشتوانه‌سازی صورت گیرد اما چنین اتفاقی رخ نداد.

قلعه نویی همچنین می‌توانست نیم نگاهی به آرمین سهرابیان بایت نمایش‌های خوبش داشته باشد. هرچند که او با نفرات اصلی از نظر تجربه فاصله دارد. در سمت راست ۳ گزینه چون رضاییان، محرمی و یوسفی حضور دارند که جزو برترین‌ها هستند. در سمت چپ هم به همین ترتیب حاج صفی و محمدی بهترین‌های ایران هستند و حاج صفی که شاید آخرین تورنمت ملی خود را تجربه کند قطعا انگیزه‌های زیادی برای درخشش دارد.

هافبک‌ها - همه شگفت‌زده شدند

در بخش هافبک دفاعی امیر قلعه‌نویی روی نام احمد نوراللهی خط قرمز کشیده که دلیلش انضباطی است و فنی نیست. جز این مساله دعوت از امید ابراهیمی برای جام ملت‌ها عجیب به نظر می‌رسد. ابراهیمی ۳۶ و ۴ ماه سن دارد و برای حضور در جام ملت‌ها کمی پیر به نظر می‌رسد.  ابراهیمی در حالی میانگین سنی را به طور کلی بالا می‌برد که در این پست سرمربی تیم ملی می توانست محمد قربانی، یکی از بهترین‌های لیگ امسال را دعوت کند اما ترجیح داد اولویتش فقط تجربه باشد. حضور عزت‌اللهی و چشمی در ابن بخش قابل پیش بینی بود.

سامان قدوس و حسین‌نژاد از جمله بهترین‌های ایران در پست هافبک هجومی پشت مهاجم (در صورت بازی با سیستم ۱-۳-۲-۴) هستند و گلایه‌ای به دعوت‌شان وارد نیست. حتی رضا اسدی هم  در این پست توانایی بازی دارد اما نکته عجیب عدم دعوت از علی کریمی است که هم در جام جهانی حضور داشت و هم در اردوهای اخیر تیم ملی. باید دید استدلال سرمربی تیم ملی در این زمینه چیست.

در بخش وینگرها قلی‌زاده پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت به تیم ملی دعوت شده و از طرف دیگر قایدی که در اردوهای اخیر حضور نداشته، نامش در لیست جدید به چشم می‌خورد. این مساله در حالی است که مهرداد محمدی از لیست خط خورده و قلعه‌نویی ترجیح داده از او در جام ملت‌ها استفاده نکند. دیگر بازیکنان چون ترابی، جهانبخش و محبی همواره در اردوها حضور داشتند و حضورشان در جام ملت‌ها از مدت‌ها پیش تضمین شده بود.

وحیدی امیری هم به دلیل مصدومیت جایی در این لیست ندارد.

مهاجمان - همه در انتظار سردار

عدم دعوت از صیادمنش با توجه به فرم نه‌چندان خوب این بازیکن قابل پیش‌بینی بود اما شهاب زاهدی با توجه به نمایش‌های خوب خود در لیگ و دعوت در اردوهای سال گذشته، می‌توانست انتظار  داشته باشد که با توجه به تعدد بازیکنان خوب در پستش، تیم ملی در این بخش مشکلی نخواهد داشت.

در پست مهاجم نوک سردار و طارمی گزینه‌های اصلی هستند و مغانلو، انصاری فرد و اسدی گزینه‌های بعدی. در صورتی که سردار نتواند در جام ملت‌ها حضور یابد، دست قلعه نویی چندان بسته نیست اما طبیعتا با حضور سردار تیم ملی قدرتمندی روانه جام ملت‌ها خواهد شد.

باید اضافه شدن احتمالی سردار به لیست نهایی احتمالا یک مهاجم از بین انصاری‌فرد یا مغانلو از لیست کنار می رود.

به طور کلی لیست امیر قلعه نویی جنجالی نیست و انتظار می‌رفت چنین لیستی برای جام ملت‌ها منتشر شود. تغییرات کوچک البته در آستانه بازی‌ها، اندکی تعجب‌برانگیز است اما با این وجود مجموع بازیکنان تیم ملی یکی از بااستعدادترین و باکیفیت‌ترین تیم‌های ملی را تشکیل می‌دهند که با حمایت مردم و رسانه‌ها می‌توانند موفقیتی بزرگ در جام ملت‌ها بدست آورند.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما