پرسپولیس مانده و دریایی از بدهی !

اقتصاد 100- باشگاه پرسپولیس چند وقتی است که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و این مشکلات باعث شده این باشگاه روزهای سختی را پشت‌سر بگذارد.

پرسپولیس مانده و دریایی از بدهی !

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، پیش از این در خبرها داشتیم که به‌خاطر همین مشکلات مالی صدای هتل، رستوران و حتی داروخانه تحت قرارداد با این باشگاه درآمده و با فرستادن نماینده‌های خود به باشگاه پرسپولیس خواهان مطالبات خود شده‌اند. در این میان هیات‌مدیره این باشگاه نیز چند هفته‌ای بود که تشکیل جلسه نداده و به‌نوعی رضا درویش به‌تنهایی درگیر مشکلات بود. در همین راستا اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس عصر روز جمعه گرد‌هم‌ آمده و نشست فوری را برگزار کردند تا جلوی یک‌سری اتفاقات خبرساز را در این باشگاه بگیرند. نشستی که تا شب به‌طول انجامید و تصمیمات امیدوار‌کننده‌ای در آن گرفته شد.

صدای مدیربرنامه‌های پریرا درآمد
باشگاه پرسپولیس بعد از رفتن یورگن لوکادیا با توجه به مشکلات مالی که داشت و قیمت بالای دلار چندان تمایل به جذب مهاجم خارجی دیگری نداشت، اما با توجه به خواسته یحیی گل‌محمدی، رضا درویش برای جذب لئاندرو پریرا اقدام کرد. این مهاجم برزیلی با قرارداد یک‌میلیون و یک‌صد هزار دلاری سرخپوش شد تا برای یک‌فصل‌و‌نیم پیراهن این تیم را بر تن کند. باشگاه پرسپولیس در توافقی که با این بازیکن داشت قرار شد حدود 200 هزار دلار از قرارداد او را به‌عنوان پیش‌قرارداد پرداخت کند که در همان ابتدای کار 80 هزار دلار به او پرداخت کرد. در همین راستا این باشگاه از ایجنت پریرا وقت گرفته تا ظرف یکی دو هفته، مابقی پیش‌قرارداد او را پرداخت کند که این اتفاق هنوز رخ نداده است. در چند روز اخیر مدیربرنامه‌های پریرا چند‌بار در تماس با باشگاه پرسپولیس پیگیر مابقی پول این بازیکن شد، اما هر‌بار وعده و وعید شنید. در این مورد روز گذشته باخبر شدیم که با توجه به حساسیت بالای بازی امروز پرسپولیس و تراکتور، ایجنت پریرا به این بازیکن اعلام کرده که امروز را بدون مشکل بازی کند، اما در‌صورت عدم‌دریافت مابقی طلبش دیگر در تمرینات شرکت نکند. با توجه به همین قضیه مسئولان باشگاه پرسپولیس سخت به تکاپو افتاده‌اند تا امروز به هر شکلی که هست طلب پریرا را پرداخت کنند. در‌واقع یکی از دلایل اصلی نشست جمعه‌شب هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم در همین راستا بود. به‌‌هر‌حال اگر قرار باشد پریرا هم به مانند لوکادیا پرسپولیس را هنوز نیامده ترک کند برای مدیران این باشگاه گران تمام خواهد شد؛ هر‌چند در مورد لوکادیا، مدیریت باشگاه پرسپولیس پرداختی‌های به‌موقع به او داشت و مسائل دیگری باعث شد او تصمیم به ترک کشورمان بگیرد. طبق اعلام یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس پول پریرا در نشست اخیر هیات‌مدیره این باشگاه به‌نوعی جور شده و اگر مشکل خاصی پیش نیاید طلب این بازیکن امروز به ایجنت ایرانی‌اش پرداخت خواهد شد. اتفاقی که اگر رخ ندهد آن وقت باید دید واکنش پریرا چه خواهد بود.

پرداختی به هتل قبل از بازی با سپاهان
بدهی 500 میلیونی باشگاه پرسپولیس به هتل آزادی یکی از مشکلات اخیر این باشگاه است که اگر تا قبل از بازی با سپاهان حل نشود سرخپوشان اجازه برگزاری اردوی خود در این هتل را نخواهد داشت. در این زمینه باشگاه پرسپولیس اقدام کرده و قرار شده تا قبل از 20 اسفند طلب این هتل پرداخت و چک‌های برگشت خورده باشگاه پرسپولیس هم برگردانده شود. سرخپوشان قبل از پایان سال فقط یک بازی دیگر در تهران خواهند داشت که آن هم در تاریخ بیستم اسفند مقابل سپاهان است.

صدای طلبکار جدید پرسپولیس هم درآمد
باشگاه پرسپولیس برای پرداخت قسط اول بوژیدار رادوشوویچ که 200 هزار دلار است مجبور شد از یک ایرانی مقیم خارج این مبلغ را قرض کند و از طریق خود او نیز این پول را به حساب رادو انتقال دهد. باشگاه پرسپولیس زودتر از اینها قرار بود که به این فرد پرداختی داشته باشد، اما این اتفاق تا الان رخ نداده است. حالا فرد اشاره شده سخت پیگیر طلب خود است و باشگاه پرسپولیس هم قول داده تا به‌زودی طلبش را بپردازد. این در‌حالی است که اواخر فروردین‌ماه نیز زمان پرداخت 200 هزار دلار قسط دوم رادوشوویچ است.

امشب پایان بخش اول بارگذاری مدارک حرفه‌ای
باشگاه پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه‌ای اقدامات مثبتی را در چند ماه اخیر انجام داده و در همین راستا تا امشب باید بخش اول مدارک ورزشی خود که در مورد تیم‌های پایه و پروفایل‌های بازیکنان همه تیم‌هایش است را در سایت مدنظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری کند. بخشی از این مدارک نیاز به مصوبه هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم داشت که این اقدام در نشست جمعه‌شب هیات‌مدیره این باشگاه انجام شد. باشگاه پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باید در گام بعدی در مورد مالکیت باشگاه، ارائه مدارک مربوط به نداشتن بدهی و... اقدام کند که فرصت آن تقریبا تا اواسط فروردین‌ماه خواهد بود. باشگاه پرسپولیس برای اینکه در زمینه بدهی‌ها به مشکل نخورد طلب 900 میلیون تومانی علی علیپور را تا آخر فروردین پرداخت می‌کند.

پرداختی به بازیکنان تا قبل از بازی با سپاهان
باشگاه پرسپولیس تا قبل از اتمام سال باید به بازیکنان و مربیان تیمش پرداختی داشته باشد و از آنجا که دیدار این تیم با سپاهان آخرین بازی سرخپوشان در سال‌جاری است، رضا درویش در تلاش است تا قبل از این مسابقه تیمش را شارژ روحی کند تا آنها با کمترین دغدغه به مصاف رقیب سرسخت خود بروند. در همین راستا قرار است ایرانسل در این هفته قسط سوم پرداخت خود به باشگاه پرسپولیس را انجام دهد. البته باشگاه پرسپولیس برای پرداختی به اعضای تیمش باید مبلغی جداگانه از پولی که ایرانسل می‌دهد، تهیه کند تا بتواند حداقل 15 درصد دیگر از قرارداد اعضای تیمش را بدهد. تا اینجای فصل سرخپوشان بین 48 تا 50 درصد قراردادشان را دریافت کرده‌اند که طبق قرارداد بوده است.

اقدام در مورد لوکادیا
باشگاه پرسپولیس برای اینکه مدارک مربوط به شکایت از یورگن لوکادیا را تکمیل کند نیاز داشت از چند ارگان از‌جمله وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال استعلام بگیرد که این کار انجام شده و جواب بخشی از آنها را گرفته است. در این زمینه اگر فدراسیون و وزارت ورزش جواب نامه‌های پرسپولیس را زودتر دهند، این باشگاه می‌تواند تا قبل از پایان سال در‌مورد شکایت از لوکادیا اقدام کند. این بازیکن قراردادش را تقریبا دو ماه پیش با پرسپولیس فسخ کرده و هنوز تیم جدیدش را نیز مشخص نکرده است.

پرسپولیس همچنان امیدوار به بازگرداندن 18 میلیارد
باشگاه پرسپولیس از زمانی که در زمینه مشکلات مالی خود که یکی از شاکیان قدیمی‌اش توانست با حکم دادگاه 18‌میلیارد تومان از حساب این باشگاه با کمک قوه‌قضائیه بلوکه و برداشت کند؛ اتفاقی که شوک سنگینی را به مدیریت این باشگاه وارد کرد، بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس سخت در تلاش بوده و هست که این پول به‌حساب این باشگاه برگردد که هنوز این اتفاق رخ نداده است. از آنجا که این فرد شاکی حدود 9 میلیارد دیگر از باشگاه پرسپولیس طلبکار و بابت آن حکم دارد، او می‌توانست این مبلغ را هم از حساب این باشگاه برداشت کند که فعلا به نتیجه نرسیده است؛ هر‌چند حساب باشگاه پرسپولیس نیز بسته است. ‌

انتهای پیام/

منبع : فرهیختگان

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا 15 درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و…

اخبار سلامت

سینما در سینما