هشدار درباره ذبح غیرشرعی دام

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نباید اجازه دهیم تا عده‌ای مسائل و موضوعات ذبح شرعی را دور زده و یا این اصل را مورد بی‌توجهی قرار دهند.

هشدار درباره ذبح غیرشرعی دام

به گزارش اقتصاد100 به نقل از مهر، حجت‌الاسلام اکبر اکبری عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی در اردبیل اظهار کرد: جامعه دامپزشکی در تأمین غذای پاک، طیب و حلال تلاش مجاهدانه‌ای را در کنار تولیدکنندگان انجام می‌دهند تا سالم‌ترین غذا به دست مردم برسد.

وی تصریح کرد: دامپزشکی در کشور ما سابقه دیرین دارد و بیش از ۹۹ سال است که این مجموعه در ابعاد و حوزه‌های مختلف خدمات متنوعی را ارائه کرده و در نهایت گمنامی سعی دارند تا در جبهه تأمین غذای سالم و حلال جانفشانی کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در سطح جهانی نیز از سده‌های پیش و بعد از جنگ جهانی اول و دوم به دنبال طاعون گاوی، شاهد شکل‌گیری نظام دامپزشکی هستیم که در این مجموعه تهیه و عرضه واکسن و انجام عملیات واکسیناسیون در دام‌ها بسیار مهم و خطیر به نظر می‌رسد.

حجت‌الاسلام اکبری افتخار اردبیلی‌ها را در این حوزه یادآور شد و افزود: «بابا مخیر اردبیلی» پدر دامپزشکی ایران است و ما باید به وجود چنین عالم فرهیخته و دامپزشک متبحر و متخصص افتخار کنیم که در ۲ سطح دکترا توانسته در این حوزه شایسته و بی‌نظیر عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید بابا مخیرهای زیادی را در این عرصه تربیت کنیم تا زمینه تداوم چنین افتخاراتی در سطح ملی فراهم آید.

حجت‌الاسلام اکبری استقرار روحانیون را در دفتر نظارت بر ذبح شرعی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی یادآور شد و اضافه کرد: این حضور و نظارت واقع‌بینانه می‌تواند ضمانت تأمین و عرضه گوشت حلال و پاک باشد.

وی بیان کرد: هر چند عده‌ای سعی می‌کنند تا این موضوع را نادیده گرفته و یا اصل ذبح شرعی را دور بزنند اما دامپزشکی و مسئولان هوشیار آن اجازه نمی‌دهند تا این اتفاق در استان اردبیل رخ داده و یا در این زمینه برخی سهل‌انگاری‌ها نیز رقم بخورد.

حجت‌الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود یادآور شد: در سطح جهان غذای با برند حلال دارای طرفداران بیشماری است به طوری که درآمد ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی آن در تجارت جهانی جای تأمل است به طوری که ۶۰ درصد غذای با برند حلال در ۱۰ کشور غیرمسلمان تولید و عرضه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی اردبیل سهم کشورمان را از بازار حلال صفر اعلام کرد و گفت: باید در این بازار نقش‌آفرینی اصلی را داشته باشیم که این امر نیازمند یک حرکت جهادی و همت مستمر است که دامپزشکان در خط مقدم این حرکت قرار دارند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما