نکونام رئیس کارخانه فولاد را تحت فشار گذاشته بود / باید آجورلو را وارد بازی کنی و الا استعفا می‌دهم !

اقتصاد 100- باشگاه فولاد در چندماه اخیر یکی از خبرسازترین باشگاه‌های لیگ برتر بوده و این روند همچنان بعد از تغییر کادرفنی در این باشگاه ادامه دارد.

نکونام رئیس کارخانه فولاد را تحت فشار گذاشته بود / باید آجورلو را وارد بازی کنی و الا استعفا می‌دهم !

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، تقریبا یک‌ماه پیش بود که حمیدرضا گرشاسبی به‌طرز عجیبی که دلیل آن هنوز فاش نشده از مدیرعاملی این باشگاه استعفا داد و جای خود را به حمیدرضا رادکیا از اعضای هیات‌مدیره داد. بعد از این ماجرا بود که حواشی در باشگاه فولاد بیشتر از قبل شد و جواد نکونام چند بار تا آستانه استعفا پیش‌رفت و درنهایت هم دو شب‌ مانده به بازی تیمش با الهلال تصمیم گرفت اردوی سرخپوشان اهوازی را ترک کند. 

نکونام بعد از بازی با پرسپولیس استعفا داده بود!
باشگاه فولاد قول داده بود در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل گادوین منشا را از تیم مس رفسنجان به خواسته جواد نکونام به خدمت بگیرد و درحالی‌که این انتقال در آستانه نهایی شدن بود، مدیریت باشگاه فولاد در آخرین دقایق نقل‌وانتقالات اعلام می‌کند 90 هزار دلار برای منشا برای یک نیم‌فصل زیاد است و خواستار قرارداد 70 هزار دلاری می‌شود. همین مساله باعث می‌شود منشا اهواز را ترک کند و به تمرینات مس برگردد. نکونام هم به نشانه اعتراض محل اردوی تیمش را (شب قبل از بازی با پرسپولیس) ترک می‌کند و راهی منزل می‌شود. مدیریت باشگاه فولاد هم به‌خاطر حساسیت بالای بازی فولاد و پرسپولیس با نکونام تماس می‌گیرد و او را به اردو برمی‌گرداند. فولاد این بازی را می‌برد و سرمربی بعد از مشورت با اطرافیانش تصمیم به استعفا می‌گیرد که با صحبت‌های مسئولان باشگاه فولاد درنهایت از تصمیمش منصرف می‌شود. هرچند او بعد از چند روز سخت از تصمیم خود پشیمان می‌شود که چرا همان موقع استعفایش را نهایی نکرده بود. 

هت‌تریک فولاددر باخت و مذاکره با پورموسوی
فولاد بعد از برتری برابر پرسپولیس در سه دیدار متوالی مقابل سپاهان، تراکتور و مس رفسنجان متحمل شکست می‌شود. باخت‌هایی که باعث می‌شود مدیریت فولاد تصمیم به برکناری جواد نکونام بگیرند. آنها حتی با سیروس پورموسوی و عبدالله ویسی جلساتی را برگزار می‌کنند. دوستان نکونام در باشگاه از ماجرا باخبر می‌شوند و این مربی را در جریان اتفاقات قرار می‌دهند. 

نکونام به تیم ملی فکر می‌کرد
جواد نکونام که قبل از اعزام تیمش به قطر می‌دانست، مدیران باشگاهش با مربی ایرانی دیگری مذاکره کرده‌اند، با این‌ انگیزه راهی قطر می‌شوند که با شکست الفیصلی خودش را به مدیران فولاد و منتقدانش ثابت کند. از طرفی او دوست نداشت با نتایجی که فولاد گرفته بود از جمع گزینه‌های هدایت تیم ملی کنار برود. مخصوصا اینکه مهدی تاج شخصا با رابطه خوبی دارد و از موافقانش است. از همین رو فولاد بعد از اینکه موفق به شکست الفیصلی می‌شود، نکونام در همان کنفرانس خبری استعفا می‌دهد. او درواقع بهترین فرصت را برای ترک اردوی تیمش آن موقع می‌داند؛ چراکه دیگر نمی‌خواست مثل دفعه قبل از تصمیمش منصرف شود. درحقیقت جواد خواست بعد از کسب پیروزی و صعود تیمش کناره‌گیری کند تا در شرایط مناسب جدا شده باشد. هرچند نکونام قلبا دوست داشت در بازی مقابل الهلال روی نیمکت فولاد بنشیند و حتی این تیم قدرتمند عربستانی را به‌همراه آنالیزورهایش به‌خوبی برای بازیکنان آنالیز کرده بود. درهرصورت از دوحه راهی تهران شد و مدیران فولاد هم این بار سعی نکردند جلوی او را بگیرند و با جدایی‌اش موافقت کردند. درمورد مساله مالی هم جواد از این استعفا چندان ضرر نکرد، چون 80 درصد قراردادش را دریافت کرده بود. 

تغییر تصمیم مدیران فولاد 
بعد از نمایش خوبی که فولاد مقابل الهلال ارائه داد برای خیلی‌ها مشخص شد که جواد نکونام تیمش را برای این بازی خوب آماده کرده بود و انتقادی که بر این مربی وارد بود، این است که چرا دو روز مانده به بازی بین‌المللی و حساس تیمش چنین تصمیمی گرفت. درهرصورت مدیران فولاد قصد داشتند که پورموسوی را بعد از بازگشت تیم به اهواز به‌عنوان جانشین جواد نکونام معرفی کنند اما در آخرین لحظات پشیمان شدند. از این جهت که هواداران در فضای مجازی این انتخاب را برگشت به عقب دانستند و خواستار جذب سرمربی خارجی شدند. اولین گزینه خارجی قابل‌دسترس فولادی‌ها دراگان اسکوچیچ بود که خیلی زود پیشنهاد بازگشت به این باشگاه را رد کرد. از این رو با فرصت کمی که داشتند تصمیم گرفتند مربی داخلی در حد و نام جواد نکونام بیاورند و به این خاطر سراغ علیرضا منصوریان رفتند؛ مربی‌ای که در آستانه پیوستن به ذوب‌آهن بود اما برد اخیر این تیم باعث شد مهدی تارتار در تیمش ماندنی شود. 

نکونام فقط در یک‌صورت باز خواهد گشت
جواد نکونام در چندماه اخیر در فولاد فشار روحی و روانی زیادی را تحمل کرده بود و به‌گفته اطرافیانش یکی، دوبار به‌خاطر عصبانیت شدید با نوسان فشار خون مواجه شده بود. با توجه به همین اتفاقات نکونام دوست ندارد حداقل برای چندماهی مربیگری کند و به اطرافیانش اعلام کرده فقط می‌خواهد دور از هیاهوی فوتبال درکنار خانواده‌اش به استراحت بپردازد. اما فقط یک اتفاق می‌تواند او را از تصمیمش پشیمان کند و آن هم پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی است. نام او اخیرا در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی قرار گرفت اما جواد خیلی‌زود فهمید که هدف فدراسیون از رسانه‌ای کردن این لیست چیست و ترجیح داد هیچ واکنشی از خود نشان ندهد. نکونام توقع دارد اگر فدراسیون واقعا به‌دنبال سپردن هدایت تیم ملی به اوست، رسما پیشنهاد دهد و با وی وارد مذاکره شود، نه اینکه به 7 مربی پیغام دهند که برای تیم ملی برنامه دهید. در شرایط فعلی که مهدی تاج به‌دنبال جذب سرمربی مطرح خارجی برای تیم ملی است، اگر به‌لحاظ مالی نتواند به گزینه مدنظرش برسد، آن‌وقت شاید شانس جواد نکونام بیشتر از بقیه مربیان داخلی شود که شاغل هستند. مخصوصا اینکه تعدادی از بازیکنان شاخص تیم ملی به تاج پیغام داده‌اند درصورت انتخاب نکونام به‌عنوان سرمربی تیم ملی از این تصمیم او حمایت خواهند کرد. 

دستیاران نکونام پول‌شان را می‌خواهند
باشگاه فولاد بعد از استعفای جواد نکونام تصور می‌کردند که دستیارانش هم قید مابقی پول‌شان را بزنند و استعفا بدهند که در این بین مهدی هاشمی‌نسب و حسین کعبی به‌همراه دو مربی اسپانیایی این تصمیم را نگرفتند. جالب اینکه مدیران فولاد از علیرضا منصوریان خواستند با دستیاران نکونام تا پایان فصل ادامه دهد و برای فصل آینده مربی به کادرش اضافه کند که او نپذیرفت و از همان روز اول با کادرش استارت زد. منصوریان از حضور دستیاران نکونام در محل تمرین تیمش هم استقبال نکرد و از مدیران فولاد خواست خیلی‌زود تکلیف این مربیان را مشخص کند تا شأن آنها حفظ شده باشد و حواشی‌ای نیز برای فولاد ایجاد نشود. از این رو مدیریت فولاد دو روز به دستیاران نکونام مرخصی داد و از آنها خواست امروز و فردا با حضور در باشگاه مابقی طلب‌شان را دریافت کنند و رسما جدا شوند. 

نکو به دنبال مدیرعامل، پاداش و تمدید قرارداد
جواد نکونام بعد از اینکه تیمش مقابل الفیصلی به برتری می‌رسد از فرصت استفاده کرده و شرط‌های عجیبی را پیش‌روی رئیس کارخانه فولاد می‌گذارد که با آنها مخالفت می‌‌شود. شرط‌های نکونام این بوده که مصطفی آجرلو به‌عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد انتخاب شود، پاداش‌های آسیایی که در هر صعود تیم فولاد از سوی AFC به این باشگاه می‌رسد بین اعضای تیم تقسیم شود و درنهایت قرارداد او نیز قبل از مصاف با الهلال برای دو فصل دیگر تمدید شود. در‌واقع وقتی این شرط‌های نکونام مورد موافقت رئیس کارخانه فولاد قرار نمی‌گیرد، او تصمیم می‌گیرد اردوی تیمش را به مقصد تهران ترک کند. واقعیت امر این است که نکونام در‌واقع با این استعفا مدیران باشگاهش را تحت فشار قرارداد تا در شرایط حساس خواسته او را عملی کنند که البته این اتفاق رخ نداد. 

انتهای پیام/

منبع : فرهیختگان

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما