اتفاق حساس امروز !

اقتصاد 100- مسابقات هفته بیست‌‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از امروز آغاز می‌شود که بدون تردید مهم‌ترین دیدار این هفته، نبرد پرسپولیس و سپاهان است؛ دیداری که از ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد و حساسیت فوق‌العاده آن هیچ نیازی به توضیح و تفسیر بیشتر ندارد. تقابل پرسپولیس و سپاهان آن‌قدر جذاب و کلاسیک است که به ال‌‌کلاسیکوی فوتبال ایران مشهور شده؛ حالا تصور کنید رویارویی امروز دو تیم، قرار است به منزله تقابل تیم‌‌های اول و دوم جدول رده‌‌بندی باشد. بنابراین روشن است که با چه حجمی از حساسیت و اهمیت مواجهیم. مرور چند نکته در مورد این مسابقه اما شاید خالی از لطف نباشد.

اتفاق حساس امروز !

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، نبرد امروز دو تیم هشتادمین تقابل رسمی آنها به شمار می‌‌رود. در ۷۹ بازی قبلی پرسپولیس ۲۷ بار به برتری دست یافته، سپاهان ۱۹ پیروزی کسب کرده و ۳۳ دیدار هم به تساوی انجامیده است. پرسپولیس تا کنون ۱۰۰ بار دروازه سپاهان را باز کرده و در مقابل ۸۰ بار در برابر تیم اصفهانی گل خورده است. با وجود برتری کلی سرخ‌پوشان، در لیگ برتر سپاهان دست بالا را در اختیار دارد. طلایی‌‌پوشان در این مسابقات ۱۴ بار پرسپولیس را برده‌‌اند و ۱۲ مرتبه برابر این تیم شکست خورده‌‌اند. بهترین گلزن تاریخ این مسابقه ادموند بزیک است که ۷ گل به ثمر رسانده؛ ۴ گل برای پرسپولیس و ۳ گل با پیراهن سپاهان.

برنده بازی امروز، سال ۱۴۰۱ را با صدرنشینی به پایان خواهد رساند. هم‌‌اکنون سپاهان با ۴۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پرسپولیس با ۴۵ امتیاز این تیم را تعقیب می‌‌کند. بنابراین پیروزی هر یک از دو تیم منجر به صدرنشینی آن تیم در آغاز سال ۱۴۰۲ خواهد شد. نتیجه تساوی هم طبعا سپاهان را در این شرایط قرار می‌دهد. استقلال ۴۳ امتیازی که فردا میهمان فولاد است، شانسی برای صدرنشینی در پایان سال ندارد.

بهترین و موفق‌‌ترین بازیکنان سپاهان این فصل، سابقه بازی برای پرسپولیس را داشته‌‌اند. شهریار مغانلو که با ۸ گل زده در صدر جدول برترین گلزنان لیگ قرار گرفته، از پرسپولیس به سپاهان پیوست؛ مثل رامین رضاییان که او نیز با ۵ گل و ۴ پاس گل جزو بهترین‌‌های فصل بوده است. به این فهرست فرشاد احمدزاده را هم اضافه کنید، بازیکنی که تا اینجای فصل ۳ گل زده و ۵ پاس گل ارسال کرده است.

امروز پرسپولیس و سپاهان بعد از ۷۹۴ روز در تهران به مصاف هم می‌‌روند. فصل گذشته دو دیدار رفت و برگشت دو تیم در زمین بی‌‌طرف برگزار شد. سپاهان طی شش حضور آخرش در تهران فقط یک بار موفق به شکست پرسپولیس شده است؛ برد ۲برصفر لیگ نوزدهم با گل‌‌های استنلی کی‌‌روش و محمد محبی.

پرسپولیس در ۱۱ بازی خانگی این فصلش صاحب ۶ پیروزی، ۳ تساوی و ۲ شکست شده است. در نقطه مقابل سپاهان هم در ۱۱ بازی بیرون از خانه‌‌اش ۵ برد، ۵ تساوی و یک شکست را تجربه کرده است. نبرد دو تیم از هر نظر نزدیک به نظر می‌‌رسد.

تنها ۱۷ روز از آخرین تقابل پرسپولیس و سپاهان می‌‌گذرد؛ مسابقه‌‌ای که در مرحله یک‌‌هشتم نهایی جام‌حذفی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد. سرخ‌پوشان در این مسابقه توانستند در وقت‌‌های اضافی به برتری ۴بر۲ دست پیدا کنند. به این ترتیب مسابقه مزبور هم با ۶ گل مثل ۳ دیدار مشابه دیگر به پرگل‌‌ترین بازی تاریخ دو تیم تبدیل شد. حالا مصاف تکراری پرسپولیس و سپاهان در فاصله‌‌ای نزدیک، تبدیل به محلی برای جدال تاکتیکی یحیی گل‌‌محمدی و ژوزه مورایس شده است. آیا یحیی می‌تواند بار دیگر با خواباندن مچ مورایس، صلاحیت فنی خودش را نشان بدهد یا این مربی پرتغالی است که با جبران شکست حذفی، نشان خواهد داد سزاوار تعریف و تحسین‌‌ها هست؟

انتهای پیام/

 

 

منبع : دنیای اقتصاد

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما