حیفِ پول برای چنین خریدهایی !

اقتصاد 100- پرسپولیس بد جایی لغزید. اصلا شاید بتوان گفت بدترین جا لغزید. بعد از پیروزی ۴ بر ۲ برابر سپاهان در جام حذفی، خیلی‌‌‌ها منتظر بودند سرخپوشان پایتخت این بار در مسابقه برگشت لیگی نیز موفق به شکست حریف اصفهانی خود شوند و صدر جدول را پس بگیرند، اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداد. داستان بازی لیگی با مسابقه حذفی زمین تا آسمان فرق داشت.

حیفِ پول برای چنین خریدهایی !

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، اگر در اصفهان پرسپولیس از هر نظر تیم برتر میدان به شمار می‌‌‌رفت و پیروزی سزاوارانه‌‌‌ای هم به دست آورد، در تهران فقط شاهد بازی یک تیم به اسم سپاهان بودیم. پرسپولیس هیچ حرفی برای گفتن نداشت و ۹۰ دقیقه کامل تحت‌تاثیر نمایش برتر تیم مقابل بود. نهایتا هم طلایی‌‌‌پوشان به حق خود رسیدند و دو گل سالم توسط محمد کریمی زدند که البته یکی از آنها را داور مردود اعلام کرد. با گل پذیرفته‌‌‌شده دقیقه ۹۴، سپاهان ۴۹ امتیازی شد و در فاصله هفت هفته تا پایان فصل از پرسپولیس فاصله گرفت.

فاجعه دور برگشت

پرسپولیس در حالی نیم‌‌‌فصل اول مسابقات لیگ برتر را به پایان برد که با ۳۲ امتیاز در صدر جدول قرار داشت. در آن زمان گل‌‌‌گهر سیرجان با ۲۸ امتیاز در رده دوم بود و سپاهان و استقلال ۲۷ امتیازی هم روی پله‌‌‌های سوم و چهارم قرار گرفته بودند. به این ترتیب بسیاری بر این باور بودند که پرسپولیس در مسیر کسب عنوان قهرمانی قرار دارد، اما در دور برگشت همه چیز به هم خورد. پرسپولیسی که در پایان هفته پانزدهم ۵ امتیاز از سپاهان پیش بود، حالا در پایان هفته بیست‌‌‌وسوم ۴ امتیاز از طلایی‌‌‌پوشان عقب افتاده است. این یعنی پرسپولیس طی ۸ بازی، ۹ امتیاز کمتر از سپاهان گرفته که یک فاجعه کامل به حساب می‌‌‌آید. عجیب‌‌‌تر اینکه حتی آمار پرسپولیس در برخی پیروزی‌‌‌ها هم درخشان نبوده است. این تیم در بازی با تراکتور فقط ۴ ضربه داخل چارچوب داشت که ۳ تا از آنها به گل تبدیل شد. پرسپولیس در آن بازی ۳۹‌درصد مالک توپ و میدان بود که کمترین مالکیت سرخپوشان در سه فصل اخیر به شمار می‌‌‌آمد، هرچند این رکورد بلافاصله شکست، چون پرسپولیس در بازی با سپاهان مالکیت ۳۷درصدی را به ثبت رساند!

و البته آقای پریرا

شاه‌‌‌بیت نمایش ضعیف پرسپولیس برابر سپاهان اما عملکرد ناشیانه لئاندرو پریرا بود؛ مهاجم برزیلی که با سر و صدای فراوان به جمع سرخپوشان پیوست تا جای خالی یورگن لوکادیا را پر کند. با این حال او پس از ۵ مسابقه نه‌‌‌تنها نتوانسته گرهی از کار قرمزها باز کند، بلکه با دو کارت زردی که در نیمه اول بازی با سپاهان گرفت از زمین اخراج شد و کمر تیمش را شکست. شاید اگر پرسپولیس ۱۰ نفره نمی‌‌‌شد، حداقل می‌توانست یک امتیاز از سپاهان بگیرد و خودش را در کورس نگه دارد. پریرا اما مانع از این مهم شد. او حالا بازی هفته بیست‌‌‌وچهارم برابر مس رفسنجان را هم که اواسط فروردین برگزار می‌شود از دست داده و می‌تواند تعطیلات نوروزی طولانی‌‌‌مدت‌‌‌تری در برزیل داشته باشد! عملکرد بحث‌‌‌برانگیز پریرا بار دیگر مخاطبان فوتبال را با این پرسش مواجه می‌کند که اساسا در این شرایط وخیم اقتصادی و ارزی، چرا باید برای جذب چنین بازیکنانی دلار هزینه شود؟ پریرا هشتمین برزیلی تاریخ پرسپولیس است که همه آنها روی هم فقط ۴ گل به ثمر رسانده‌‌‌اند. این در حالی است که محمد عمری با قرارداد ۵۰۰ میلیونی تا همین جای فصل به چنین رکوردی دست یافته است. آیا بهتر نیست ضمن صرفه‌‌‌جویی قابل‌توجه اقتصادی، چنین فرصت فنی سخاوتمندانه‌‌‌ای در اختیار جوانان پرسپولیس قرار بگیرد تا بلکه «عمری»های بیشتری پیدا شود؟ اصلا اگر همان مهدی عبدی جای پریرا بازی کند، عملکردی بدتر از مهاجم برزیلی خواهد داشت؟

انتهای پیام/

منبع : دنیای اقتصاد

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز