چرا یحیی گل محمدی به ملی‌پوش ۴۸ میلیارد تومانی اعتماد کرد؟

اقتصاد 100- مهدی ترابی هافبک تهاجمی ملی‌پوش ۲۸ ساله پرسپولیس در دیدار مقابل گل گهر سیرجان از مجموع چهار گل سرخ پوشان تهرانی سه گل را وارد دروازه محسن فروزان کرد.

چرا یحیی گل محمدی به ملی‌پوش ۴۸ میلیارد تومانی اعتماد کرد؟

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، بازیکن یک مترو ۸۰ سانتی متری متولد کرج در فصل جاری جزو بازیکنانی بود که تقریبا در اکثر مسابقات پرسپولیس برای این تیم به میدان رفته و همواره هافبکی تاثیرگذار در جمع شاگردان یحیی گل محمدی به شمار می‌رفته است.

ارسال ۸ پاس گل در لیگ

مهدی ترابی در فصل جاری ۸ بار برای بازیکنان گلزن تیم پرسپولیس پاس گل ارسال کرده و در این زمینه از مجموع ۴۲ گل زده پرسپولیس تقریباً یک پنجم گلهای این تیم را او ساخته و پرداخته کرده است. این تعداد پاس گل بعلاوه ۷ گلی که برای پرسپولیس زده مشخص می‌کند او از مجموع ۴۲ گل زده تیمش تقریبا روی بیش از یک سوم گلهای این فصل پرسپولیس تأثیرگذار بوده است.

یک بازی فیکس نبود پرسپولیس باخت

مهدی ترابی از مجموع ۲۹ بازی این فصل پرسپولیس در لیگ برتر در ۲۸ بازی برای این تیم به میدان رفت که در ۲۷ بازی از ابتدا در ترکیب سرخپوشان حضور داشته و تنها در دیدار مقابل هوادار (در بازی برگشت) که با شکست یک بر صفر تیم پرسپولیس به پایان رسید در ترکیب اصلی حضور نداشت و پرسپولیس در همان بازی شکست خورد.

ترابی زننده دو گل ۳ امتیازی

او تا پیش از دیدار آخر این تیم مقابل گل گهر موفق شده بود چهار بار دروازه حریفان را باز کند که در دو بازی گل‌هایش در کسب امتیاز برای پرسپولیس تاثیرگذار بود. گل‌های قبلی ترابی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان (۳ بر صفر)، تراکتور (۳ بر ۲)، ملوان (۳ بر صفر) و پیکان (یک بر صفر) به ثمر رسیده بود که گل‌های این فوتبالیست کرجی در بازی مقابل پیکان و تراکتور در پیروزی سه امتیازی پرسپولیس تاثیر مستقیم داشت. او همچنین در دیدار مقابل گل گهر سیرجان سه گل از مجموع چهار گل تیمش را زد تا تقریباً به اندازه نصف همه گلهایی که پیش از این برای پرسپولیس زده بود را در یک مسابقه به ثمر برساند. او در جدول گلزنان لیگ برتر هم با ۷ گل زده بهترین گلزن تیمش محسوب می‌شود.

یک فصل، یک اخراج و تنها سه کارت زرد

ترابی همچنین جزو بازیکنان نسبتاً با اخلاق تیم پرسپولیس به شمار می‌رود. او در طول ۲۸ هفته حضور در ترکیب پرسپولیس تنها سه بار از داوران کارت زرد دریافت کرد. او در دیدار مقابل فولاد، هوادار و نساجی مازندران ۳ بار با کارت زرد داور آن جریمه شد. گرچه این بازیکن در دیدار هفته پانزدهم مقابل نساجی مازندران در دقیقه ۶۱ با کارت قرمز داور مواجه و از زمین بازی اخراج شد تا بازی هفته هفدهم برابر ذوب آهن را از دست بدهد. اخراجی که بعدها با حضور در کمیته انضباطی مشخص شد ترابی نقشی در آن درگیری (با سید احمد موسوی) نداشت.

یک فصل دیگر قرارداد دارد

از قرارداد مهدی ترابی با باشگاه پرسپولیس هنوز یک فصل دیگر باقی مانده است. طبق مشخصات قید شده در سایت ترانسفر مارکت این بازیکن تا تاریخ سی‌ام جون ۲۰۲۴ یعنی نهم تیرماه ۱۴۰۳ یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد.

ملی پوش ۴۸میلیاردی

در حال حاضر این بازیکن ملی پوش تیم پرسپولیس با قیمت ۸۰۰ هزار یورو جزو ستاره‌های گرانقیمت این تیم به شمار می‌رود. با توجه به قیمت هر یورو ۶۰ هزار تومان قیمت این بازیکن در حال حاضر ۴۸ میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس هزینه در بر داشته است که به احتمال زیاد در صورت ادامه همکاری این بازیکن و توافق مالی برای حضور در فصل بیست و سوم این رقم ۲۰ درصد هم افزایش پیدا خواهد کرد.

آمار فوق العاده مقابل گل گهر

نگاهی به آمار و ارقام عملکرد مهدی ترابی در بازی آخر این تیم مقابل گل گهر سیرجان مشخص می‌کند این بازیکن با نمره ۹.۵۳ در سایت‌های ارزشیابی بازیکنان در مسابقات لیگ برتر بالاترین نمره بین بازیکنان تیم پرسپولیس را به خود اختصاص داده بود. او در این بازی سه گل زد، یک پاس کلیدی داد، یک دریبل موفق زد و در عملکرد دفاعی ۶ بار موفق بود.

اعتماد بالای یحیی به ترابی

با نگاهی کلی به عملکرد این بازیکن در طول رقابت‌های این فصل از مسابقات لیگ برتر مشخص میشود چرا یحیی گل محمدی از این فوتبالیست در همه رقابت‌ها استفاده کرده و حساب ویژه روی او باز می‌کند.

یار ثابت ترکیب سرخ‌ها

بازیکنی که با آمار ۲۲۵۳ دقیقه حضور در ترکیب پرسپولیس در فصل جاری میانگین ۸۰.۴۶ دقیقه حضور در ۲۸ بازی را در کارنامه اش ثبت کرده و تقریباً جزو نفراتی بوده که این فصل به جز یک مسابقه (مقابل ذوب آهن دور برگشت) در همه رقابت‌ها حضور داشته است.

انتهای پیام/

 

منبع : خبر ورزشی

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما