سرپرست جدید باشگاه استقلال از امروز کارش را آغاز کرد

ماموریت خطیر!

اقتصاد 100 - «استقلال از بلاتکلیفی خارج شد.» احتمالا این بهترین و آرام بخش ترین جمله ای است که هواداران تیم آبی پایتخت در مدت اخیر شنیده اند.

ماموریت خطیر!

انتخاب علی خطیر به عنوان نفر اول باشگاه استقلال آن هم پس از جنجال ها و حواشی متعدد دوران مدیریت حجت کریمی، به خصوص در روزهای گذشته، می تواند چراغ سبز به آرامش تلقی شود. البته این مهم کارکردی طولانی ندارد و هواداران انتظار دارند عقب ماندگی این تیم در فصل نقل و انتقالات به سرعت جبران شود.

 

۶۰ روز تاخیر!

علی خطیر از امروز با حضور در باشگاه استقلال به صورت رسمی فعالیت خود را به عنوان سرپرست مدیرعاملی این باشگاه آغاز کرد. البته وصال خطیر با موقعیت خطیر فعلی استقلال، می توانست زودتر از اینها اتفاق بیفتد.

خطیر پیش از این در مصاحبه با سازمان خصوصی سازی، بالاترین نمره را برای تصدی پست مدیریت استقلال به دست آورد، اما وزارت ورزش برای سرپرستی این سمت، حجت کریمی را برگزید. قربانزاده رییس سازمان خصوصی سازی هم امروز اینگونه به انتخاب علی خطیر واکنش نشان داد:«۶۰ روز تاخیر!»

 

تاریخ تکرار شد

علی خطیر برای دومین بار مسئولیت استقلال را در میانه فصل نقل و انتقالات تابستانی برعهده گرفت تا تجربه‌ای مشابه مرتبه قبل داشته باشد. او در مرداد سال ۹۷ به عنوان معاون اجرایی استقلال معرفی شد. امیرحسین فتحی که آن مقطع سرپرستی باشگاه را برعهده داشت، خطیر را به عنوان جانشین پندار توفیقی معرفی کرد و در روزهایی که آبی ها به مانند امروز شرایط بحرانی داشتند، در این باشگاه مشغول به کار شد.

 

به یاد خریدهای خوب و استراماچونی

در مقطع پیشین حضور خطیر در استقلال، این تیم چند ستاره خود را از دست داده بود و او در ادامه توانست یک تیم رقابتی برای وینفرد شفر فراهم کند. بستن قراردادهای منطقی و سودمند با بازیکنان داخلی و خارجی جزو خاطرات خوب هواداران از اوست. البته او در ادامه چالش هایی داشت و بر سر اخراج وینفرد شفر و گادوین منشا با حواشی مواجه شد. می توان آوردن آندره آ استراماچونی به فوتبال ایران را یکی از نقاط روشن کاری او دانست.

 

قول امیدوارکننده به هواداران

خطیر در بازگشت دوباره به استقلال با چالش بزرگی رو به روست؛ تیم نکونام چند ستاره خود را از دست داده و نفر اول ساختمان سعادت آباد باید با خریدهایش امید را به اردوگاه آبی ها بازگرداند.

تامین هزینه‌های مربوط به دستمزد کوین یامگا که به باشگاه نوتیس داده، جزو گام های ابتدایی اوست تا اتفاق سیلوا تکرار نشود.هرچند او شنبه شب بعد از شرکت در نشست هیئت مدیره و انتخاب به عنوان مدیرعامل به هنگام ترک باشگاه حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشد اما خطاب به یکی از هواداران گفت:«نگران نباشید. همه مشکلات تیم استقلال حل می‌شود.»

 

سوابق مدیریتی و رزومه

خطیر سابقه معاونت دبیرکلی فدراسیون فوتبال، مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال و عضویت در هیات مدیره باشگاه تراکتور را در کارنامه خود دارد. البته درباره پیشینه علی خطیر اطلاعات زیادی در دسترس نیست. حتی مشخص نیست که او دقیقا متولد چه سالی است و در چند منبع به ذکر دهه ۶۰ بسنده شده!

در هر حال او کارشناس ارشد مدیریت فوتبال و حقوق ورزشی فیفاست و دارای مدرک مربیگری A از فدراسیون فوتبال انگلیس و درجه ۲ یوفا. گفته می شود خطیر اقامت کشور سوئیس را دارد و خانواده اش آنجا زندگی می کند.

 

استقلال همه زندگی اوست!

امروز ویدیویی قدیمی از علی خطیر در فضای مجازی منتشر شد و مورد استقبال صفحات هواداری استقلال قرار گرفت. در واقع یادآوری صحبت های گذشته خطیر، برای هواداران این تیم لذتبخش است. علی خطیر در بخشی از این ویدیو می گوید:«استقلال در زندگی من مهم ترین چیز است.

بارها دخترم از من پرسیده من را بیشتر دوست داری یا استقلال را؟ استقلال همه زندگی من است.» او در همین ویدیو با انتقاد از وزیر ورزش و نحوه انتخاب مدیران استقلال میگوید:«برخی پدر استقلال را درآورده اند.»

منبع : شرق

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما