پشت پرده اخراج مجری ورزشی گران‌قیمت چیست؟

اقتصاد 100- میزبانان برنامه معروف و محبوب «Match Of The Day» پس از این که شبکه BBC گری لینکر را به دلیل توییتی علیه تصمیم دولت درباره پناهجویان از پخش خارج و موقتاً اخراج کرد، شورش به راه انداخته‌اند و این برنامه در هرج و مرج فرو رفت.

پشت پرده اخراج مجری ورزشی گران‌قیمت چیست؟

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، ایان رایت و آلن شیرر در همبستگی با لینکر ۶۲ ساله که لحن دولت در مورد سرکوب قایق‌های کوچک پناهجویان را با لحن آلمان نازی در دهه ۱۹۳۰ مقایسه کرده بود، از این برنامه کنار رفتند.

در حالی که شبکه BBC در تلاش است برای آن‌ها جایگزین پیدا کند، به گری لینکر گفته شد که همراهانش چگونه از او حمایت کرده‌اند و اشکش سرازیر شد.

حامیان گری

در روزی پرهرج و مرج، BBC خبر داد که گری لینکر مجری یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوندی‌اش موافقت کرده از اجرای برنامه این هفته عقب‌نشینی کند. اما دوستان گری می‌گویند که او از این بیانیه چشم‌پوشی کرده و برخلاف میلش به نیمکت منتقل شده است.

مارک چپمن که مجری برنامه «Match Of The Day ۲» را قصد داشتند جانشین او کنند که او هم قبول نکرده است. آنطور که به نظر می‌آید هیچ راهی برای بازگشت ستاره برنامه یعنی گری لینکر وجود ندارد. توسط مدیران اجرایی شبکه به او دستور داده شده که عذرخواهی تحقیرآمیز صادر کند تا برنامه آرامش پیدا کند. منبعی در این باره گفت: «این ۲۴ ساعت پرفراز و نشیب بوده است. گری در شوک است و نمی‌دانست که چنین اتفاقی می‌افتد. او می‌خواست روی آنتن برود و هیچ‌چیزی در این مورد نگوید. این تصمیم او نبود.»

در بخش دیگری از صحبت‌های این منبع مطلع آمده است: «همه در این صنعت از این که چگونه گری را برای خشک شدن آویزان کرده‌اند و از ناهماهنگی BBC وحشت کرده‌اند. گری هم وقتی که متوجه شد همراهانش از او حمایت کرده‌اند، گریه کرد. حمایت بسیار زیاد بوده است.»

نقض قوانین

مهاجم سابق تیم ملی انگلیس از زبان سرکوب‌گرایانه دولت درباره پناهجویان انتقاد کرده بود. BBC ابتدا اعلام کرد که با لینکر صحبت خواهد کرد و به نظر می‌رسید اقدامی علیه او انجام نخواهد داد. این مسئله باعث واکنش شدید نماینده حزب محافظه‌کنار در مورد نقض قوانین بی‌طرفی BBC شد.

سپس بعدازظهر روز جمعه BBC بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد که لینکر از اجرای برنامه عقب‌نشینی کرده است. ایان رایت در توییتی اعلام کرد که کنار خواهد رفت و گفت: «همه می‌دانند این برنامه چه معنایی برای من دارد، اما شنبه این کار را انجام نخواهم داد. همبستگی.»

آلن شیرر هم راه او را ادامه داد و گفت: «من به BBC اطلاع داده‌ان که در برنامه Match Of The Day حضور نخواهم داشت.»

الکس اسکات مجری برنامه Football Focus هم ظاهراً این درخواست را رد کرده و یک تصویر طنزآمیز منتشر کرده که روی آن نوشته: «نه، نه من!»

پیرز مورگان مجری و روزنامه‌نگار معروف در این مورد گفت: «این یک تصمیم مضحک است. اگر BBC واقعاً معتقد است که مجریانش نباید عقاید سیاسی داشته باشند، پس من مشتاقانه منتظرم دیوید اَتنبرو و آلن شوگر و هرکس دیگری که برنامه‌های این شبکه را اجرا کرده‌اند اما نظرات‌شان را علنی اعلام می‌کنند، تعلیق شوند.»

رفتار ضد و نقیض BBC

پیش از این BBC در بیانیه‌اش گفته بود: «ما گفته‌ایم فعالیت‌های اخیر او در رسانه‌های اجتماعی را نقش دستورالعمل‌های‌مان می‌دانیم. BBC تصمیم گرفته است که او از اجرای برنامه Match Of The Day کناره‌گیری کند؛ تا زمانی که ما موضعی موافق و روشن در مورد استفاده او از رسانه‌های اجتماعی به‌دست نیاورده‌ایم. هرگز نگفته‌ایم که گری بی‌عقیده باشد یا این که نمی‌تواند در مورد مسائل سیاسی که برایش اهمیت دارد نظری داشته باشد، اما گفته‌ایم که جانبداری در مورد مسائل سیاسی یا جنجال‌های سیاسی خودداری کند.»

ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا هم گفته که امیدوار است منتقدانی مانند لینکر در نهایت متوجه شوند که چرا در مورد برنامه مهاجرتی‌اش اشتباه می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع : the sun

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز