عاشقانه‌های لئو و دلارهای وسوسه‌انگیز!

اقتصاد 100- لیونل مسی در فاصله کمتر از ۴ ماه دیگر با پایان قراردادش در باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فاصله دارد. او بیست‌وچهارم ژوئن ۳۶ ساله می‌شود و یکم جولای ۲۰۲۳ بازیکن آزاد خواهد شد.

عاشقانه‌های لئو و دلارهای وسوسه‌انگیز!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، در بُعد ورزشی، حذف از لیگ قهرمانان اروپا که با شکست مقابل بایرن‌مونیخ رخ داد شرایط او را در پاری‌سن‌ژرمن دچار مشکل کرده، اما با قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ باز هم ارزش خودش را بالا برده است. در چنین شرایطی، فوق‌ستاره آرژانتینی باید آینده خودش را تعیین کند.

ماندن در سطح اول

تصویری که این روزها از لیونل مسی ترسیم کرده‌ایم ثابت می‌کند که او می‌خواهد حداقل یک سال دیگر در بالاترین سطح فوتبال به کارش ادامه دهد و در آن صورت پاری‌سن‌ژرمن با وجود حذف از لیگ قهرمانان اروپا به‌عنوان گزینه نخست او باقی می‌ماند. به همین دلیل است که با وجود اطلاعات منتشر شده و شایعاتی که او را با اینترمیامی، فوتبال عربستان (جایی که کریستیانو رونالدو در آن بازی می‌کند) و حتی نیوولز اولدبویز از زادگاهش روساریو متصل می‌کند، به فکر یک پله پایین آمدن و حضور در لیگ‌های کوچک نیست.

این سناریوهایی است که لیونل مسی تا اول جولای با آن‌ها روبه‌رو خواهد شد.

توهم بارسلونا

بارسلونا به دلیل اراده پنهان خوان لاپورتا برای بازگرداندن مسی پس از عدم تمدید قرارداد او در تابستان ۲۰۲۳ در این پروسه حضور دارد، ولی به نظر می‌رسد بیشتر این اشتیاق در سطح توهم باشد تا واقعیت.

رئیس بارسلونا تأیید کرد که با خورخه مسی پدر و ایجنت لئو ملاقات کرده، اما آن‌ها به‌دلیل ادای احترام به باشگاهی که مسی خودش را متعلق به آن می‌داند حاضر به صحبت شده‌اند. وضعیت اقتصادی باشگاه بارسلونا از نظر حقوق و دستمزد بالا رفته و مجبور به کاهش آن هستند که در نظر گرفتن سناریوی جدید را دشوار می‌کند. همچنین تماس مستقیمی بین مسی و لاپورتا صورت نگرفته که نشان‌دهنده اصل ماجرای لئو با تیم سابقش یک سال و نیم پس از جدایی است.

دیگر اروپایی‌ها

در حال حاضر مشخص نشده که آیا باشگاه بزرگ اروپایی دیگری به مسی علاقه دارد یا خیر، برای این فعلاً که ادامه حضور او در پاریس امری مسلم تلقی می‌شود. اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، نمی‌توان رد کرد که بازیکنی به بزرگی او را باشگاه‌هایی از لیگ برتر انگلیس یا سری آ ایتالیا خواهان او نباشند. چرا که لئو در همیشه می‌تواند درآمد ورزشی و تجاری به همراه داشته باشد.

لیگ قهرمانان اروپا

با وجود حذف از لیگ قهرمانان اروپا، مسی برای ادامه حضور در این مسابقات خوب و مناسب به نظر می‌رسد که این به معنای ادامه حضورش در یک باشگاه اروپایی بزرگ است، برای این که مسی هم خودش را هنوز بازیکنی با ظرفیت برای کسب عناوین بزرگ می‌داند. شکست اروپایی پاری‌سن‌ژرمن به این دلیل که آن‌ها همیشه در لیگ قهرمانان شکست خورده‌اند بر مسی تأثیر می‌گذارد. در پاریس تمایل به تمدید قرارداد او دارند تا از موقعیتش به‌عنوان یک نماد جهانی و به‌عنوان قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر استفاده کنند. با این حال فراموش نکنید پاریسی‌ها هم باید «بازی جوانمردانه» را رعایت کنند و از طرفی تحت فشار شکست جدید اروپایی هستند، چرا که ممکن است منجر به تغییراتی روی نیمکت و داخل تیم شود.

آمریکا و عربستان

اینترمیامی هم برای جذب لیونل مسی اقدام کرده است. آمریکایی‌ها او را به‌عنوان یک ستاره در لیگ MLS می‌خواهند که جهشی در تصور لیگ‌شان داشته باشند. مشکل باشگاه آمریکایی این است که از نظر مالی نمی‌تواند با بزرگان اروپا و فوتبال عرب رقابت کند. عربستان‌سعودی خواهان میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۳ است و با توجه به این که کریستیانو رونالدو هم در حال حاضر در فوتبال‌شان حضور دارد رؤیای جذب مسی را هم در سر می‌پروانند تا این دو فوق‌ستاره فوتبال را به‌عنوان سفیر هدف‌شان در اختیار داشته باشند.

به نظر می‌رسد الهلال باشگاهی است که فدراسیون فوتبال عربستان برای وسوسه کردن لئو انتخاب کرده. اما واقعیت این است که مسی در حال حاضر چنین بازار و تیم‌هایی را در نظر نمی‌گیرد.

بازی جوانمردانه

با توجه به علاقه خوان لاپورتا برای بهبود زخمی که داشته و برای عدم تمدید قرارداد مسی در سال ۲۰۲۱ که تلخ‌ترین اشک‌ها را روی گونه اسطوره بارسلونا سرازیر کرد، به نظر می‌رسد بارسلونا در معادلات آینده او ظاهر می‌شود. اما مشکل بزرگ بارسلونا این است که خطر «بازی جوانمردانه مالی» را حس می‌کند که حتی باعث شد تا برای ثبت نام بازیکنانی مثل گاوی و آرائوخو به مشکل بخورند.

به همین دلیل در آینده هم اگر به طرز قابل توجهی دستمزد بازیکنان بارسلونا کاهش پیدا نکند، سازمان لیگ اسپانیا اجازه ثبت قرارداد جدید را نخواهد داد.

همه‌چیز به نفع پی‌اس‌جی

تا امروز منطقی‌ترین گزینه و پیشنهاد از لحاظ اقتصادی و ورزشی همین پیشنهاد پی‌اس‌جی است. پیش از این خورخه مسی و لوئیس کامپوس در این مورد مذاکره کرده‌اند که البته بدون توافق به پایان رسید. با این وجود توافق کردند که به گفت‌وگوهای‌شان برای تمدید قرارداد لئو ادامه دهند که پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا این اتفاق رخ خواهد داد. منطقی است که خود ناصر الخلیفی شخصاً وارد مذاکرات شود، برای این که بازیکن مورد نظر به تازگی قهرمان جام‌جهانی شده و جایزه بهترین بازیکن فیفا را برده است.

البته لئو هم در مصاحبه‌ای اخیراً با سایت باشگاه پاری‌سن‌ژرمن گفته که در پاریس راحت است، حرفی که به نفع ادامه حضورش در پایتخت فرانسه خواهد بود.

مشکل پاریسی‌ها

پروژه ورزشی هم برای لیونل مسی مهم است و به نظر می‌رسد پاری‌سن‌ژرمن هم در نهایت مجبور به کاهش هزینه‌ها خواهد شد. چیزی که ممکن است بر میزان سرمایه‌گذاری در خرید و تمدید تأثیر بگذارد.

لیونل مسی با کیلیان امباپه رابطه خوبی دارد و این یک عامل برای جدایی‌اش نخواهد شد. خانواده‌اش هم بعد از نزدیک به ۲ سال حضور در پاریس با این شهر سازگار شده‌اند. با این حال مذاکراتی که در ماه ژانویه انجام شد، نشان داد که صحبت از توافق اصولی صورت نگرفته و هنوز این پروسه در مسیر درست قرار ندارد. به همین دلیل باشگاه پاری‌سن‌ژرمن باید برای راضی کردن مسی بیشتر تلاش کند.

عاشقانه لئو

در بارسلونا هنوز این امید وجود دارد که لئو تصمیم بگیرد برای یک اتفاق عاشقانه برگردد تا با هواداران کاتالان‌ها خداحافظی کند. همچنین زندگی خانوادگی‌اش را یک سال قبل از انتقال به آمریکا در بارسلونا از سر بگیرد. در رختکن بارسلونا هم بازیکنانی حضور دارند که این بازگشت را امکان‌پذیر می‌بینند. اما این تصمیم بیشتر قلبی خواهد بود تا این که به وضعیت اقتصادی و حتی ورزشی مربوط باشد، چیزی که در بارسلونا هم فعلاً برای مسی وسوسه‌انگیز نیست.

انتهای پیام/

منبع : Mundo Deportivo

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز