هر دم از این باغ بری می رسد / استراماچونی شماره 2 در استقلال !

اقتصاد 100- مدیران استقلال دست بردار اشتباهات تاثیرگذار نیستند.

هر دم از این باغ بری می رسد / استراماچونی شماره 2 در استقلال !

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، علی فتح‌اله‌زاده در واکنش به مشکلات به وجود آمده برای این باشگاه تاکید کرد: اگر استعفا بدهم می‌گویند ترسید و فرار کرد، روزی در یک برنامه تلویزیونی گفتم نمی‌توانم این همه بدهی را پرداخت کنم و اعلام کردم هر کسی می‌تواند بیاید و کار را تحویل بگیرد، اما کسی نیامد.

وی ادامه داد: امروز هم ایستادم و با وجود اینکه کتمان حقیقت شده و به ما دروغ گفتند، اما برای نام استقلال و هواداران مانده‌ام تا مشکلات از این بیشتر نشود.

وی در شرایطی که این باشگاه در آخرین ساعات مهلت تعیین شده برای دریافت مجوز حرفه‌ای قرار دارد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: مشکلات استقلال زیاد است و در این مدت با همه جا صحبت کرده‌ام تا مساله حل شود. اگر پول بدهند من یک روزه آن را به حساب استراماچونی واریز خواهم کرد تا مشکلات حل شود، اما این پول را در اختیار نداریم.

مدیر عامل باشگاه استقلال تهران یادآور شد: برای تامین این مبلغ چند پیشنهاد داده‌ایم، اما تا این لحظه اتفاق خاصی را شاهد نبودیم، اگر بخواهند یک روزه می‌توانند به ما وام بدهند تا من ۶ ماهه آن را پرداخت کنم. به چند شرکت از یک اپراتور همراه پیشنهاد دادیم که می‌توانند قبول کنند یا نکنند و ما باید تلاش کنیم تا اسپانسر پیدا شود. با وجود شرایطی که داریم سه پیشنهاد دادم، اول اینکه زمین کمپ ناصرخان را داریم، سندی موجود است که آزاد بوده و می‌توانند آن را بردارند. بخشی از پول را به ما و بخشی دیگرش را به وزارت ورزش بدهند تا بتوانیم این مبلغ را فراهم کنیم. می‌توانیم سند بگذاریم و به ما قرض بدهند یا حتی از فروش سهام باشگاه که در آینده وجود خواهد داشت استفاده کرده و به جای آن به ما پول بدهند.

فتح الله زاده در مورد اینکه هواداران نگران عدم پرداخت به موقع پول هستند، گفت: تا فردا بعدازظهر که فرصت داریم صبر خواهیم کرد و در این مدت بازهم تلاشمان را ادامه می‌دهیم، اما اگر نشد صادقانه به هواداران واقعیت‌ها را می‌گویم.

مدیرعامل استقلال درباره مطالب مطرح شده بین او و رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: به او هم اطلاعات غلط داده بودند، من مدیرعامل باشگاه هستم و هر چکی که در باشگاه باشد امضای آن چک با من است. صحبتی که مطرح شده در مورد چکی بود که متعلق به ۴ بازیکن بود که ۱۰ سال از مدت آن هم می‌گذرد. از نظر قانونی اقدام کرده بودند و ۱۲ میلیارد مطالبه داشتند که ما باید طبق ابلاغیه قوه قضاییه آن را پرداخت می‌کردیم. با آن‌ها صحبت کردیم و ۱۲ میلیارد را به پنج میلیارد کاهش دادیم و اگر هر کسی چیزی به نام من آورد که پول گرفته‌ام، جایزه دارد.

او در خصوص اینکه در تراز مالی منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۱، صدوسی‌وپنج میلیارد وزارت ورزش متعهد شده و چرا باشگاه پیگیر این مطالبات نشده است، گفت: همه آن‌ها را پیگیری کردیم، اما مسئول وصول این مبلغ من نیستم، آن‌ها مشکلات قانونی دارند. مجلس مصوب کرده است وزارت ورزش نمی‌تواند به تیم‌های حرفه‌ای کمک مالی کند، این روند یک پروسه‌ای دارد که باید طی شود.

وی افزود: روزی که صحبت کردیم پول را بدهیم دلار ۳۵هزار تومان بود، اما روزی که پول را گرفتیم دلار ۴۵هزار تومان شده بود. کسی نمی‌دانست چه خواهد شد، در آن شرایط به باشگاه رسیدم و متوجه شدم یکی از بازیکنان نوتیس داده است و ما ۱۰ روز فرصت داشتیم تا پول او را بدهیم و اگر این کار انجام نمی‌شد بازیکن یک طرفه فسخ می‌کرد و این در شرایطی بود که او قرارداد داشت. اگر برود استراماچونی دوم در راه است و در این شرایط اگر شما جای من بودید چه تصمیمی می‌گرفتید؟

او در واکنش به این سئوال که آیا با نام و اعتبارش بازی شده گفت: همیشه با هواداران استقلال صادق بوده و هستم، متاسفانه این واقعیت وجود دارد که با کتمان حقیقت ما را امروز به اینجا رسانده‌اند. به من نگفتند باشگاه این همه بدهی دارد و حتی دیدید که سازمان خصوصی‌سازی هم اعلام کرد کتمان حقیقت شده است.

او ادامه داد: شاید خواستند من را قربانی کنند و محبوبیتی که پیش هواداران دارم را خراب کنند. من محبوبیتم را از هواداران دارم و اگر بخواهند خودشان می‌توانند آن را از من بگیرند، حرفی نیست. ولی هواداران بداند که من ایستاده‌ام که حداقل تیم نیفتد و دچار مشکلات جدید نشود. توکلم به خدا است و امروز هم جلسه‌ای گذاشتیم که بد نبود و امیدوارم به نتیجه برسد.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطر نشان کرد: در این میان برخی‌ها به یک اپراتور تلفن همراه حمله کرده‌اند که او مقصر است، چرا مقصر است؟ مگر تعهد داده‌اند که مشکلات ما را حل کنند؟ آن‌ها می‌خواهند کمک کنند، اما اجباری ندارد. با این صحبت‌ها فقط کار را خراب‌تر می‌کنید. سئوال من این است آیا در کشور بانکی نیست که این مبلغ را به ما قرض بدهد؟ اگر اراده شود این وام یک روزه و یک ساعته به ما داده خواهد تا مشکلات استقلال را حل کنیم.

او در واکنش به سئوال یک هوادار باشگاه که پرسید از دهه ۷۰ در این باشگاه حضور دارید، آیا فتح‌الله‌زاده نمی‌تواند ۱۰۰ میلیارد به باشگاه بیاورد، گفت: ۱۴۳ میلیارد به باشگاه آورده‌ام. ۹۰ میلیارد آن را وزارت ورزش داده و بقیه‌اش را من جور کردم.

مدیرعامل استقلال درباره عارف غلامی نیز گفت: عارف بازیکن خیلی خوب ماست. ما مقررات داریم. در قراردادش نوشته شده است. براساس مقررات با بازیکن برخورد می‌کنیم و هیچ کار اضافه‌ای انجام نمی‌دهیم.

وی در پایان و درخصوص اینکه گفته می‌شود همراه اول اعلام کرده اگر فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشد، به استقلال کمکی نمی‌کند پاسخ داد: برعکس، گفته بودند اگر کمکی هم بخواهند انجام بدهند، بخاطر فتح‌الله‌زاده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز