ثروت این پولدارها چند 10 میلیارد دلار افزایش یافت

ثروت پولداراهای روسی برخلاف سال 2022 در سال گذشته میلادی ده‌ها میلیارد دلار بیشتر شد.

ثروت این پولدارها چند 10 میلیارد دلار افزایش یافت

به گزارش اقتصاد100، دارایی‌های میلیاردهای بزرگ روسی در سال 2023 میلیاردها دلار بیشتر شد.

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می‌دهد، مجموع دارایی خالص ثروتمندترین افراد در روسیه در سال گذشته میلادی 50 میلیارد دلار بیشتر شده است.

پس از کاهش 93.7 میلیارد دلاری در سال 2022 به علت جنگ اوکراین و تحریم‌های پس از آن، این تغییر قابل‌توجه به شمار می‌رود.

مجموع ثروت خالص 25 میلیاردر روس که در صدر فهرست این شاخص قرار دارند، در دوم ژانویه 328.53 میلیارد دلار بوده است.

ولادیمیر پوتانین، مالک غول معدنی «نوریلسک نیکل»، همچنان ثروتمندترین فرد روسیه در این فهرست است و ثروتش نسبت به سال گذشته میلادی 2.49 میلیارد دلار افزایش یافته و به 31.1 میلیارد دلار رسیده است.


ولادیمیر پوتانین

جایگاه دوم، در اختیار لئونید میکلسون، مالک مشترک «نوآتِک»، دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی روسیه است. وی در سال گذشته میلادی 2.83 میلیارد دلار بر ثروت خود اضافه کرده و آن را به 27.5 میلیارد دلار رسانده است.


لئونید میکلسون

واگیت الکپروف، رئیس سابق غول انرژی روسی «لوک اویل» که هنوز بخش بزرگی از سهام این شرکت را در اختیار دارد، در جایگاه سوم قرار دارد. درآمد این میلیاردر روسی در سال گذشته 9.3 میلیارد دلار بوده که ثروتش را به 24.7 میلیارد دلار رسانده است.


واگیت الکپروف

در فهرست 25 نفره میلیاردرهای روسی ثروت تنها یک نفر در سال 2023 کاهش یافته و آن سهام‌دار عمده شرکت Acron، تولیدکننده کود در روسیه یعنی ویاچسلاو کانتور بوده است که 149 میلیون دلار از دارایی‌اش از دست رفت و به 6.21 میلیارد دلار رسید.

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، رتبه‌بندی 500 نفر از ثروتمندترین افراد جهان را نشان می‌دهد و بر اساس قیمت سهام شرکت‌هایی محاسبه می‌شود که آنها در آن شرکت‌ها سهام دارند.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما