کچل اما خوش شانس / با بزرگترین و جذاب‌ترین مربی تاریخ فوتبال آشنا شوید!

اقتصاد 100- پپ گواردیولا هم به عنوان فوتبالیست و هم مربی فوتبال همواره تاریخ‌ساز بوده است. اما او با جدیدترین و سومین لیگ قهرمانان خود وارد فهرست مربیانی با بیشترین عناوین تاریخ فوتبال شد.

کچل اما خوش شانس / با بزرگترین و جذاب‌ترین مربی تاریخ فوتبال آشنا شوید!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، با این جام اروپایی، پپ به ۳۵ عنوان قهرمانی در دوران حرفه‌ای خود می‌رسد و از ۳۴ قهرمانی میرچیا لوچسکو پیشی می‌گیرد. درست است که برخی از آماردانان تعداد عناوین گواردیولا و لوچسکو را برابر می‌دانند، اما نشریه مارکا قهرمانی سری B که لوچسکو با برشا در فصل ۱۹۹۲-۱۹۹۱ به دست آورد را در نظر نمی‌گیرد.

پپ به عنوان یک مربی در حال ورود به بُعد دیگری است. او اکنون از نظر کمّی عقب‌تر از سر الکس فرگوسن است که ۴۹ جام در دوران مربیگری‌اش (آبردین و منچستریونایتد) به دست آورد. با این حال، پپ هنوز جوان است (۵۲) و رسیدن به رکورد فرگوسن نسبتاً کار آسانی برایش خواهد بود. البته ممکن است برخی بگویند که کیفیت عناوین (مثلاً کارلو آنچلوتی با چهار عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا) کمتر از کمیت آنها (مثلاً لوچسکو که نتوانست جام اروپا را به دست آورد) نیست.

همچنین از نظر شایستگی پپ باید گفت که او با کسب این جام جدید اروپا از نظر بیشترین تعداد قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با باب پیزلی (لیورپول، ۷۷، ۷۸ و ۸۱) و زین‌الدین زیدان (رئال مادرید، ۱۶، ۱۷ و ۱۸) برابر است. افتخاری که آنچلوتی با چهار قهرمانی در اختیار دارد (میلان ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ و رئال مادرید ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲).

رکورد دیگر پپ این است که او ششمین مربی شده که با دو تیم مختلف قهرمان لیگ قهرمانان می‌شود: ارنست هاپل (فاینورد و هامبورگ)؛ اوتمار هیتسفلد (بوروسیا دورتموند و بایرن)؛ ژوزه مورینیو (پورتو و اینتر)؛ یوپ هاینکس (رئال مادرید و بایرن)؛ آنچلوتی (میلان و رئال مادرید)؛ و خود گواردیولا (بارسلونا و من‌سیتی).

پپ دومین سه‌گانه خود را پس از بارسا در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ به ثبت رساند. فتح لیگ برتر ۲۲-۲۳، جام حذفی و چمپیونزلیگ او را به حق سزاوار لقب «یکی از بزرگ‌ترین مربیان تاریخ» کرده است.

لیگ قهرمانان اروپا تورنمنتی است که از فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰، زمانی که بارسلونا با مسی، ژاوی، اینیستا و ویا در اوج آسمان‌ها بود، از دستان پپ دور مانده بود. فتح این رقابت فقط از عهده بهترین‌ها برمی‌آید و پپ تا به الان سه بار قهرمانش شده است.

آیا او بهترین مربی تاریخ فوتبال است؟

انتهای پیام/

منبع : Marca

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما