سقوط غیرقابل تصور ارزش ایکس

خبرها حاکی از این است که یکسال بعد از خرید ایکس (توییتر سابق) توسط ایلان ماسک، اکنون ارزش آن کمتر از نصف مبلغی است که ماسک برای آن هزینه کرده است.

سقوط غیرقابل تصور ارزش ایکس

 به گزارش اقتصاد100 به نقل از ورج، یک سال پس از خرید ایکس (توییتر سابق) توسط ماسک به قیمت 44 میلیارد دلار، اکنون ارزش این شرکت 19 میلیارد دلار است که کاهش 55 درصدی را نشان می دهد.

بر اساس اسناد داخلی روز دوشنبه، مشاهده شده توسط ورج، به کارمندان ایکس در شرکت 45 دلار به ازای هر سهم تعلق گرفت. این قیمت 55 درصد تخفیف نسبت به قیمت اولیه خرید ماسک است، طبق اسناد، که خاطرنشان می‌کند: «ارزش منصفانه بازار هر سهم توسط هیئت مدیره بر اساس تعدادی از عوامل به‌گونه‌ای تعیین می‌شود که با قوانین مالیاتی قابل اجرا مطابقت دارد.» البته ماسک هنوز برای این شرکت هیئت مدیره ایجاد نکرده و خود سکاندار آن است.

ماسک از زمانی که توییتر را تصاحب کرد، گفته که به کارمندان اجازه می‌دهد به طور منظم بخشی از سهام خود را با سرمایه‌گذاران خارجی نقد کنند. نوع سهامی که ایکس به کارکنان می دهد، واحدهای سهام محدود یا RSU نامیده می شود. اسناد داخلی توضیح می‌دهند که این RSUها در یک دوره 4 ساله از تاریخ اعطای آنها به دست می‌آیند و به یک رویداد نقدینگی مانند عرضه اولیه سهام یا فروش شرکت نیاز دارند تا به عنوان درآمد مشمول مالیات شوند. (فورچون برای اولین بار گزارش داد که ایکس ارزش خود را 19 میلیارد دلار ارزیابی می کند.)

کارمندان ایکس از زمانی که ماسک آن را خریده است، بدون اطلاع از ارزش شرکت در آنجا کار می کردند. فیدلیتی به عنوان یکی از سرمایه گذاران بزرگ ماسک، گفت که فکر می کند ایکس 65 درصد کمتر از زمانی که آن را خریده است، ارزش دارد.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما